موضوعات داغ

قلب هیبریدی برای هوندا اودیسه

عکس مطلب اول
هوندا اودیسه، خودروی ون خانوادگی اصطلاحا لوکس که چندی پیش خبر واردات آن توسط گلرنگ موتور فامیلی منتشر شد، به تازگی نسخه‌ای هیبریدی از آن توسط هوندا معرفی شده که در ادامه بیشتر در مورد جزییات آن صحبت خواهیم کرد.
با طراحی آن کاری نخواهیم داشت، چون هوندا صرفا بر روی بخش پیشرانه کار کرده و کاری به کار طراحی ظاهری نداشته است، در این خصوص هوندا گفته که با طراحی چنین پیشرانه‌ای بر روی این ون خانوادگی، مصرف سوخت این خودرو در مقایسه با نسخه استاندارد به شدت پایین آمده و حالا به 3.8 لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است که براساس اعلام چرخه آزمون JC08، بهترین نتیجه را در کلاس خود بدست آورده است.
در نسخه استاندارد هم هوندا اودیسه پیشرانه‌ای 2.4 لیتری مبتنی بر DOHC و I-VTEC دارد، ولی حالا در سیستم ترکیبی از پیشرانه‌ای 2 لیتری I-VTEC استفاده شده که توسط موتورهایی الکتریکی 23 درصد کوچک‌تر و سبک‌تر شده همراهی می‌شود. نیروی موتور الکتریکی هم توسط بسته‌ای از باتری‌های لیتیوم یونی تامین می‌شود که در زیر صندلی‌های جلو و کف کابین (به صورت پنهان) نصب شده‌اند.

معرفی نسخه هیبریدی هوندا ادیسه

براساس گفته‌های شرکت خودروسازی هوندا، این ون خانوادگی هیبریدی با قیمت پایه 23 هزار و 650 دلاری شروع شده و در مدل فول آپشن هم با قیمتی 34 هزار و 755 دلاری عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که این اتومبیل تا پایان سال جاری یا اوایل سال 2017 میلادی کار خود را در خیابان‌های ژاپن (در مرحله) شروع می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد