موضوعات داغ

تیونینگ سنگین کان بر روی DB9

عکس مطلب اول
تیونر انگلیسی کان دیزاین که معمولاً خودروهای شاسی بلند را برای پیشبرد برنامه‌های خود در دستور کار قرار می‌دهد، این بار برای کسب جواز حضور در نمایشگاه بین المللی اتومبیل ژنو 2016، به سراغ تقویت خودروی خاص انگلیسی یعنی استون مارتین DB9 رفته و یک طراحی خشن تر و جذاب‌تر را برای آن دست و پا کرده است.
کان دیزاین پس از تقویت و بروزرسانی طراحی این استون مارتین DB9، نام WB12 را بر روی آن نهاده است، خودرویی که این روزها نسخه اصلی و استاندارد آن برای دوران بازنشستگی آماده می‌شود و تقویت و بازطراحی این خودرو توسط کان دیزاین می‌تواند تجلیلی از موفقیت‌های این خودرو در بازار رقابت باشد، هرچند بهتر است اینگونه تجلیل و تشکرها توسط شرکت‌های سازنده آن محصول انجام پذیرد، به هرحال الان شاهد خودرویی استثنایی هستیم که یک طراحی استثنایی به خود گرفته است.

تیونینگ استون مارتین DB9 توسط Kahn

شاید قابل توجه‌ترین قسمت تغییرات این خودرو در قسمت جلویی آن نهفته شده باشد، جایی که حالا در لابه‌لای جلوپنجره خاص این استون مارتین، 7 ستون آلومینیومی تعبیه شده است تا در کنار چراغ‌های پیشانی کاملا مشکی رنگ آن، چهره‌ای خشن و هیولا گونه به نمایش گذاشته باشد. در کنار این‌ها، شاهد بازطراحی مجموعه سپر و ساخت آن با مواد کامپوزیتی و فیبرکربنی و همچنین رینگ‌های خودرو هم هستیم. در عقب خودرو هم تغییرات قابل توجهی صورت گرفته است، ولی به دلیل استفاده از قاب گردی شکل چراغ‌ها و خروجی‌های گردی شکل فولادی ضدزنگ اگزوز، شباهتی بسیار نزدیک به آلفارومئو 4C پیدا کرده است.
در بخش مولد قدرتی هم به رسم عادت کان دیزاین، تغییرات بخصوصی صورت نگرفته است و از همان پیشرانه 6 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی استفاده شده که قدرتی 510 اسب بخاری و گشتاوری 620 نیوتن متری دارد، هرچند خبرهایی هم به گوش می‌رسد که کان دیزاین قصد استفاده از پیشرانه 5.2 لیتری توربوشارژر استون مارتین DB11 را بر روی این خودرو دارد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/11/22
خودرو بانک چرا هیچ مطلبی از آستون مارتین لاگوندا (Lagonda) نمیذاری؟
1394/11/23
لاگوندا که آخرای سال 93 اولای 94 معرفی شده؟!
1395/2/20
این که اصالت طراحی آستون رو نداره !! بعنوان یه طراحی قابل تقدیره ولی چراغهای عقب همتای لگوی شرکت امضای آستونه