موضوعات داغ

پایان رکود، شاید در سال 96!

عکس مطلب اول
اوایل سال جاری یا دقیق‌‌تر از آن، پس از انتشار خبر هموار سازی مذاکرات هسته‌ای بود که صنعت خودروسازی کشور به امید ورود خودروهای جدید به بازار کشور و کاهش قیمت خودروهای داخلی و خارجی، وارد رکود بی سابقه‌ای شد که حتی تا الان نیز گریبان گیر خودروسازان بوده و حتی بالاتر از آن، این رکود سنگین به بازار لوازم خانگی و پیش از آن به بازار مسکن هم سرایت کرده بود. حال معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران از پیگیری‌های ابزارهای جدید برای خارج کردن بازار خودرو از این رکود و افزایش تقاضا برای خرید خودرو خبر داده است.
پیش از این، از سوی دولت شاهد ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی برای تحریک بازار بودیم که کمتر از یک هفته شاهد اتمام ظرفیت اعلام شده بودیم، حال کارشناسان بر این باورند که برای اتمام این رکود هفت جان، باید دست به آزادسازی وام خورو با واقعی کردن نرخ سو بانکی زد که می‌تواند تقاضای موجود در بازار را تحریک کند. به باور آنان، در صورتی که بازر خودرو با آزاد سازی در روش‌های تامین مالی روبه‌رو نشود، نمی‌توان انتظار شکست رکود را در این شرایط داشت.
برخی از کارشناسان نیز بر این باورند که رکود موجود در بازار کشور از یک طرف به خاطر خبرهای پسابرجامی و ورود خودروسازان جدید همراه با محصولات جدیدشان به بازار کشور است و از طرفی دیگر هم بر این باورند که مشتریان به دلیل گلایه‌هایی که از قیمت بالا و کاهش کیفیت محصولات تولید داخل دارند، دست از خرید کشیده‌اند، در صورتی که اعطای وام 25 میلیون تومانی تمامی این‌ها را نقض کرد و صرفا یک گزینه را برای دلیل نخریدن خودروهای داخلی عنوان کرد و آن هم نبود نقدینگی در آحاد جامعه برای تهیه چنین خودروهایی است، هرچند هستند کسانی که واقعا به قیمت و کیفیت خودروهای تولید داخل اعتراض دارند، ولی دلیل اصلی رکود را می‌توان ناشی از نبود نقدینگی و قیمت بالای این دسته از محصولات دانست.
یکی از فعالان حوزه خودرو هم در رابطه با تحریک تقاضا برای خرید محصولات تولید داخل عنوان کرد که دولت با ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی توانست بازار خودرو را اندکی تکان دهد و این بازار رکود گرفته را اندکی التیام بخشد، به همین دلیل دولت روش‌های دیگری را هم در ماه‌های آینده برای تحریک تقاضا در بازار خودرو به کار خواهد گرفت، حال این سوال مطرح می‌شود که ابزارهای مورد نظر دولت برای خروج از رکود بازار خودرو به جز تسهیلات ارزان قیمت هم نه، تسهیلات با سودی کمتر چیست!؟، هرچند بانک مرکزی اعلام کرده که دیگر علاقه‌ای به تزریق پول‌های اینچنینی با سود کم به بازار خودروی کشور ندارد، حال باید منتظر ماند و دید که دولتمردان چه روشی را برای تحریک تقاضای بازار کشور در دست اجرا می‌گذارند.
براساس پیش بینی‌ها و گفته‌های کارشناسان صنعت خودروی کشور، بازار خودرو در سال 95 نیز همچون بازار 94 در رکودی حتی شدیدتر به سر خواهد برد، چون از طرفی خودروسازان اعلام کرده‌اند که محصولات جدید خود را از سال 96 وارد بازار خواهند کرد و ارزش دارد که 1 سال دیگر برای خرید خودروی جدید صبر کرد و از طرفی دیگر هم خودروسازان در سال 95 برنامه‌ای جدید و اصلاحاتی اساسی براساس شواهد در پیش نخواهند گرفت و صنعت خودروی کشور کماکان به همین صورت خواهد بود. ولی از سال 96 امید می‌رود که وضعیت بازار کشور با ورود خودروهای جدید به چرخه تولید و عرضه تغییر کند.
یکی از کارشناسان خودرویی در این رابطه می‌گوید که پیش بینی می‌شود بازار خودرو از اوایل و اواسط سال آینده تغییرات آنچنانی نسبت به سال 94 نخواهد داشت، ولی با دو شیوه شاید بتوان بازار خودرو را تکانی داد و آن هم اول از همه، افزایش رشد اقتصادی کشور که موجب بالا رفتن توان خرید مشتریان خواهد شد و دو نیز تغییر شرایط مالی، یعنی اینکه دولت وضعیت را به گونه‌ای پیش ببرد که مشتریان بتوانن خودروی خود را تهیه کنند.
کارشناس دیگری هم در این رابطه گفته که دولت باید نظارت خود را بر روی صنعت خودرو بیشتر کند و سیاست کاهش هزینه‌های تولید را حالا که تحریم‌های خودرویی برداشته شده است، در پیش بگیرد تا از آن طرف بتواند کم کم اقدام به کاهش قیمت خودرو و افزایش توان خرید مردم کرد.

نظرات کاربران

15 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/11/23
سلام. این ماشینی که پشت 206 هست فکر کنم پژو 2000 باشه پس این تصویر مربوط به قبل از سال 80 میشه.
1394/11/23
احسان باهوش ، گیریم اون پشت پژو 2000 باشه ، قبول داری جلویی سمنده ؟ آیا سمند واسه قبل از سال 80 هست ؟
همیشه عمیق نگاه کن. یا به قول گفتنی : عجوووووووووول نباش.
1394/11/23
وحید جان باهوشتر!!!!!!!!
این جلویی 206 هست که آیا اون هم قبل از سال 80 هست!!!!!!!!!
همیشه عمیق نگاه کن. یا به قول گفتنی : عجوووووووووول نباش.
1394/11/23
بررسی تیوولی چیشد؟
گفتین هفته ی پیش میذارید، آدمای بد قول نا منظم واقعا گندشو در آوردین همه همینو میگن راجب این سایت چه اونا که کلا مننتظر یک بررسی هستند و چه اونا که منتظر بررسی تیوولی هستند، سایتتون را با بد قولی هاتون بدنام کردین ببندینش دیگه ، بررسیاتون واسه من یکی که دیکه هیچ ارزشی نداره شما گفته بودین ماهی یک بار نذاشتید که هیچ بعد گفتید این هفته که گذشت میذارید بازم نگذاشتید این بی احترامی به شعور بینندهاتون هست. یا دروغ نگید که میذاریم بعد نذارین یا اصن نگید ، من ۲ ماه منتظر این ویدیو بودم ببینم خوبه یا نه قیمتش ۸۳ میلیون بود شده ۸۷ حالا زودتر میگرفتم بهتر بود الآن هم تا بالاتر نرفت رفتم ثبت نام کردم واقعا فقط منتظر بررسی شما بدم دیگه بررسیتون ارزونیه خودتون لازمش ندارم دیگه هم تو این سایت بیخودتون نمیام.
1394/11/23
شما مطمئن باش ، کسی اینطوری بدنام نمیشه.
اینهایی که سالهاست دارن مستقل و بدون حامی مالی و رسانه ای فیلم میسازن،
چند روز جلو عقب شدن فیلماشون واقعا ضعف محسوب نمیشه.

شما اختتامیه جشنواره رو با اون هزینه میلیاردی مشاهده کن،
اونوقت دست خودروبانکو میبوسی که با هزینه خودش داره اینجوری زحمت میکشه
1394/11/23
شما يكم بي انصافي آريا جان
من هم از عقب افتادن انتشار فيلم تيوولي ناراحت هستم
ولي اينطوري كه شما ميگي خيلي تند و زشته
اينا مجاني دارن براي ملت فيلم درست ميكنن بعد شما مياي طلبكارانه حرف ميزني
به نظر ميرسه مشكل فني چيزي هست كه يكم دير شده
1394/11/23
آریا جان. این جور صحبت کردن به هیچ وجه درست نیست. این سایت حامی مالی نداره همه چی هم به خرج خودشه. خود شما بودی مجانی فیلم میساختی؟؟؟؟؟؟ نزن این حرفو برادر من.
1394/11/23
آقای آریا
شما چه کاری کردین برای خودروبانک چه مادی چه معنوی که اینطوری جبهه گرفتی؟
ارث میخواین مگه؟
1394/11/24
چه قدر یه آدم میتونه : پررو، بی فرهنگ، پر توقع، بی ادب و کودک باشه که اینجوری درباره یه سایت که فقط واسه منو شما داره زحمت میکشه صحبت کنه! اونم فقط به خاطر دیرکرد تو نشر یه مقاله!! بهتره دیگه نیای تو سایت!
1394/11/24
نزدیک نود تومن سرمایتو دولنگ در هوا نگه داشتی واسه یه ویدئو بیست دقیقه ای؟
1394/11/23
0یه روز میاد که ما پراید نخریم به 405 به عنوان ماشین لوکس نگا نکنیم
1394/11/23
واقعا كسي از اين سايت توقع بررسي نداره اونم به خرج شخصي ولي بهتر ادمارو تو انتظار نذارين نقد تيوولي امروز فردا ماه ديگه هفته ديگه فقط يه سايت آماتور ميتونه اينطور رفتار كنه
1394/11/23
سلام بر همه خودرو بانکی ها. یه مدتی نبودم اما به عشقتون برگشتم.اما در مورد نظر کارشناسان عزیز باید بگم رکود تو بازار خودرو ربطی به واردکردن مدل های جدید در سال 96 نداره چون مدل های وارداتی حتی اگر مونتاژ داخل هم بشن با کمتر از 60 الی 70تومن خودرو بروز نمیشه خرید. تنها مزیت وارد کردن این خودرو ها اینه که مردم با تنوع بهتری خودرو میخرن و تا حدودی هم از دست خودروهای چینی بی کیفیت راحت میشن البته به دوستان چشم بادامی بر نخوره منظورم بعضی از محصولات چینی بی کیفیت بود. اما تنها راه حل خارج شدن از رکود در بازار خودرو : 1- بهبود یافتن معیشت و وضع اقتصادی مردم 2- با کیفیت شدن خودروهای داخلی 3- متعادل کردن قیمت ها و مناسب کردن شرایط فروش . که البته به نظر من خییییییییییییییییییییییییییییییلی بعیده. با تشکر از وقتی که گذاشتید فدای نگاه مهربونتون
1394/11/24
من آریا هستم پیام بالا رو گذاشتم .
معلوم شما کی هستین که اینجوری جوش میزنید :)) ولی هرکی که هستید چه مدیرای خودروبانک چه هرکی ، من باز هم میگم اینکار که امروز فردا یک ما دیگه هی علاف میکنن بی احترامی به مردم هست منم طرفدارشونم وگرنه اینجا نبودم ، الآن سر زدم ببینم کی چی جواب داده که میبینم همه یک طرفه است. در ضمن به ما چه خودرو بانک علاقه داره دوس داره بررسی میکنه به خرج خودش یا حالا شایدم پول تبلیغش رو میگیره از برند ها حالا هرچی ولی حرف من اینه کسی قولی میده باید عمل کنه یا اصن قول نده . این سایت بد قولِ حالا هرکی میخواد یه طرفه بیاد دفاع کنه بگه تو پررویی از این حرفا ...
1394/11/24
حقا که ثایت کردی ایرانی هستی...
مردمی پرتوقع،طلبکار،از خودراضی،خودبرتربین
مرد حسابی یک سایت داره به صورت رایگان برای تو و امثال تو فیلم میزاره حالا بد قول یا خوش قول به نظرم تو هنوز خیلی بچه ای که 90 تومن
سرمایه ات رو،رو هوا گذاشتی باس خاطر یک فیلم.
آخه آدم عقل داره،فهم داره،شعور داره.
کسی که قول می ده یعنی چی؟
من نمی فهم چرا این مردم همیشه طلبکارن.
ناراحتی خداحافظ کسی زورت نکرده بیای این سایت.
خداروشکر این روز ها مثل قارچ داره سایت ماشین سبز میشه.
حتی اگر خیلی هم به این فیلم نیاز داشته باشی باید با حفظ احترام از مدیریت سایت بخوای که سریع فیلم رو بزارن نه اینکه بیای طلباکارانه هرچی دلت می خواد بگی و بری.
اینجا که خونت نیست که دهنت رو باز کنی هر چی تو ذهنت میاد بریزی بیرون!!!
پشت کامپیوترت نشتستی داری محمل می بافی که چرا فیلم نذاشتن؟
پول دادی؟
ارت پدرت رو خوردن؟
نونشون رو می دی؟
باسه چی طلبکاری ؟؟؟
نوبرشه والا.
شما بجای تیولی باید بری ....... که اسمش رو نمی برم!!!!!!!!!!!!! سوار بشی.
برو نمایندگی سیدخندان رامک خودرو ازشون وقت تست بگیر برو ماشین رو تست بکن.
تو این مدت هم که ماشین رو می خوان بدن بشین 4 تا کتاب بخون 4 تا برنامه ببین یک ذره ادب و شعور و فهمت رو بالا ببر و فضای سایت رو بهم نزن.
سایت خودروبانک
برنامه اسب بخار
سایت پدال
و چندتا سایت و برنامه دیگه که دارن به صورت رایگان زحمت می کشن هیچ وظیفه ای چه عرفا،چه قانونا،چه شرعا ندارن که برای شما فیلم یا مقاله بزارن حالا اگر بر حسب علاقه و یا کسب در آمد در قبل تبلیغات هم اینکار رو می کنند شما که پولی پرداخت نمی کنی پس خدارو هم شکر کن.