موضوعات داغ

کیا Niro، نیروی برتر کیا در بازار

عکس مطلب اول
در اولین روز آغاز به کار نمایشگاه بین المللی اتومبیل شیکاگوی 2016، شرکت خودروسازی کیا پس از معرفی دو خودروی هیبریدی و پلاگین هیبریدی اپتیما، خودروی جدید کراس اوور خود یعنی کیا نیرو هیبریدی را معرفی کرد که در چندین وهله به ارائه و انتشار پیش نمایشات آن پرداخته بود.
در چهره آرایی کیا نیرو می‌توان طراحی تقریبا نسل گذشته کیا را مشاهده کرد که از زرق و برق‌های خودروهای آینده و حال در آن خبری نیست و در عوض خصوصیات اجدادان خود را در طراحی به ارث برده است. در این خصوص می‌توان به چراغ‌های پیشانی کوچک و نسبتا ساده، جلوپنجره‌ای خانوادگی و مجموعه سپری تقریبا ساده اشاره کرد که مه شکن‌های خودرو را به همراه نواری کرومی در خود جای داده است، البته این گفته‌ها مصداق این نیست که کیا نیرو یک طراحی قدیمی و كسل کننده دارد، بلکه در عوض در عین سادگی، هنرمندانه طراحی شده و سیلقه اکثر اقشار را در بر می‌گیرد. در عقب هم شباهتی نزدیک به كيا اسپورتیج نسل قبل دارد. کل مجموعه شاسی و بدنه این خودرو نیز بر روی چهار عدد رینگ 18 اینچی آلیاژی سوار شده است.
در بخش مولد قدرتی این خودرو هم از پیشرانه‌ای محرک هیبریدی استفاده شده که متشکل از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر و یک موتوری الکتریکی کوچک است که انرژی حرکتی خود را از باتری‌های 1.56 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی دریافت می‌کند. قدرت خروجی این پیشرانه هیبریدی هم 146 اسب بخار در کنار گشتاور 264 نیوتن متری و مصرف سوخت 4.7 لیتری اعلام شده است.
به منظور به حداکثر رساندن بهره وری سوخت این خودرو نیز شرکت سازنده از یک سیستم کمک راننده سازگار با محیط زیست استفاده کرده که به کمک سیستم‌های ناوبری و سیستم کروز کنترل، با پیش بینی تغییرات توپوگرافی پیش رو در مسیر، دور موتور را پیش از رسیدن به سربالایی‌ها افزایش می‌دهد و همچنین دور موتور را قبل از رسیدن به سرازیری کاهش می‌دهد تا فشاری برای افزایش قدرت تولیدی و بالارفتن از سربالایی به پیشرانه وارد نشود که موجب افزایش مصرف سوخت شود.

نظرات کاربران

15 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/11/23
بنظرم از اسپورتیج جدید قشنگتره
1394/11/23
یه اسباب بازی دیگه
1394/11/23
همه که مثل شما پول خرید بنز و بیمر ندارن که.
1394/11/23
ندیده و سوار نشده و تست نشده خوب قضاوت کردین
کیا و هیوندا روز به روز دارن پیشرفت میکنن،،،لطفا با خودرو های قدیمی کره ای مقایسه نکنید،،سال به سال دارن بهتر میشن تا بتونن رقابت کنن،،،الکی فروش نمیکنن و کسایی هم که میخرن مطمئن باشید از کیفیت و سواری این کره ای ها که واقعا خوش چهره و خوش کیفیت و ساخت هستن و به جرأت میگم خرابی ندارن راضی هستن
1394/11/23
اینا واسه ما آرزو ان برا شما اسباب بازی
1394/11/23
من شاخ در میارم نظر بعضیارو میخونم
چجوری به صنعت پیشرو یک کشور میگین اسباب بازی
حتی اگ تو اصالتا آلمانیم بودی بازم نمیتونستی به این ماشین بگی اسباب بازی چون یک کراس اوور شهری و با سوپر کار مقایسه نمیکنن که
شما از اون قسم آدمایید که تو زندگی همیشه حسرت میخورین و قدر داشته های خودتونو که با هاش میتونین بهترین زندگی و کنید نمیدونید.
1394/11/23
يعني واقعأ آشغال از نظر تو يعني اين ماشين مطمعنم كه شبا خوابشو ميبيني كه يه روز بتوني سوارش بشي پيكان سوار
1394/11/23
تركيبى از توسان و اسپورتيج!
عقب ماشين اسپورتيج
جلو ماشين توسان خصوصاً چراغ جلو
1394/11/23
هیچ ربطی به هم ندارن!
1394/11/23
کجای این توسانه
1394/11/23
پیش بینی تغییرات توپوگرافی پیش رو در مسیر.!
من دیگه حرفی ندارم :|
1394/11/23
بی شباهت با چشم خانم های جذاب کره ای نیست.. مخصوصا با فرم کشیده رو به بالا که از بالای کاپوت شروع شده و تا جلو پنجره کشیده شده(مثل اخم های معروف مزدا و لنسر) ، لنز درشت و بیرون زده چراغ اصلی و خط زیر چشم (دیلات) و انحنای روی کاپوت... ترکیب جذابی هستش... پسندیدیم :)
1394/11/23
ماشین خوبیه به نظر من ماشینهایی تو این کلاس برای رانندگی خیلی بهتر از سدانها و شاسی بلندها هستند. این ماشین هم باوجود هیبرید بودن و مصرف سوخت پایین خیلی مناسب به نظر میرسه از طرفی نسبت به مصرفش توان مناسبی هم داره اگر قیمت مناسبی داشته باشه خوب فروش میره
1394/11/23
كيا و هيونداي توي طراحي اصالت ندارن
هر مدل يه شكله مثل بنز و بي ام و پورش خط مَشي ندارن
مثلا طراحي جلوي بنز هميشه اخمو بوده يا بي ام و همينطور
ولي هر مدل هيوندايو كيا يه جورن
1394/11/24
وقتی اطلاعات نداری کسی مجبورتون نکرده کامنت های مسخره بذارین
جلو پنجره storm nose هیوندایی و tiger nose کیا که با پیکره خودرو کاملا هماهنگ است در تمامی محصولات مشخصه!!!
شما نمی تونی تشخیص بدی دلیل بر نداشتن خط مشی طراحی در این دو برند نیست.