موضوعات داغ

نسخه مخصوص آفرود از تویوتا تاکوما

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی تویوتا در پشت برند تاکوما، از نسخه‌ای ویژه برای مسیرهای آفرودی با کد اختصاصی TRD Pro پرده برداری کرد.
براساس گزارش‌ها، تویوتا تاکوما TRD Pro در نسخه‌ای دو کابین با دو محور محرک جلو و عقب عرضه خواهد شد که در طراحی ظاهری میراث پدران خود را حفظ کرده است، ولی برای اینکه قابل تشخیص و تفکیک باشد و از طرفی دیگر هم به بهبود خاصیت آفرودی آن کمک شده باشد، از رینگ‌هایی 16 اینچی آلیاژی مستحکم، ورق‌های آلومینیومی در جلو، چراغ‌های پروژکتور و مه شکن با قاب اطراف مشکی رنگ، چراغ‌های مخصوص روز و در آخر هم از لاستیک‌های مخصوص تمامی سطوح زمین استفاده شده است.

موتور 3.5 لیتری 278 اسبی روی تویوتا تاکوما نصب شده است

در داخل کابین هم شاهد یک طراحی منحصر به فرد هستیم که از روکش‌های چرمی بر روی فرمان، یک سیستم سرگرمی جدید موسوم به Entune، تشک‌های جدید روی صندلی‌ها و یک صفحه نمایشگر جدید 4.2 اینچی با قابلیت نمایش شیب سنج در کنار دیگر تجهیزات استاندارد بر روی این خودرو استفاده شده است.
قدرت مورد نیاز برای غلبه بر سطوح مختلف جاده هم توسط پیشرانه‌ای 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل تامین می‌شود که می توان 278 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور را از آن استخراج نمود. نیروی تولیدی هم توسط جعبه دنده‌ای شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک به دیفرانسیلی لغزش محدود الکترونیکی و سپس به هر چهارچرخ خودرو ارسال می‌شود.
از آنجایی هم که این خودرو برای مسیرهای آفرودی طراحی شده است، طراحان آن از شوکرهای بای پس FOX 2.5 و سیستم تعلیق ارتقا یافته 1 اینچی استفاده کرده‌اند.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/11/25
هر جا سخن از افرود هست، نام تویوتا و ژاپنی ها میدرخشد
1394/11/26
عجب ماشین عضلانیه
این ماشین مخصوص آفرود هستش و ماشینی که بدنه و استیلش آفرودی باشه حجم موتور زیاد تعیین کننده نیست
واسه یه رالی آفرودی مثل داکار هم ماشین ها رو تغییر میدن و شکل و شمایل آفرودی بهشون میدن
اصن این تویتا حرف نداره
1394/11/26
دوستان تو پيج مربوط به هايلوكس جديد در جواب دوستاني ك پرسيده بودن (مگه اجازه ي ورود ماشين بالاي ٢.٥ ليتري داده شده كه هايلوكس با موتور ٢.٧ وارد شده؟؟) و دوستان ج دادن (اين قانون مربوط به ون و پيكاپ نمي شه) با فرض درست بودن اين ادعا أيا مي شه توقع داشت اين ماشين توسط ايرتويا وارد بشه؟؟؟
1394/11/26
نه دیگه...هایلوکس کلا 200 سی سی بیشتر بود...این لامصب موتور اریون روشه.اگر اینجوری بود که توندرا رو میاوردن.الان ایسوزو دی مکث که مونتاژ گروه بهمن هست موتورش 3 هزار سی سی هست و دیزلی.این آخرین حد ممکنه فکر میکنم.بعدشم یه نکته ی دیگه اینکه این ماشین پلت فرم و شاسی مشترک داره با هایلوکس و هیچ وقت ندیدم در یه بازار تویوتا بیاد و هم تاکوما رو بفرسته و هم هایلوکس رو.کلا تاکوما بیشتر برای بازار آمریکا هست
1395/7/7
هایلوکس تو کلاس کامپکت تراک و تاکوما مید سایز تراک هستش
1395/11/9
منع واردات واسه ماشین های لوکس بود وانت ماشین لوکس محسوب نمیشه
1394/11/26
آفرود فقط فورد و جمس که سابقه طولانی در خودروهای این مدلی دارند تویوتا به گردش هم نمی‌رسه!
1394/11/26
سلام دوست عزیز
قبل از فورد و جمس
جیپ اولین افرود ساز بوده
بعدها تویوتا و بعدش فورد و جمس شروع کردن
1394/11/26
جیپ اولین دو دیفرانسیل جهان رو ساخت با نام cj1 یا همون ویلیز.الکی که نیست عربا و خیلی از پیرمرد های قدیمی و حتی حالایی ها هر شاسی بلندی میبینن بهش میگن جیپ.الان تویوتا لندکروز سری 40 با موتور 2اف رو نشونشون بدی بهش میگن جیپ تویوتا یا جیپ لندکروز.به لندرور هم میگن جیپ لندرور یا به هامر هم خیلی از حالایی ها میگن جیپ هامر.
پادشاه آفرود جیپ
Only in a jeep
○|||||||○
من توی آفرود اول جیپ رو قبول دارم و بعد تویوتا.ولی از نظر بی خرج بودن تویوتا عاااالیه.با جیپ یه بار از یه شیب بالا بری وقتی بر میگردی باید کلی خرجش کنی ولی تویوتا رو بترکونی و رسیدگی هم نکنی بازم طفلک صداش در نمیاد