موضوعات داغ

اشکودا اکتاویا مجوز واردات گرفت

عکس مطلب اول
پس از شورلت ترکس و چندین محصول دیگر جنجالی، مجوز گرفتن خودروی سدان اشکودا اکتاویا، دیگر خبر بزرگ در صنعت خودروی کشور خواهد بود که توسط شرکتی تازه متولد شده تحت عنوان "ایده برنا گروه موتور" واردات آن به کشور صورت خواهد گرفت.
براساس شواهد بدست آمده، گروه ایده برنا نسخه 1.8 لیتری خودروی اشکودا اکتاویا (Octavia) را در دستور کار خود برای واردات قرار داده است. این پیشرانه با حجم دقیق 1789 سی سی خود، می‌تواند قدرتی 180 اسب بخاری در دور موتور 5000 دور بر دقیقه و همچنین حداکثر گشتاوری 350 نیوتن متری در دور موتور 1250 دور بر دقیقه تولید کند که آن را توسط جعبه دنده‌ای 7 سرعته از نوع DSG منتقل می‌کند و در کنار تولید 131 گرمی گازهای آلاینده در هر کیلومتر مسافت پیموده شده، حداقل سوختی 5.7 لیتری از باک طلب می‌کند.

اشکودا اکتاویا به سیستم 4 چرخ متحرک مجهز است

در مورد خصوصیات این خودرو هم شرکت سازنده 6 دلیل را آورده که شما را متقاعد به خرید خود می‌کند. اول اینکه این خودرو در حالت چهار چرخ محرک هم عرضه می‌شود که می‌تواند در مسیرهای مختلف، بسیار مفید باشد، دوم ایمنی بالای این خودرو خواهد بود که در سال 2013 میلادی موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از سازمان ایمنی اروپا شده است، هرچند 9 کیسه هوای ایمنی هم می‌تواند محرکی برای ابراز علاقه به این خودرو باشد. سومین دلیل اشکودا برای سدان اکتاویا، مجهز بودن آن به سیستم سرگرمی حرفه‌ای "مای لینک" و "اسمارت گیت" است که امروزه در خودروهای خاص استفاده می‌شود. دلیل چهارم اشکودا، فضای پای زیاد سرنشینان به لطف فاصله بین دو محور 1782 میلی متری است که فضای پای 983 میلی متری برای سرنشینان جلو و فضای پای 980 میلی متری برای سرنشینان عقب فراهم کرده است.
دلیل پنجم اشکودا برای برتری محصولش هم مصرف سوخت پایین و اقتصادی بودن آن برای مصرف کننده است و همانطور که می‌بینید، برای تولید قدرتی 180 اسب بخاری، تنها 5.7 لیتر سوخت مصرف می‌شود.
دلیل آخر هم بکار گیری سیستم‌های پیشرفته صنعت خودروسازی در این خودرو است که برگ برنده را در دستان اشکودا قرار داده است. یک دلیل هم اگر ما بر روی آن بگذاریم، می‌توان طراحی ظاهری مردانه و سنگین آن را معرفی کرد که در حقیقت سلیقه‌ای بوده و می‌تواند برای اشخاص مختلف، متفاوت باشد.
در مورد قیمت نیز اگر بخواهیم یک حدس و گمان سر انگشتی بزنیم، اشکودا اکتاویا تقریباً هم قیمت خودروهایی مانند تویوتا کرولا خواهد بود لذا باید انتظار قیمتی در حدود 120 تا 140 میلیون تومان را برای این خودروی جمهوری چک داشته باشیم.
اشکودا در بازارهای اروپایی خودرویی بسیار معروف و با کیفیت محسوب می شود و اگر شرکت واردکننده بتواند این برند ناآشنا برای ایرانیان را به درستی معرفی و تبلیغ کند مطمئناً می تواند خط و نشانی سنگین برای کره ای ها و حتی ژاپنی های این رده قیمتی بکشد.

Loading the MediaPack player...

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد