موضوعات داغ

معرفی نسخه نهایی شاسی بلند اشکودا

عکس مطلب اول
اشکودا که در یکی دو هفته گذشته تصاویری نامفهوم و بعضا پیش نمایشاتی را منتشر می‌کرد، با نزدیک شدن به روزهای آغاز نمایشگاه خودرویی ژنو، بالاخره به طور رسمی از شاسی بلند جدید خود پرده برداری کرد تا نمایشی بهتر و مفید‌تر از آن در نمایشگاه ژنو بعمل آورد. البته با یکسری تصاویر محدود.
برای تولید این شاسی بلند که نامی "ویژن S پلاگین هیبریدی" برای آن انتخاب شده است و در ادامه هم مطمئنا تغییر خواهد کرد، براساس پلتفرم فولکس واگن تیگوآن توسعه پیدا کرده که در سایزبندی بدنه، دارای ابعادی 4.7 متری در طول، 1.91 متری در عرض، 1.68 متری در ارتفاع و همچنین دارای فاصله بین دو محور 2.79 متری است که امکان استفاده از شش صندلی را در داخل کابین برای سرنشینان فراهم کرده است.
در بخش مولد قدرتی هم این شرکت خودروسازی اهل چک چنین گفته که از پیشرانه‌ای ترکیبی یا پلاگین هیبریدی استفاده کرده که متشکل از پیشرانه‌ای بنزینی 1.4 لیتری توربوشارژر و یک موتور الکتریکی است و پیشرانه درون سوز خود به تنهایی می‌تواند قدرتی 156 اسب بخاری و گشتاوری 250 نیوتن متری تولید کند، در حالی که موتور الکتریکی توانایی تامین قدرتی 54 اسب بخاری را در کنار گشتاور بالای 220 نیوتن متری دارد. اشکودا همچنین عنوان کرده که یک موتور الکتریکی قدرتمند 115 اسب بخاری با گشتاور 270 نیوتن متری را هم در نظر گرفته که احتمالا به صورت سفارشی بر روی خودرو یا بر روی مدل‌های رده بالای آن سوار خواهد شد.

شتاب شاسی بلند جدید اشکودا 7.4 ثانیه است

نیروی مورد نیاز برای گردش موتور الکتریکی نیز توسط باتری‌های لیتیون یونی نصب شده بر روی محور عقب تامین می‌شود که دارای ظرفیتی 12.4 کیلووات ساعتی بوده و می‌تواند بدون کمک گرفتن از پیشرانه درون سوز و تنها با یکبار شارژ کامل، خودرو را تا مسافتی حداکثر 50 کیلومتری همراهی کند. در حالت ترکیبی، یعنی با استفاده از هر دو پیشرانه محرک و انرژی‌های ذخیره شده برای آن‌ها نیز می‌توان مسافتی حدودا 1000 کیلومتری را بدون تجدید قوا طی کرد. میزان مصرف سوخت پیشرانه درون سوز هم حداقل 1.9 لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده است.
با یک خروجی 225 اسب بخاری نیز می‌توان به شتابی صفر تا صد 7.4 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعتی در یک خودروی دوست دار محیط زیست پلاگین هیبریدی دست پیدا کرد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/11/29
هر کس MG بخ ه بدبخت میشه دور این MG رو خط قرمز بکشید
1394/11/29
اينم واسه چك ، همه دان پيشرفت ميكنن ، فقط ما داريم پس رفت ميكنيم در جا هم نميزنيم دلمون خوش باشه
1394/11/29
من فقط موندم چجوری اینقدر مصرف سوختش پایینه
۱.۹!!!
1394/11/30
با اینکه توان اسب بخارش بالاست اما ۱/۴لیتر هست که ضعیفه و طبیعتا کم مصرف
1395/4/20
اقا يه سوال
با توجه به علاقه خاصي كه به برند اشكودا دارم الان بار چندمه دارم اين مطلبو ميخونم در اين ماشين چطور باز ميشه چرا دستگيره نداره