موضوعات داغ

پیکاپ ایران خودرو دیزل شماره گذاری نمی شود!

عکس مطلب اول
سرهنگ احمد رستمی، معاون فنی مهندسی و خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که در 11 ماهه گذشته، شماره گذاری سه نوع خودروی تولیدی کشور متوقف شده است.
معاون فنی مهندسی ناجا اظهار کرد که شماره گذاری خودروها، با توجه به مصوبه دولت انجام خواهد شد و می‌بایست برای شماره گذاری آن‌ها، تاییدیه از سوی سازمان استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با مقدار آلایندگی‌های این دسته از خودروها ارائه شود که در این خصوص سه خودروی "وانت ایسوزو"، وانت "پاژن" و "وانت فوتون" به دلیل رعایت نکردن این مقررات و طی نکرد چنین سلسله مراتب‌هایی، تا اطلاع ثانوی شماره گذاری نخواهند شد. وی همچنین خاطر نشان کرد که اگر خودرویی فاقد ایربگ و سیستم ترمز ضدقفل (ABS) باشد، برابر قانون شماره گذاری نخواهند شد.
وی همچنین در مورد مراکز تعویض پلاک عنوان کرد که به طور کلی روزانه میان 15 الی 17 هزار خدمات مربوط به تعویض پلاک در سطح کشور انجام می‌شود و در اسفندماه نیز به دلیل افزایش نرخ خرید و فروش خودروهای دسته دوم، ساعت کاری این مراکز تا ساعت 16 بعد از ظهر افزایش پیدا کرده و ساعت خدمات رسانی نیز تا ساعت 18 و 30 دقیقه افزایش پیدا کرده است.
سرهنگ رستمی همچنین در ادامه افزود که در 11 ماه گذشته، حدود 900 هزار خودروی صفر تولید داخل، حدود 350 موتورسیکلت و 51 هزار و 500 دستگاه خودروی خارجی پلاک شده‌اند و در این مدت نیز 169 هزار خودروی فرسوده در سطح کشور اسقاط شده‌اند.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/5
جالب اينجاست خود نيروي انتظامي داره از وانت اسوزو استفاده ميکنه
1394/12/5
چه جالب من همین وانت فوتون باپلاک پلیس دیدم
1394/12/5
یعنی این همه پراید که پلاک می شن ایربگ دارن!؟
1394/12/5
جالبتر از همه اینه ی دکل نفتی گم شد.خخخ
حالا شما انتظار ندارید اینجور چیزا اتفاق بیوفته.
جالب تر از اینو هم داریم ماشین های داخلی از ژاپنی ها خیلی بهتره.مثلا پراید وانت پلاک میشه ولی وانت ایسوزو ژاپن پلاک نمیشه.خخخ
1394/12/5
اگر خودرویی فاقد ایربگ و سیستم ترمز ضدقفل (ABS) باشد، برابر قانون شماره گذاری نخواهند شد.
در جواب:
پس نیسان وانت زامیاد چطور شماره گذاری میشه؟ ایربگ هم نداره
1394/12/7
اینا همش بهانست واسه من و شما ؛ می خوان همه چي مال خودشون باشه میگن یا فروش آزاد نداره یا اینکه استانداردشو نداره مگرنه هم فوتون هم ايسوزو هر دوتا توربو دیزل هستند فوتون موتورش کومنز آمریکا هست ايسوزو هم ژاپنی که آليندگي هاشون از پراید کمتره تازه آفرینم داره