موضوعات داغ

سه گانه‌های هیوندای یونیک در ژنو

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی هیوندای با انتشار تصویری جدید، وعده معرفی محصولات سه گانه هیوندای یونیک (احتمالا مخصوص بازارهای اروپا) را داد، خودرویی که یکی دو روز پیش نسخه الکتریکی آن را در کره جنوبی معرفی کرده بود.
اگر از نسخه هیبریدی شروع کنیم، به پیشرانه‌ای 1.6 لیتری بنزینی می‌رسیم که قدرت تولیدی‌اش به 105 اسب بخار می‌رسد و این در حالی است که یک موتور الکتریکی 44 اسب بخاری هم در کنار این پیشرانه بکار گرفته شده که در مجموع خروجی قدرتشان به 141 اسب بخار (با اتلاف انرژی) می‌رسد. برای تامین نیروی موتور الکتریکی نیز از باتری‌های لیتیوم پلیمری 1.56 کیلووات ساعتی استفاده شده و پیشرانه درون سوز بنزینی هم می‌تواند در هر کیلومتر مسافت پیموده شده، تنها 79 گرم گازهای آلاینده تولید کند.
در نسخه پلاگین هیبریدی نیز برعکس نسخه هیبریدی که مزیت شارژ کردن توسط پریز خانگی را هم دارد، از موتوری بنزینی 1.6 لیتری مشترک با نسخه هیبریدی سود می‌برد، ولی در عوض موتور الکتریکی قوی‌تری برای آن در نظر گرفته شده که با کمک باتری‌های لیتیوم پلیمری 8.9 کیلووات ساعتی، می‌تواند 61 اسب بخار قدرت تولید کند.
نسخه تمام الکتریکی هم به یک موتور قدرتمند الکتریکی 120 اسب بخاری با گشتاور فوری 295 نیوتن متری مجهز شده که باتری‌های لیتیوم یون پلیمری 28 کیلووات ساعتی نیروی مورد نیاز موتور را تامین می‌کند که در عمل می‌تواند به حداکثر سرعتی 165 کیلومتر بر ساعتی با محدوده حرکتی مفید و استاندارد 250 کیلومتری تنها با یکبار شارژ دست پیدا کند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/6
عالیه از اکسنت چهره خیلی بهتری داره
و میتونه از نظر ظاهری
با النترا و سوناتا رقابت ویژه ای داشته باشه البته فقط از نظر ظاهری
1394/12/6
آفرین واقعاً خودرو های کاربردی و عالی هستند واقعااااا عالی و بصرفه و خوب
البته اگه نیان گیر ندن چینی بهتره کره آشغاله و جک اس بهتر از اینه
1394/12/6
با یک بار شارژ 250 کیلیومتر !!!!!!!!
دمشون گرم
داخلش خیلی خوشگله
1394/12/7
چرا جلوش شبی ماکسیما جدید شده :|
1394/12/8
جلوی یونیک شبیه ماکسیمای جدید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوست عزیز عکس ماکسیما جدید رو نگاه کن خودتم شوکه میشی از چیزی که نوشتی