موضوعات داغ

هدف خودروسازان در سال جاری محقق نشد

عکس مطلب اول
تولید خودروی سال 94 به یک میلیون دستگاه هم نرسید، به عبارتی دیگر براساس برنامه‌های تدوین شده برای تولید خودرو در داخل کشور، رقمی یک میلیون و 200 هزار دستگاهی الی یک میلیون و 400 هزار دستگاهی در نظر گرفته شده بود که براساس گفته‌های سخنگوی شورای سیاست گذاری، این رقم به یک میلیون دستگاه تا پایان سال هم نخواهد رسید.
شرکت‌های تولید کننده خودرو در داخل کشور سال گذشته تقریبا یک میلیون و 100 دستگاه خودرو تولید کرند و براساس چشم اندازی که از تولید خودرو در کشور تدوین شده بود، این رقم تا 10 سال آینده می‌بایست به 3 میلیون دستگاه در سال افزایش پیدا کند که سهم تولید در امسال یک میلیون و 200 هزار دستگاه الی یک میلیون و 400 هزار دستگاه اعلام شده بود، ولی به دلایلی مشخص رسیدن به این هدف از سوی خودروسازان و شورای سیاست گذاری خودرو محقق نشد.
ساسان قربانی در خصوص دلایل بوجود آمده در سال 94 برای نرسیدن به این هدف اعلام کرد که عواملی داخلی و خارجی دست به دست هم دادند تا این رقم به واقعیت تبدیل نشود، یکی از بزرگ‌ترین عاملان این قضیه، تحریم شرکت‌های خودروسازی بود و دیگری را هم شرایط اقتصادی نامناسب امسال توصیف کرد. از طرفی دیگر هم شرکت‌های خودروسازی با نرخ سود بالای بانک‌ها مواجه بودند و در آخرین ضلع عوامل هم با پدیده‌ای به نام کمپین نخریدن خودروی بی‌کیفیت ایرانی مواجه شدند که تاثیر چندانی (براساس ادعای قربانی) در فروش امسال خودروسازان نداشت.
عواملی دیگر هم که موجب کاهش عرضه و تقاضا در بازار خودرویی کشور شد، بروز نبودن محصولات تولیدی شرکت‌های خودروسازی بود که به میزانی تاثیر گذار بود و توانست تولید خودرو در صنایع تولیدی کشور را با اختلال مواجه کند و خروجی این شرکت‌ها را کاهش دهد.
در آخر سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو عنوان کرد که در سال آینده، بخشی از مشکلات صنعت خودروی کشور برطرف خواهد شد، ولی بخش دیگر آن وابسته به تصمیم‌های کلان اقتصادی دارد که به عنوان مثال می‌توان به اعطای تسهیلات بانکی بر میزان تقاضا اشاره کرد که در اعطای تسهیلات پیشین شاهد تمایل به خرید خودروهای تولید داخل بودیم.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/9
واقعا چه انتظاری دارن؟! با این ماشین های بی کیفیت و الکی گرونی که میسازن و میخوان بندازن به مردم، توقع دارن بخریم؟! اونایی هم که خریدن اشتباه کردن! تا کی ملت ما باید واسه این ماشینای بی کیفیت اینهمه پول یامفت بپردازه؟! حقشونه اگه ورشکستم بشن
1394/12/9
خودشون نخواستن. اگه ا ميليون و 400 هار تا ماشين چيني بي كيفيت رو با اون قيمتهاي ظالمانه ميريختن كف بازار، كسي نميخريد و قيمتهاشون ميشكست. مجبور به كاهش قيمت كارخونه اي ميشدن. تو مقاطعي از سال با سياست هاشون وقتي ديدن انبارها پرشده، توليد رو به طور محسوس كاهش دادن.
1394/12/9
حرف زدن در مورد اتحاد و مسئله ای مثل ایجاد یک کمپین مردمی در کشوری مثل ایران بیشتر شبیه به شوخی است.
مردمی که 145 هزار خودرو رو خریدند اگر وام بیشتر طول می کشد قطع به یقین امروز شاهد این بودیم که آمار تولید خودروساز ها حتی شاید به 1 میلیون و پانصد هزار خودرو رو هم می رسید!
مسئله ی بی کفیت بودن و قدیمی بودن و اینها هم همش حرفه ملت اگه پول داشته باشند شما همین خودرو ها رو هزار برابر بی کیفیت تر بکنی(البته اگه چیزی ازش باقی بمونه!!!!!) باز هم می خرند خیالتون راحت راحت باشه.
اینجا ایران است....!!
1394/12/9
به هدف نرسیدن؟!! ، مگه هر ساله هدفشون بازی با جان و سلامتی مردم نیست، مگه هدفشون کلاه برداری نیست، هدفشون همیناس دیگه که هر ساله کم و زیاد دارن بهش میرسند.
1394/12/9
ادعای قربانی؟ 😅
کمپین تاثیر چندانی نداشت؟
شیفته این غرور ملیشونم که نظر مشتری و اعتراضش هیچ جایی در تعاملاتشون نداره.
همیم کمپین به ظاهر ساده، نشون داد بعضی حرکات خودجوش میتونه اثرای بزرگی بذاره. فقط نیاز به همفکری و مدیریت قوی تر داره تا حداقل مردم (مشتری ها) بی اهمیت تلقی نشن.
1394/12/9
این کجاش انصافه که بخاطر تولید داخل مردم خودمون رو به کام مرگ بفرستیم؟چاقو که دسته ی خودشو نمی بره ولی تو ایران می بره.
این ظلم نیست که با این تعرفه ها پول مفت ازمون می کشن؟
فقط باید گفت اینجا ایرانه
1394/12/12
بخاطر حمایت از تولید داخل چرا باید مردم خودمون رو به کشتن بدیم؟
بیکاری بهتره یا کشتن مردم؟بزار بیکاری زیاد بشه در عوض ی عده دزد و بی شرف با این ماشین های اشغالشون به کشتنمون نمیدن