موضوعات داغ

گزارش کاملی از نمایشگاه صنعت خودروی تهران

عکس مطلب اول
همانطورکه می دانید از دیروز یکشنبه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، نمایشگاه توانمندی های صنعت خودروی ایران دایر شده است و تا چهارشنبه 12 اسفندماه نیز ادامه دارد.
از آنجاییکه امسال برخلاف سال های گذشته استقبال بهتری از این نمایشگاه شده و شرکت های داخلی بسیاری (212 شرکت) در آن حضور یافته اند و حتی بسیاری از خودروسازان از جمله پارس خودرو، کرمان موتور و ایران خودرو آخرین محصولات خود را به نمایش گذاشته اند، لذا در همین روز اول گروه خودروبانک سریع خود را به این رویداد مهم کشوری رسانده تا گزارشی کامل را برای شما مخاطبان عزیز فراهم کند.
در این گزارش سعی خواهیم کرد به غرفه های مختلف این نمایشگاه سر بزنیم و خودروهای جدیدی که رونمایی شده اند را به نمایش بگذاریم.

ایران خودرو با دست پر آمده است
ابتدا از غرفه های ایران خودرو و ایران خودرو دیزل شروع می کنیم که بالاخره سه پژوی جدیدی که قرار است به بازار بیایند را در معرض دید عموم قرار دادند و مشخص کردند که دقیقاً چه خودرویی به بازار خواهد آمد.
پژو 2008، 208 و 301 خودروهایی بوده اند که در غرفه ایران خودرو به نمایش گذاشته شده اند که در یک مقاله به نام " کدام خودروی پژو ارزش صبر کردن را دارد؟" تک تک این سه را معرفی کرده ایم و قیمت هر کدام را نیز اعلام کرده ایم.

پژو 301 که به زودی به ایران عرضه می شود


اما این تنها رویداد جالب این غرفه نبود و رنو کلیو نیز از دیگر خودروهایی بود که به نمایش درآمده است. خودرویی که شاید مدت بسیار زیادی است خبر ورود آن اعلام شده اما هنوز هم خبری از آن نیست و امیدواریم با برداشته شدن تحریم ها این اروپایی خوش فرم نیز به بازار داخل عرضه شود.

رنو کلیو که هنوز خبری از آن در بازار نیست


در دیگر گوشه غرفه ایران خودرو، یک عدد مرسدس بنز کلاس E وجود داشت که از طریق نمایندگی مرسدس بنز در ایران یعنی ستاره ایران آمده بود اما نمونه ای که به نمایش گذاشته شده از مدل های پایه این خودرو است و نمونه هایی که هم اکنون در بازار خرید و فروش می شوند به مراتب نمونه های کامل تر و قدرتمندتری نسبت به این مدل هستند.

مرسدس بنز کلاس E ستاره ایران

اما باید یکی از جالب ترین خودروهای این غرفه را دنا توربو بدانیم که با موتور 1.4 لیتری EF4 توربو می تواند حداکثر 190 نیوتن متر و 127 اسب بخار را تولید کند. از نکات قابل توجه این خودرو استفاده از خطوط نارنجی رنگ روی بدنه آن است که می تواند جذابیت های بصری آن را بیش از گذشته افزایش دهد.

دنا توربو با تغییرات ظاهری

در غرفه ایران خودرو دیزل نیز خودروهایی مانند کشنده مرسدس بنز اکسور و اکتروس حضور داشتند و کماکان فوتون که چند روز پیش خبر توقف شماره گذاری آن اعلام شد نیز در این غرفه حاضر بود.

سایپا و ستروئن C4
سایپا در این نمایشگاه اگرچه از خودروی جدید خود به نام سیتروئن C4 رونمایی کرد (که البته در ماه های گذشته خبرهایی از تست این خودرو به گوش می رسید) اما حواشی مهم در مورد سایپا فروش سهام پارس خودرو به رنو است که قرار است بعد از کنفرانسی که قرار است امروز دوشنبه برگزار شود، به امضا برسد. با این توافق پارس خودرو به صورت کامل به دست رنو خواهد افتاد و از این پس شاهد فعالیت بیشتر رنو در بازار داخل خواهیم بود با این تفاوت که با تولید محصولات این شرکت در خط تولید پارس خودرو قیمت این محصولات کمتر از گذشته خواهد بود.

ساینا، از جدیدترین محصولات سایپا


اما دیگر نکته قابل توجه در مورد سایپا حضور ساینا بود که نمونه قرمز رنگی از این خودروی وطنی در فضای باز نمایشگاه گذاشته شده بود و به خوبی جلب توجه می کرد. برای آشنایی بیشتر با این خودرو به صفحه ساینا مراجعه کنید.

پارس خودرو، از کادیلاک تا ساندرو
پارس خودرو اگرچه در فضای باز نمایشگاه، نمونه ای خوش رنگ از ساندرو را گذاشته بود اما اگر به داخل غرفه مراجعه کنید تاریخچه ای از تولیدات این شرکت را می توانستید ببینید حتی نمونه های کادیلاک ایران و یا بیوک که در سال های تولید برای خود اسم و رسمی داشتند.

کادیلاک ایران به عنوان خودروهای قدیمی تولیدی پارس خودرو

اما در صف بلند محصولات تولیدی پارس خودرو همانند برلیانس H330، در بین آن ها نیسان قشقایی دیده می شود که متاسفانه تنها مدت کوتاهی مهمان بازار ایران بود و به دلیل مشکلات بین المللی مونتاژ آن متوقف شد. خودرویی که در صورت تولید و عرضه توسط پارس خودرو می توانست حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

نیسان قشقایی


یک شاسی بلند چینی در کارمانیا
شرکت کارمانیا در نمایشگاه کرمان از خودروی شاسی بلند خود به نام بی وای دی S6 رونمایی کرده بود و حال این نمونه چینی را به تهران نیز آورده است. خودرویی که در نمای پشت بسیار شبیه به هیوندای وراکروز است و استیل خودرو شبیه نسل گذشته لکسوس RX و می توانید برای آشنایی بیشتر و مباحث مربوط به این خودرو به صفحه مخصوص بی وای دی S6 بروید.

بی وای دی S6 به تهران آمد


820 های کرمان موتور
درست قبل از شروع نمایشگاه اصفهان بود که کرمان موتور خبر از شروع پیش فروش مدل 820 خود داد و این خودروی سدان بزرگ با موتور 2.4 لیتری را با قیمت 820 میلیون ریال عرضه کرد. خودرویی که از نظر ظاهری بسیار به روز تر شده و می تواند در صورت عرضه مناسب فروش خوبی را تجربه کند.

حضور جدیدترین خودروی کرمان موتور

این خودرو هم اکنون در بسیار از نمایندگی های کرمان موتور نیز وجود دارد و می توانید از نزدیک با آن آشنا شوید اما برای یادآوری چندی قبل از پیش فروش مدل 820، جک اس 5 اتوماتیک نیز پیش فروش شد که موعد تحویل آن سال آتی است و ورود آن می تواند رقابت شاسی بلند های رده قیمتی 80 میلیونی را داغ تر از گذشته کند.

طوفان هاوال
حتماً تبلیغات گسترده عظیم خودرو به نام "طوفان هاوال به ایران رسید" را دیده اید. این شرکت با همکاری دیار خودرو قصد دارد با پیش فروش بلند مدت محصولات هاوال چین، بسیاری از محصولات این شرکت را در ایران تولید و عرضه کند. حال پس از رونمایی در نمایشگاه اصفهان اینبار این طوفان به تهران رسیده و صف بلندی از محصولات مختلف شرکت گریت وال هاوال به نمایش گذاشته شده اند.

صف کشی هاوال در تهران


مدیران خودرو و تیگو 5 نود و سه میلیونی
مدیران خودرو تمامی محصولات خود از جمله ام وی ام 110 جدید را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است اما شاید بارزترین آنها تیگو 5 باشد که اخیراً تحویل مشتریان نیز داده شده و می توان به راحتی نمونه هایی از آن را در خیابان ها مشاهده کرد. خودرویی که با قیمتی بیش از 93 میلیون تومان کار سختی در مقابل هایما S7 ایران خودرو و یا جک S5 اتومانیک کرمان موتور دارد.

زنگ تفریح
اما نکته جالب در حاشیه این نمایشگاه، حضور چندین خودروی کلاسیک از جمله شورلت کامارو کروک قرمز رنگ و یا پژو 404 است که می تواند برای لحظاتی ما را از دنیای تولیدات داخلی و کیفیت ناب آنها دور کند و ما را در رویای نوستالژیک قدیمی غرق کند.

حضور خودروهای کلاسیک در حاشیه نمایشگاه


در انتها باید گفت که این گزارش تنها بخشی از نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو تهران را نشان می دهد و شرکت های بسیاری از جمله گروه بهمن با وانت ایسوزو و مزدا 3، شرکت سایپا دیزل، شرکت بارز و ... حضور داشتند که می توانید عکس هایی از غرفه این شرکت ها را در زیر مشاهده کنید.
امیدواریم همانند دیگر نمایشگاه ها، در تهران نیز نمایشگاه خودرویی با حضور شرکت های داخلی و همچنین عرضه کنندگان خودروهای خارجی برپا شود تا هموطنی ها در شهر تهران نیز بتوانند از وجود چنین رویدادی استفاده کنند.

عکس: بامداد صفائیان

نظرات کاربران

53 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/10
دمتون گرم. لطفا تمام خودروهای نمایشگاه رو پوشش بدین چون امکانش برای ما نیست که بیاییم
1394/12/10
میگم دنا توربو با موتور EF4 به ایرانخودرو هم میاد برای خریداری کردن ؟؟؟ موتور EF4 فکر کنم بهتر و کم مصرف تر از EF7 باشه ها
1394/12/10
کسی میدونه ورودیش چند تومنه ؟
1394/12/10
خدا میدونه
1394/12/10
انصافاً پژو 301 خیلی زشته، تو رنج قیمتش ماشین خوش قیافه خیلی زیاده، 208 هم همه چیزش خوبه بغیر از چراغ های جلوش که داخلش مثل چراغ های پراید ساده هست حداقل یه پس زمینه مشکی داخلش میزدن تا یکم اسپرت تر میشد
1394/12/10
من فکر میگردم سایپا، خودروی ساینارو خودش طراحی کرده ولی نگو که کپی کرده، یه لحظه به آون عکسی که نمای عقب ساینارو نشون میده نگاه کنین بعد عقبشو با ماشین کناریش (برلیانس H220) مقایسه کنین
1394/12/10
درود بر دوستان عزیز و سایت خودروبانک

پس از مدت ها حداقل برای من شاهد برپایی نمایشگاه تهران در زمینه صنعت خودرو بودم که یاداور خاطرات گذشته و حضور در نمایشگاه خودرو تهران در سالها پیش برای من بود .

اما در خصوص محصولات نکته جالب توجه حضور نمونه های فول محصولات پژو بود که این انتظار را از ایرانخودرو نداشتم، هرچند امیدوارم با قیمت هایی که اعلام کردند حداقل در هنگام تولید تمام اپشن ها برداشته نشود. چراکه اگر برای نمونه پژو 208 با همین ظاهر و امکانات و قیمت 75 میلیون به فروش رسد بازار تمام خودروهای مینی و سوپر مینی داخل ایران را در دست خواهد گرفت به خصوص اگر از موتور نمونه 1600 لیتری 120 اسبی روی این خودرو استفاده شود فکر می کنم در بین رقیبان این کلاس حرف اول را بزند.
هرچند واقعا اگر این خودرو حتی نمونه 2008 با همین ظاهر و قیمت اعلام شده به دست مشتری برسد گزینه های بسیار خوبی برای مصرف شهری خواهند بود. همچنین حضور رنو کلیو در نمونه فول و اتومات با تریم های مختلف داخلی می تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

1394/12/10
بنظرم از بین پژوهای وارداتی که قراره تولید بشند، هیچکدوم آش دهن سوزی نیست. تنها پژو 308 خوب بود که اونم در قرارداد نیست! البته کلیو اگه بیاد خوبه و بهتر از 208 است.
1394/12/10
خسته نباشید
عالی بود
1394/12/10
در خودروسازي جهان ٥ تن سروري مي كنند ١ مرسدس بنز٢ پورشه٣ آيودي٤ رنو نيسان ٥ بي ام دبليو وبس البته پژو هم عاليه اما اينا بهترينن ماشين آسيايي بين اينا جا نداره درسته نيسان ژاپنيه اما بود ديگه بعد از واگذاري خود به رنو من اروپايي حسابش ميكنم و ميدونم بقيه هم نظراتشون با من يكسانه آسيايي جماعت غير از تقليد كردن كاري بلد نيست اروپا يه تكنولوژي را جهاني ميكنه بعد آسيايي كارشو شروع ميكنه چه تويوتا كه تقليدشو از سال ها پيش آغاز كرده چه كره اي ها كه تازه واردن ياحق
1394/12/10
داداش توهم می زنی؟ کل آم و عالم میدونن بهترین برند خودروسازی دنیا تویوتاست و بهترین لوکس لکسوس .از 10 ماشین سال 2015 7تاش ژاپنین . اصلا هیچ چ ی از ماشین حالیت میشه؟
1394/12/10
اقا مهدی انگار یادشون رفته تویوتا هم خودرو هستش
1394/12/10
نظر بسیار گران بهایی بود
واقعا من نمیدونم ما چرا با این تحلیل گران و کارشناسان بسیار خبره و دقیق الان وضعمون اینه !!!!!!!!!!
5 تن !!!!!
دوست عزیز تن برای انسان ها به کار میره برای شرکت های خودروسازی باید بگی شرکت یا خودرو ساز

رنو نیسان !!!!!!!!!!

البته پژو هم عالیه !!!!!!!

واگذاری نیسان به رنو !!!!!!!!!


از سایت محترم خودروبانک تقاضا میکنم دیگه کم کم داره واجب میشه قبل نظر گذاشتن یک تست هوش بگیری
1394/12/11
چه جالب ..معلومه شما خیلی فکر کردی که به این رده بندی رسیدی...دایره اتخاب ماشین هات هموناییه که تو خیابون میبینی..استون مارتین..جگوار..آلفا رومئو..فورد..شورلت.. حالا از اینا گذشته حساب ماشین ژاپنی ها از اسیا جداست. شما نو آوری ها و طراحی های پیشتازانه مزدا میاتا رو ببین که چند تا جایزه رو از لحاظ تکنولوژی موتور و زیبایی طراحی برده...بعد بیا رنو رو بزار جز 5 تا ماشین اول که دارن سروری میکنن. کاش فیات و سه آت رو هم میزاشتی تو لیستت بیشتر میخندیدیم
1394/12/10
رنو کلیو فوق العادست سیتروئن قشنگ هستش
1394/12/10
سلام دوستان
بنده سوالی از شما داشتم و اونم اینه که :
من قصد داشتم یک تیوولی صفر ثبت نام کنم ولی وقتی شنیدم که پژو 2008 قراره بیاد ایران و من دست نگه داشتم
حالا که تقریبا اومده با توجه به یکسان بودن حجم موتورشون کدوم یکی بهتر هستند ؟ بنده این ماشین رو بیشتر واسه استفاده در جاده میخوام
دوستان من اطلاعات زیادی در مورد ماشین ها ندارم و امیدوارم که اینجا به نتیجه برسم
سپاسگزار شما
1394/12/10
بهرام عزیز
علاوه بر خودروبانک یکی از همیهنان عزیز در قسمت تیوولی رو بررسی کرده که مشروح کاملش رو میتونید تو اپارات ببینید
هنوز هیچکدوم تو بازار نیومدن اما اینکه تیوولی مونتاژ ایران نیست و با گارانتی 5 ساله عرضه میشه
ولی تحویل 4 ماهه ی اون و رامک خودرو مشکلات اون هستن
کما اینکه ایران خودرو کی قراره 2008 رو تولید کنه؟
در چه تیپی و با چه امکاناتی و در نسخه ی کامل چند خواهد بود؟
حتما فیلم تست رو ببینید

1394/12/10
ایول بخاطر عکسها
از همه بیشتر 208 چشممو گرفت خداکنه زیر 60 تومن باشه حداقل بشه بهش فکر کرد
از اون ورم
پارس خود c4 رو میخواد بسازه داخلش مخصوصا فرمون خیلی شیکی داره
دنا هم انتظار نداشتم موتور 1.4 بزارن روش ولی خوب توربوه باید قیمتش رو بیارن پایین
1394/12/10
با سلام
علی عزیز مل اتوماتیکش 62 تومان (که خدا کنه گرون نکننش)ومدل دنده ایش 58 تومان
1394/12/10
مگه پژو308 هم قراره بیاد؟
چرا تو نمایشگاه بود؟
1394/12/10
من دو روز پیش یدونه رنو کلیو مشکی دیدم خیلیم خوشگل بود.ولی برام سوال شده از کجا آوردش؟!آخه برا فروش نیست جایی اصلا
1394/12/10
فقط دنا.
1394/12/10
این پژو 208 خیلی خوب بنظر میرسه فقط قیمتش.....
1394/12/10
خودروبانک عالی بود
ترکوندید، هنوز نمایشگاه دایر نشده اینجا گزارشش اومده
لطفاً از اون ماشین های کلاسیک بیشتر عکس بذارید، بهتر از بقیه ماشین ها هستن
1394/12/10
ببینم سیتروئن C4 و رنو clio واقعا قراره تولید بشن ؟ قیمت هاشون اعلام نشده ؟

اگه بیان با یه قیمت معقول , سگمنت هاچبک ها تنوعش عالی میشه ... از 208 و 207 و تیبا لگن گرفته تا جولیتا و کلیو ...

بعد اینا قراره کی بیان دقیقا ؟؟؟؟
1394/12/10
اگر میشد دنا رو با موتور ۱۸۰۰ توربو کنن و برسوننش به ۱۷۰،۸۰ و بقیه قطعات و ی سری سیستم کنترلی متناسب با اون قدرت ، میتونست تو ماشین های زیر ۱۰۰ تومن بشه بهترین(البته با کیفین خوب)البته اگر قیمتش حدود ۵۰ تومن باشه ...
یکم تخیلیه برای ایرانخودرو ولی خب عملیه...
1394/12/10
دوستان این پژو 208 نسخه gti هستش و این مدل حدود 200 اسب بخار قدرت داره و فقط به صورت 2 درب عرضه میشه. این ماشین ابدا به ایران نمیاد چون قیمتش خیلی بیشتر از این حرفا هستش نمونه ای که در ایران میاد نسخه 1.6 لیری هستش.
1394/12/10
فرید خان بنده همین نسخه دو در 208 (و یا 308 اگه وارد شه) را میخوام که همونطور که فرمودید قیمت بالایی داره. ترجیح میدم بجای ولوستر اینو بخرم. بنظرتون قیمتش بالای 120تومنه؟ (گرچه نسخه 1.6لیتری 208 را قیمت دادند 62تومن). والا تا این مقدار میخوام هزینه کنم، چون برام قدرت مهمتره. و اینکه چطور میشه این خودرو را تهیه کرد؟ فرضا اگه وارد ایران نکنه ایران خودرو، باید چه اقدامی کرد برای گرفتنش؟
1394/12/10
""با این توافق پارس خودرو به صورت کامل به دست رنو خواهد افتاد و از این پس شاهد فعالیت بیشتر رنو در بازار داخل خواهیم بود با این تفاوت که با تولید محصولات این شرکت در خط تولید پارس خودرو قیمت این محصولات کمتر از گذشته خواهد بود""" بهترین خبر سال
1394/12/10
نمایشگاه صنعت خودروی "چین" مینوشتید بهتر بود. حالم از چین و چینی و خریدار ماشین چینی به هم میخوره...
1394/12/11
هر چی نباشه از آشغالای داخلی که بهتره، شما برو قسط پرایدتو بده، کاری به ماشینای بالای ۵۰ تومن نداشته باش
1394/12/11
گربه دستش به گوشت نمیرسید.....
1394/12/11
جناب رضا من بیشتر تو منطقه آزاد کیش هستم و همونجا هم یه فورد تاروس 2011 دارم 45 تومن هم بیشتر پولش نیس. دلم واسه شما میسوزه که این ماشینا رو بتون میندازن و جیکتون در نمیاد تازه اینجورهم طرفداری میکنین از چینیا. شما رو چه به فورد و شورولت ! تا وقتی امثال شما هستین این شرکتا حالا حالا ها باید بچاپنتون!!!
1394/12/11
راجبه رویاهات صحبت نکن شورولت و ...
تجربه تو این چند وقت ثابت کرده اینایی که تو این سایتا همش میگن چینی بده و غیره یا پراید دارن یا با اتوبوس میرن اینور اونور بعضی هاشونم شبا عکس پورشه بغل میکنن میخوابن.
هیچکس منکر این نیست که مثلا آلمانی و ژاپنی بهترن ولی قیمتارو ببین!!
صحبت سر اینه که ماشینایی چینی مثل ام جی، جیلی و تعدادی از اونها کیفیت و ایمنیشون چند برابره فرغونای ایرانخودرو و سایپاس.
1394/12/10
واقعا اون عکس کابین 508 بود اون یه دونه؟ اگه با قیمت معمول که بیاد عالیه
1394/12/10
خوشم نیومد جز از اون آمریکایی های کلاسیک به خصوص بیوک و کادیلاک سویل.
1394/12/10
چرا پس ds خودرو هاش نبود؟؟؟
کاشکی فیات هم اومده بود خودروهایی که میخواد تو ایران بیاره رو معرفی میکرد مخصوصا ایگئا...
====
جدایی از اینا mvm ۱۱۰ جدید چرا اینجوریه؟؟؟ چراغا خیلی بزرگه تا داشبورد ماشین اومده!!!
1394/12/11
سلام دوستان
من میخواستم دنا توربو شارژ بخرم کسی میدونه از کی ثبت نامش شروع میشه؟
1396/9/7
سلام این توربو شارژهای ایرانی مشکل دارن حواست باشه
1394/12/11
چقدر عکس کیا ریو کنار سراتو قشنگه
از گذشته تا امروز :)
1394/12/11
واقعا 208 عالیه چه قیافه چه فنی و چه امکانات و از نظر من بهترین رقیب هیوندای I20 خواهد بود چون بنده خودم 208 را به I20 ترجیح میدهم زیرا قیمتش پایین تر هست و قدرتش هم بیشتر و از همه مهمتر یک ماشین اروپایی هست واقععععععععا عاااااااااالیه 20
1395/4/29
اگه اپشنشو دستکاری نکنن حرف شما کاملا منطقیه ولی خودروسازا یه جور دیگه خودشونو نشون دادن
1394/12/11
فکر کنم بین خودروهای چینی لیفان 820 بتونه فروش خوبی داشته باشه با توجه به قیمت و امکاناتش و همچنین شرایط فروشش
1394/12/11
وااااااااااااااااااااای کلیو چقد خوشگله
1394/12/11
الان به جاي تن ميگم كمپاني مشكلات جامعه حل ميشه!!!!! گفتم كه تويوتا با تقليد هاي بي نظير خودش از سال ١٩٨٥ تقريبا و ارايه اونا با قيمت فوق العاده ارزان البته اون زمانا ميگم تونست بازار خودروهاي اروپايي و آمريكايي را بشكنه و فروشش به مرور بالا رفت و الان كه ميبينين أوله مشكل ميدونين چيه اينه كه قيمت محصولات اروپايي بالاتره وأين مساوي با خريد خودرو هاي ژاپني كه كيفيت خوب با قيمت مناسب ميدن درضمن كمپاني رنو خيلي وقته ٦٥درصد سهام نيسان را خريده شما انگار اطلاع نداري ؟ دوست عزيز هيچ وقت لوكس را به معناي واقعي هيچ كمپاني مثل بنز محقق نكرد ونخواهد كرد شما اول بايد داخل يه خودروي اروپايي بنشيني بعد تويوتا را بگي لوكس سازه درهمه جاي جهان قيمت مهمترين عامل خريده وتويوتا اين شگرد خودشا هميشه به كار برده و به مرور همين عامل باعث ركودش ميشه همين طور كه أمسال آيودي اول شد درضمن من مجاز علاقه آليه براي تن به كار بردم
1394/12/11
سلام آقای آل طه
خوش حال میشم همکاری کوچکی با شما داشته باشم.
1394/12/11
تا کی هست نمایشگاه؟

1394/12/12
توانمندی های صنعت خودرو تهران ؟شاید بهتر بود میگفتین توانمندی های صنعت خودرو ایران...
1394/12/12
ادم نمایشگاه ژنو رو با این مقایسه میکنه خندش میگیره
1394/12/13
سلام
سایپا هم موتور دیزلی برای سواری هاش ساخته؟
1394/12/14
اون دو تا ماشین های کلاسیک آمریکایی رو که تو عکس های نمایشگاه دیدم گفتم یادش بخیر یه زمانی فقط به غیر از خود آمریکا ایران مونتاژ کننده کادیلاک بود حالا شدن مونتاژ کننده چینی ها و فرانسوی ها افسوس....!!
1394/12/14
باسلام اگه میشه تصاویر بیشتری بذارید
باسپاس
1395/6/1
هماهنطور که در تصاویر مشاهده شد . مشخص بود که کادیلاک که در زمان خودش یکی از بهترین محصولات بوده در ایران حضوری پررنگ داشت و حالا با پس رفتی شدید ملت آمریکایی سوار تبدیل به مردمان چینی سوار شده اند. واقعا چی میشه گفت !!!