موضوعات داغ

5 خودروی برتر در تولید گشتاور بالا

عکس مطلب اول
بدون مقدمه چینی و توضیحات حاشیه‌ای مبنی بر اینکه یک خودرو چقدر به قدرت و گشتاور نیاز دارد و...، قصد داریم در این مقاله 5 خودروی مختلف را به شما معرفی کنیم که در مقایسه با پیشرانه بکار رفته در آن‌ها، بیشترین گشتاورها را در میان خودروهای بازار 2016 تولید می‌کنند.

1- گوئینگزگ رگرا
با وجود اینکه این خودرو تا الان کاملا وارد چرخه تولید نشده است، ولی این اتومبیل یکی از قدرتمندترین خودروهای حال حاضر صنعت است که تنها به تعداد محدود 80 دستگاهی ساخته و روانه بازار خواهد شد. این خودرو در خصوص مبحثمان، به پیشرانه‌ای قدرتمند توربوشارژر دار در کنار موتورهای الکتریکی مجهز شده که عموماً تبدیل به خودرویی هیبریدی شده است که ظاهراً می‌تواند 1500 اسب بخار قدرت در کنار گشتاوری 2000 نیوتن متری! تولید کند. پیشرانه بنزینی این خودرو هم از نوع 5 لیتری هشت سیلندر است که در کنار چهار موتور الکتریکی قرار می‌گیرد.

کوئینگزگ رگرا


2- بنتلی مولسانه اسپید
فیس لیفت بنتلی مولسانه اسپید که چندی پیش در رابطه با آن سخن گفتیم (شاهزاده بریتانیایی فیس لیفت شد) و قرار است در نمایشگاه خودرویی ژنو هم حضور پیدا کند، دومین گزینه‌ برتر لیست ما خواهد بود که در نسخه "اسپید" به پیشرانه‌ای 6.75 لیتری هشت سیلندر مجهز شده که در کنار حداکثر قدرت 530 اسب بخاری، می‌تواند گشتاوری 1100 نیوتن متری را هم تولید کند که باعث به ثبت رسیدن شتابی صفر تا صد باورنکردنی 4.9 ثانیه‌ای برای این خودروی 2711 کیلوگرمی شده است.

بنتلی مولسانه اسپید


3- پاگانی هوایرا BC
حداقل 789 اسب بخار قدرت به همراه گشتاوری 1098 نیوتن متری، حاصل احتراق مخلوط سوخت و هوا در پیشرانه AMG پاگانی هوایرا BC است که توسط جعبه دنده‌ای 7 سرعته اتوماتیک Xtrac به بهترین شکل ممکن سازماندهی شده و به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

پاگانی هوایرا BC


4- خانواده مرسدس بنز AMG 65
از محالات است که جایی حرف از قدرت و گشتاور باشد و نام محصول مرسدس بنز به میان نیاید، این خانواده متشکل از مدل‌های S65، S65 S کوپه، SL 65 و شاسی بلند آفرودی G 65 می‌شود که به پیشرانه‌ای 6 لیتری 12 سیلندر مجهز شده‌اند که با وجود قدرتی 630 اسب بخاری، می‌توان حداکثر 1200 نیوتن متر گشتاور را هم تولید کند که معمولا برای از بین نرفتن جعبه دنده و سیستم انتقال قدرت خودرو، به صورت الکترونیکی بر روی 1000 نیوتن متر محدود می‌شود.

مرسدس بنز AMG 65


5- خانواده مرسدس بنز AMG 63
این خانواده هم همچون ای‌‌ام‌جی 65 از یک سری خودرو تشکیل شده که پیشرانه‌ای مشترک بر روی آن‌ها سوار می‌شود، خانواده AMG 63 هم متشکل از مرسدس بنز S63، S63 کوپه و کروکی در دو نسخه تمام چرخ محرک و محور عقب محرک و در آخر هم SL 63 می‌شود به پیشرانه‌ای 5.5 لیتری توربوشارژر هشت سیلندر مجهز شده‌اند. این پیشرانه هم با وجود 585 اسب بخار قدرت، می‌تواند گشتاور بالای 900 نیوتن متری را تولید کند که با شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه‌ای خود توانسته آخرین گزینه مطلوب برای حضور در این لیست باشد.

مرسدس بنز AMG 63


نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/11
بنتلی با به فکر کاهش وزن باشه... حتمی حکمتی توشه که اینجوری ساختن .. ولی ۲.۷ تن خیلی زیاده
1394/12/11
پرچم بنزبالاس.دمش گرم.همیشه بینظیره.