موضوعات داغ

بازگشت بورگ وارد پس از 54 سال

عکس مطلب اول
گروه خودروسازی آلمانی و قدمتی بورگ وارد پس از 54 سال توسط شرکت چینی فوتون به بازار جهانی برگشت و اولین خودروی کانسپت خودش را در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآورد. این بار شرکت بورگ وارد با دو مدل کراس اور جدید خود تحت نام بی ایکس 5 و بی ایکس 6 با کد تی اس در نمایشگاه ژنو حضور خواهند داشت. خودروی بی ایکس 7 که در نمایشگاه 2015 فرانکپورت به صورت کانسپت به نمایش آمده بود هم اکنون به عنوان اولین محصول کراس اوور این شرکت با سرمایه گذاری گروه چینی است که تولید شده. این خودرو مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که توان تولید 221 اسب بخار در 5500 دور 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودرو به یک گیرباکس 7 سرعت اتومات دو کلاچه مجهز است.
این خودرو محور جلو بوده اما قابلیت فعالسازی چهارچرخ متحرک را دارد. طبق گفته این شرکت برای این خودرو یک موتور هیبرید هم در نظر گرفته شده که در صورت تولید نمونه الکتریکی محور عقب خواهد بود و توان 401 اسب بخار را خواهد داشت .

مدل BX7 نزدیک به 30 هزار دلار قیمت دارد

قدمت این خودروساز به سال 1919 میلادی بر می گردد و اخرین محصول تولیدی آن بورگ وارد ایزابلا بوده است. طبق ادعای شرکت بورگ وارد محصولات جدید با تضمین کیفیت مشابه خودروهای فعلی آلمانی خواهد بود و بالاترین تجهیزات ایمنی در این محصولات استفاده خواهد شد. همچنین وجود مانیتور 12 اینچی لمسی در این خودرو یکی از آپشن های مورد توجه می باشد.
خودروی بی ایکس 7 در حال حاضر از قیمت 26000 یورو در آلمان (29350 دلار) شروع می شود اما در نمونه فعلی بازار چین حدود 255000 یوان یا 40000 دلار تعیین قیمت گذاری شده است.

نویسنده: سینا ثابت

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/12
ای کاش شرکت های منتاژ کار داخلی به منتاژ این خودروهم فک کنن با توجه به قیمتش می تونه رقابت خوبی تو شاسی بلندا ایجاد کنه.
خودرو بانک با توجه به اینکه ارتباط شما با منتاژ کارا نزدیکتره این پیشنهاد رو بهشون بدید
1394/12/13
دقیقا
ای کاش چنین چیزی صورت بگیره
1394/12/12
به امید پیشرفتش، این خیلی خوبه که شرکت های چینی بجای تولید محصولات بی کیفیت و نا شناس در یک شرکت با کیفیت و شناخته شده سرمایه گذاری کنن تا سود خودشون تضمین بشه و هم خیال مشتری ها راحت تر از کیفیت و خدمات...
1394/12/12
باورم نمیشه چین بتونه با این کیفیت ماشین تولید کنه!!!!!!!!!
1394/12/13
آقا مهران چین نداره تولید بکنه
سرمایه‌گذاری از جانب چینی.هاست
مثل تولید ولوو در سوئد با مالکیت چینی یا رنج روور در انگلیس با مالکیت هندی
1394/12/13
حالا یکی عزیز

در خصوص توانایی تولید یک محصول با کیفیت در هر زمینه ای در چین کوچکترین شکی نداشته باشید، چراکه قطب اول اقتصاد دنیا در دست چین است و بسیاری از محصولات با کیفیت صادر شده به اروپا یا تمام نقاط ساخت این کشور است .
اما در خصوص این برند بر خلاف صحبت شما کارخانه اصلی تولید این محصولدر چین است و در کارخانه های هند و روسیه هم مونتاژ خواهد شد. منتها تمامی مراحل مهندسی و طراحی توسط شرکت اصلی صورت می گیرد. حتی ولوو هم چند محصول تولیدی در چین دارد. در واقع تمامی این شرکت ها در کشورهای خود هم یک کارخانه برای تولید یا مونتاژ دارند که متناسب با بازار منطقه می باشد.
اما به این نکته توجه داشته باشید که قیمت و کلاس تولیدی متفاوت دارند. برای نمونه شرکت لوتوس توسط پروتون مالزی خریداری شده، مهندسی و طراحی خودرو ها توسط لوتوس انگلستان صورت می گیرد اما دو محصول در مالزی تولید می شوند . کیفیت داخل خودرو پایین است به خصوص با قیمت چندصدمیلیونی منتها کلاس خودرو اسپورت است و تمرکز روی سبک سازی و قدرت و هندلینگ بوده. محصولات بهتر در خود انگلستان تولید می شوند که به مراتب حتی کیفیت داخلی بالاتر است و این نیاز برای رقابت با خودروهای دیگر اروپایی است در ان بازار . همچنین قیمت بالاتر.
ولوو همچنین در حال حاضر محصولات لوکس در خود سوئد تولیده می شوند. اما از طرفی دیگر برند ام جی در کلاس خودروهای اقتصادی است . با اینکه طراحی و مهندسی اصلی توسط ام جی انگلستان صورت می گیرد اما کارخانه اصلی در چین بوده و کارخانه های دیگری در تایلند و خود انگلستان مشغول تولید و مونتاژ محصولات این برند متناسب با بازار منطقه هستند. منتها سیاست ارزان سازی در این محصولات به چشم می خورد و این در این کلاس کاملا طبیعی است.
هرچند همین محصولات از کیفیت مونتاژ و گاها تغییرات بهبود یافته بهتری در انگلستان نسبت به نمونه چین برخوردارند .

حال دقیقا همین شرایط برای بورگ وارد هم برابر است منتها با این تفاوت که هدف تولید محصولات جدید کلاس نیمه لوکس هستند . پس طبیعی است که شاهد کیفیت بالاتر و به مراتب قیمت بالاتری باشیم.

1394/12/12
عقبش شبیه جک S5 .