موضوعات داغ

رنو کانگو برقی مجوز واردات گرفت

عکس مطلب اول
خیلی کم دیده شده که خودروهای تمام الکتریکی برای عرضه وارد کشور شوند و عموماً هم پس از وارد شدن به دلیل خاص بودنشان، مثل خودروهای هیبریدی قیمت‌های بالایی دارد، حال پس از لغو تحریم‌ها و احیای روابط با خودروسازان بزرگ و استحکام روابط با شرکت خودروسازی فرانسوی رنو، خبر واردات ون تمام الکتریکی از این کمپانی به گوش می‌رسد که براساس اطلاعات بدست آمده، گفته شده که ون تمام الکتریکی رنو "کانگو" توانسته مجهز واردات و عرضه در بازار ایران را کسب کند.
براساس اطلاع اداره گمرکات کل کشور، ون الکتریکی رنو کانگو به قیمت 25 هزار و 131 دلاری ارزش گزاری شده است، ولی هنوز قیمت نهایی آن اعلام نشده که با توجه به برخی معافیت‌ها از جمله مالیات، قطعاً کمتر از خودروهایی خواهد بود که به صورت عادی به کشور وارد می شوند اما باز هم این یک خودرو الکتریمی گران قیمت است و نباید انتظار قیمت ون های ارزان قیمت را از آن داشت. به هرحال در حال حاضر نمی‌توان قضاوت کرد و ومی‌بایست منتظر اعلام قیمت رسمی این خودرو احتمالا توسط نگین خودرو باشیم.

رنو کانگو در خود کشور فرانسه تولید می شود

خودروی ون رنو کانگو به طور کلی در چهار مدل مختلف عرضه می‌شود که به احتمال زیاد کوچک‌ترین مدل آن، یعنی رنو کانگو استاندارد وارد بازار کشور شود، از این رو در این مقاله تنها بر روی مشخصات رنو کانگو استاندارد مانور خواهیم داد. خب، همان ابتدای کار، شرکت خودروسازی رنو به وزن خشک و استاندارد آن اشاره داشته که در وزن خشک به عددی 1410 کیلوگرمی و در وزن استاندارد با تمامی تجهیزات جانبی و... به عددی 2146 کیلوگرمی رسیده است که حدود 260 کیلوگرم آن مربوط به باتری‌های ژاپنی 99 سلولی لیتیوم یونی نصب شده بر روی خودرو می‌شود که با قدرتی تقریبا 22 الی 43 کیلووات ساعتی، کار تامین کننده انرژی برای موتورهای الکتریکی را بازی می‌کند.
این باتری‌ها پس از انتقال نیروی خود به موتورهای الکتریکی هم می‌توانند شتاب صفر تا 50 کیلومتر بر ساعتی ون کانگو را در عرض حدودا 5.1 ثانیه و شتاب صفر تا صد آن را هم در عرض 20.3 ثانیه به ثبت رساند و در ادامه حداکثر سرعت خودرو را به 106 مایل بر ساعت، یعنی حدود 170 کیلومتر بر ساعت برساند.
طول کلی هم برای این خودرو 4282 میلی متر، عرض آن 1829 میلی متر، ارتفاع آن 1805 میلی متر و فاصله بین دو محور آن هم حدودا 2697 میلی متر در نظر گرفته شده است.
در آخر هم گفتنی است که این ون تمام الکتریکی با قابلیت‌های فراوان، در خود فرانسه مراحل ساخت و مونتاژ آن صورت می‌گیرد و به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/13
با توجه به قیمت بنزین و قیمت برق تو کشورمون هزینه استفاده از خودرو الکتریکی کمتر یا بنزینی؟
1394/12/13
رنو کانگو جز پرفروشترین خودرهای برقی اروپاست.ضمن اینکه رنو کانگو به لحاط فنی وشاسی و...مشابه مرسدس بنز سیتان است.مرسدس بنز سیتان ون مرسدس بنز که از سال 2012 به سفارش بنز و توسط رنو در کارخانه رنو در فرانسه ساخته میشه.در واقع رنو کانگو و مرسدس بنز سیتان هر دو ساخته شده در فرانسه هستند.امیدوارم زیر ساخت های لازم برای ورود خودرهای برقی اماده بشن تا شاهد هوای پاک باشیم.لازم به ذکر است رنو زویی پرفروش ترین خودری برقی اروپاست ودر پس ان نیسان لیف قرار داره که کاملا مشابه رنو زویی است
1394/12/15
در بازار اروپا رنو و نيسان با هم ادغام شده هستن.
متاسفانه در مجموع خودروهاي فرانسوي چندان از نظر كيفي خوشنام نيستند.
1394/12/14
اون یه تکه ی داشبوردش ممو یاد مگان انداخت ولی به نظر ماشین خوبیه
1394/12/15
حتما اگه قیمت بگذارن میشه 120 میلیون!
قیمت منصفانه عاقلانه با توجه به طراحی ساده اش 60 میلیون کافیه
1395/9/20
عاقلانه ؟؟؟
عاقلانه فکر کنی حتما متوجه می شوید که قیمت باتری و موتور برقی بسیار بالاتر از موتور بنزینی است