موضوعات داغ

معرفی کیا اپتیما استیشن در ژنو

عکس مطلب اول
کیا با الهام از کانسپت اسپرت واگن که سال گذشته آن را معرفی کرده بود و همچنین استفاده از طراحی نسل جدید کیا اپتیما، مدل جدید کیا اپتیما استیشن را در هشتاد و ششمین دوره از نمایشگاه ژنو سوئیس معرفی کرد که حالا با فضای باری بیشتر و نام اسپرت واگن در انتهای نام خود، وارد بازار جهانی خواهد شد.
در سدان کیا اپتیما شاهد فضای باری 505 لیتری هستیم که به نسبت خوب و جادار است، ولی قابلیت استفاده محدودی دارد، اما در اسپرت واگن کیا اپتیما شاهد فضای باری بهینه‌تر با محدودیت کمتری هستیم که سرجمع حجم آن به 553 لیتر می‌رسد که در این خصوص می‌تواند رقیبی جدی برای فولکس واگن پاسات استیشن تلقی شود، هرچند فضای بار پاسات به 650 لیتر می‌رسد که می‌تواند برگ برنده‌ای در مقابل کیا باشد، ولی کیا هم به سیستم‌های جدیدی در صنعت خودرو مجهز شده است.

اپتیما استیشین در ژنو

برای اینکه عملکردی مطلوب را شاهد باشیم، متخصصان کیا از سیستم تعلیقی الکترونیکی استفاده کرده‌اند که از چهار کمک فنر الکترونیکی و فنرهای بهبود یافته تشکیل شده است. برای انطباق سیستم تعلیق با سیستم فرمان و قدرت تولیدی موتور در خروجی، از سنسوری شتاب سنج در ECU موتور و از دو سنسور شتاب سنج دیگر بر روی چرخ‌های محرک استفاده کرده‌اند تا بهترین تعلیق را برای سرنشینان فراهم کنند. گفتنی است که این سیستم بر روی کیا اپتیما اسپرت واگن با پیشرانه 1.7 لیتری به عنوان گزینه‌ای سفارشی به حساب می‌آید، ولی برای نسخه‌ای که پیشرانه 2 لیتری در خود دارد، گزینه‌ای استاندارد بشمار می‌رود.
در خصوص بخش موتوری هم کیا یک پیشرانه توربودیزل 1.7 لیتری همراه با 141 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور و یک موتور بنزینی 2 لیتری با قدرتی 163 اسب بخاری را برای این خودرو در نظر گرفته است. هرچند پیشرانه‌ای توربوشارژر 2 لیتری 245 اسب بخاری هم در نظر گرفته شده که بر روی نسخه GT از این محصول نصب و عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/15
داشبوردش مثل سدانشه و خیلی شبیه به مدل های x ب ام و است
1394/12/15
سلام.موتور 2لیتری 163 اسب تنفس طبیعی عالیه . مگان 2000 140 اسب تولید میکنه پس وقته اینه که به محصولات کره ای احترام بگذاریم چون اونا اولا هم قاره ای مان وهم تو رمان تحریم ها کمکمون کردن ولی پژو و رنو تواون زمان خودشونو کشوندن کنار و حالا سرو کلشون پیدا شده!!!
1394/12/15
هم قاره اى ماااان !!!!
تو تحريم ها چه كمكى كردن ؟؟؟؟
مگه همكارى با شركت هاى ما داشتن ؟
نه خير يه نفر كه تحريم نبود اينا رو از اون طرف خليج فارس وارد ميكرد
اما در مورد موتور با اينكه رنو مگان تكنولوژى سال ٢٠٠٣ داره نه ٢٠١٦ ، ولى بايد گفت كره اى ها خيلى پيشرفت كردن
1394/12/15
اولا جی تی 86 از 2 لیتر 200 اسب میگیره پس کره شاهکار نکرده.
ثانیا کره الانشم هیچ کمکی به ما نمیکنه ، همه خدمات از امارات گرفته میشن ،با کلی هزینه دلالی .
ثالثا خط تولید آوانته و الانترا زمان تحریم ها جمع شد.
رابعا پژو به دلیل خریده شدن 5 درصد سهامش توسط جنرال موتورز و اعمال تحریم ها نمیتونست با ایران همکاری کنه وگرنه حق ورود به بازار بزرگ چین رو از دست میداد، هیشکی از پول و فروش ماشین بدش نمیاد (چه فرانسه چه کره و...)
1394/12/16
يار غار و گرمابه و گلستان شنيده بوديم،
هم قارّه اى نشنيده بودم!! كلى خنديدم،،
سلام هم قاره اى، (با طرف كره اى هستم) ، 😂😂😂😂😂😂
1394/12/16
عزیزم فازت چیه
1394/12/16
اسباب بازی خوبیه عمو جون