موضوعات داغ

لامبورگيني سنتناریو، ثمره 100 ساله لامبو

عکس مطلب اول
لامبورگینی در هشتاد و ششمین دوره از نمایشگاه خودرویی ژنو، جدیدترین برند خود را با سروصدای زیاد معرفی کرد، خودرویی که تولد و معرفی آن مصادف شده با سالگرد 100 سالگی تاسیس کمپانی لامبورگینی توسط فروچیو لامبورگینی در سال 1916 میلادی.
سنتناریو (Centenario)، برند جدید شرکت خودروسازی لامبورگینی است که با اولین نگاه به آن، مطمئنا چهره لامبورگینی آونتادور در ذهنتان نقش می‌بندد، ولی با ویرایشات سنگینی که منجر به تغییر چهره آن شده است، اما لامبورگینی در این خصوص بر جدید بودن برندش پافشاری دارد و می‌گوید که برای طراحی و توسعه، بدنه آن را تماما از فیبرکربن ساخته که با تمامی متعلقاتش به وزنی 1520 کیلوگرمی رسیده است که نسبت قدرت به وزنی 1.97 بدست آورده است. همانطور که می‌بینید، در طراحی این خودرو همچون سایر محصولات لامبورگینی از چهره‌ای خشن استفاده شده که شمایل آن را به یک کوسه خشمگین شبیه کرده است. دیفیوزری بزرگ در زیر سپر عقب، بامپری گسترده در زیر سپر جلو و رکاب‌های زیر درها و...، همه گواهی بر آیرودینامیک بالای این خودرو است که در غرفه لامبورگینی خودنمایی می‌کند.
برای پیشرانه هم لامبورگینی از موتوری 12 سیلندر 6.5 لیتری استفاده کرده که با مکش طبیعی هوا به درون اتاق احتراق، موجب تولید حداکثر نیرویی 770 اسب بخاری برای این خودرو شده که می‌تواند در عرض تنها 2.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد. براساس گزارش‌ها، سرعت صفر تا 300 کیلومتری این خودرو هم حدود 23.5 ثانیه اعلام شده که در میان سوپراسپرت‌های هم‌رده خود بهترین زمان را به ثبت رسانده و این در حالی است که سقف سرعت آن 350 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
در آخر هم لامبورگینی اعلام کرد که برای خاص‌تر کردن این اتومبیل، تولید محدود 40 دستگاهی را برنامه ریزی کرده که نیمی از آن‌ها به صورت کوپه و نیمی دیگر هم به صورت رودستر با قیمتی 1.9 میلیون دلاری تولید و عرضه می‌شود.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/14
چقدر زشته! الکی مثلا خوشمون نیومد
1394/12/14
نسبت وزن به قدرتش میشه 1.97 نه قدرت به وزن.. اون میشه تقریبا 0.5
1394/12/14
الان یکی میاد می گه امروز با یه سنتناریو کل انداختمو سوسکش کردم خیلی ضایع شد , یه 20 متری عقب موند بعد تو پرانتز می نویسه (فلوئنس دنده ای) .یه مدت ای ایکس 45 داستان بود الان فلوئنس دنده ای ...
1394/12/15
دقیقا! البته یکی هم هست که تو پیج هر ماشینی میاد میگه در برابر قدمت ام جی حرفی برای گفتن نداره!!!خخخخخخخ
1394/12/14
خودرو بانک عزیز اسم این ماشین چنتناریو خونده می شده که از کلمه چنتو (cento) به معنیه 100 گرفته شده و خود لغت centenario به معنی سده هست .کلا در زبان ایتالییایی اگر بعد از c حرف صدا دار مثل e , i بیاد چ خونده می شه اگه بیاد بیارید فیات چینکوئه چنتو ...
چینکوئه : 5 . چنتو : 100 ... مرسی از مقالات بروزتون.
1394/12/14
یا خداااا عجب غولیه....
1394/12/14
خیلی خفنه ، انگاری یه لامبورگینی که تیونینگش کردن در حالی که اصلش همینه ، فکر نکنم دیگه کمپانی تیونینگ کاری بیاد اینو تیونینگ کنه ، یکمی هم شبیه لامبورگینی که تازه منصوری تیونینگ کرده و چند وقت پیش خبرش رو اینجا دیدیم ، ولی پشتش کاملا مشهوده که از کمی از وننو تو طراحی ارث برده البته بیشتر بخاطر چراغش میگم.
به نظر من مخلوطی از اوراکان و وننو هست.