موضوعات داغ

آئودی SQ7، قدرتمندترین شاسی بلند دیزلی جهان

عکس مطلب اول
آئودی قدرتمندترین شاسی بلند دیزلی جهان را در هشتاد و ششمین دوره از نمایشگاه خودرویی ژنو سوئیس معرفی کرد.
آئودی SQ7، قدرتمندترین شاسی بلند دیزلی حال حاضر جهان است که در سینه خود به یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر V شکل از خانواده موتورهای TDI مجهز شده است که در کنار کمپرسورهای قوی برقی، باعث تولید قدرتی 435 اسب بخاری و حداکثر گشتاوری 900 نیوتن متری در 1000 دور بر دقیقه شده که تاکنون بیشترین عددی است که بر روی یک خودروی شاسی بلند خانوادگی بدست آمده است. به لطف این پیشرانه و گشتاور بالای آن نیز شتابی صفر تا صد 4.8 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 250 کیلومتر بر ساعتی بدست آمده که توسط سیستم‌های الکترونیکی محدود شده است.

قابلیت تولید 900 نیوتن متر

گذشته از قدرت تولیدی و عملکرد خوب آن، پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر مورد نظر ما مصرف سوخت اقتصادی و بسیار به صرفه‌ای هم دارد و عملا با قدرت پیشرانه‌ای 8 سیلندر، مصرف سوختی در حد پیشرانه‌های 6 سیلندر دارد، به این صورت که برای طی کردن هر 100 کیلومتر، تنها نیاز به 7.4 لیتر سوخت در شرایط استاندارد دارد و این در حالیست که مقدار گازهای آلاینده آن 194 گرم در هر کیلومتر اعلام شده است. گفتنی است که برای تبدیل و انتقال قدرت و گشتاور تولید شده موتور هم از جعبه دنده‌ای 8 سرعته تیپ ترونیک استفاده شده تا نیرو را به بهترین شکل به سمت سیستم چهارچرخ کواترو و سپس به چرخ‌ها منتقل کند.
کمپرسوری هم که در بالا به آن اشاره کردیم، در حقیقت برای کمک به لحظه وارد شدن توربو به مدار بکار گرفته شده تا از تاخیر توربو در لحظه‌های ابتدایی کم کند، به این صورت که به کمک موتوری الکتریکی که به یک کمپرسور وصل شده است، با دور محور 70 هزارتایی خود می‌تواند حجم بالایی از هوا را برای کمک به توربو روانه سیلندرها کند. برای حرکت این کمپرسور هم از باتری‌های 48 ولتی لیتیوم یونی استفاده شده که در زیر تنه خودرو نصب می‌شود و انرژی اسمی 13 کیلوواتی دارد.
در آخرهم شرکت خودروسازی آئودی اعلام کرد که این محصول را با قیمتی 89 هزار و 900 دلاری از بهار سال جاری میلادی روانه بازار خواهد کرد.

Loading the MediaPack player...

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/15
ها ووللك
1394/12/16
عجب طراحی محشری داره ، آدم از دیدنش خسته نمیشه ، ساده و زیبا ، بدون شلوغکاری و اغراق !
1394/12/16
طراحی ... کیفیت ... پرفرمانس و .......همه چیز عالی.........
1395/1/31
سلام . این خودرو با قیمت 54,800 دلار در بازار به فروش می رسد. شما فرصت طلب ها خودرو فروش در ایران 35000 دلار رو قیمت بین الملیش اضافه کردید . تو ایران هم 2/5 برابر میکشید روش بابت گمرگی تا 400 میلیون تومان بفروشید . واقعا که خیلی حرام حلال سرتون میشه.