موضوعات داغ

استون مارتین DB11 با 600 اسب بریتانیایی

عکس مطلب اول
نمایشگاه بین المللی اتومبیل ژنو، جایی است که شرکت خودروسازی استون مارتین جانشین DB9 را با نام خانوادگی DB، ولی با کد 11 معرفی کرده است تا از اواخر سال جاری میلادی پرچم سری DB را پس از DB9 بدست بگیرد.
بدون مقدمه چینی بیشتر، شرکت خودروسازی استون مارتین بر روی این سری از DB، از پیشرانه‌ای توربوشارژر 5.2 لیتری BiTurbo استفاده کرده که با تعداد 12تایی سیلندرهای خود می‌تواند حداکثر قدرتی 600 اسب بخاری و گشتاوری 700 نیوتن متری را تولید کند که در دورهای 6500 دور بر دقیقه و 1500 دور بر دقیقه بدست می‌‌آید. با انتقال این قدرت و گشتاور تولیدی توسط جعبه دنده‌ای 8 سرعته اتوماتیک ZF مجهز به پدال‌های تعویض دنده دسته به دیفرانسیل لغزش محدود خودرو هم می‌توان شاهد شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 322 کیلومتر بر ساعتی برای این خودروی 1770 کیلوگرمی بود.

حداکثر توان 600 اسب بخار و 700 نیوتن متر

برای طراحی بدنه خودرو هم می‌بینید که در بعضی قسمت‌ها همچون طراحی قسمت پشتی گلگیر چرخ‌های جلو، از طراحی استون مارتین ولکان الگوبرداری شده که تاثیری بالا در افزایش ضریب آیرودینامیکی خودرو گذاشته است. در عقب کابین و بر روی درب صندوق عقب هم شاهد اسپویلری متحرک هستیم که به آن "آیرو بلید" یعنی شمشیر آیرودینامیکی لقب داده شده که با افزایش سرعت برای افزایش نیروی چسبندگی باز می‌شود.
فضای داخلی کابین هم نسبت به استون مارتین DB9 جادارتر از قبل شده که مربوط به افزایش فاصله بین دو محور می‌شود. در خوشه ابزار هم شاهد صفحه نمایشگری 12 اینچی و برای سیستم سرگرمی هم صفحه نمایشگری 8 اینچی در نظر گرفته شده است. ظرفیت بار هم در DB11 حدود 270 لیتر اعلام شده که به نظر کمتر از DB9 می‌رسد.

Loading the MediaPack player...

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/16
طراحی داشبوردش عاااااااالیه
1394/12/16
من به شخصه عاشق دو ماشینم.یکی استون مارتین ونکویش گرند توربو و دیگری مازراتی گیبلی که البته بخاطر قوانین گمرکی کشورمون دیگه هرگز شاهد حضور آنها نخواهیم بود،هرچند اگه هم قوانین اجازه میداد حداقل قیمت گیبلی بالغ بر 600 میلیون و ونکویش حداقل 1.5 میلیارد میشد و به قول قدیمی ها (دست ما کوتاه و خرما بر نخیل)