موضوعات داغ

ستسونا، خودروی چوبی تویوتا

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی تویوتا پیش از اولین حضورش در نمایشگاه طراحی میلان، از کانسپتی خاص تحت عنوان ستسونا (Setsuna) پرده برداری کرد.
ستسونا، خودروی کانسپت بدون سقف و به سبک خودروهای پست مدرن یا قدیمی/ آینده است که برای ساخت آن از چوب‌های طبیعی استفاده شده است. براساس گفته‌های شرکت تویوتا، بدنه و پنل‌های شکل دهنده آن از چوب‌های "سرو" ژاپنی ساخته شده است و این در حالیست که برای ساخت فریم و قاب این خودروی مفهومی، از چوب‌های درخت "توس" (درخت‌های کوهستان‌های سرد) ساخته شده و سپس با قطعات آلومینیومی و پلاستیکی به افزودن تجهیزات بر روی آن پرداخته‌اند. تویوتا همچنین به این نکته اشاره داشته که برای ساخت و مونتاژ این خودرو، از روش‌های نازک کاری سنتی (یکی از روش‌های کار بر روی چوب) استفاده کرده‌اند که فردی به نام "اکوریاری" مراحل ساخت و پرداخت آن را انجام داده است.
از آن جایی که این خودروی چوبی در قالب طرحی مفهومی معرفی شده است، از این رو اطلاعات زیادی هم برای آن ارائه نشده ولی شرکت خودروسازی تویوتا برای تولید آن چراغ سبز نشان داده و اعلام کرده که برای به حرکت انداختن این خودرو از موتورهای الکتریکی استفاده خواهد کرد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/16
همین مونده که بخاطر ماشین درست کردن هم درخت قطع کنن...
کاملا ضد طبیعته
1394/12/17
ميشه يه جور ديگه به قضيه نگاه کرد... به خاطر ماشين درست کردن درخت بکارن....
1394/12/16
برا چهارشنبه سوری خوبه
1394/12/17
یک ماه تو خونه بخابه دارکوب میاد توش لونه میکنه