موضوعات داغ

لاستیک‌های آینده این شکلی خواهد بود

عکس مطلب اول
معمولا اغلب شرکت‌های لاستیک سازی و قطعه سازی به دنبال بهترین نوع لاستیک‌های امروزی هستند، ولی گودیر (Goodyear)، یکی از شرکت‌های برتر لاستیک سازی جهانی از ابتدا علاوه بر تولید بهترین نوع لاستیک‌ها برای خودروهای سبک و سنگین و مسابقه‌ای داخل پیست، سیاست اختراع و نوآوری را هم در برنامه کاری خود گنجانده و تاکنون مدل‌های مختلفی از لاستیک‌های استاندارد را تولید کرده است، ولی این‌بار در نمایشگاه خودرویی ژنو اوج هنر و خلاقیت خود را با معرفی لاستیکی کروی شکل تحت عنوان ایگل- 360 (Eagle-360) به نمایش گذاشته است.
لاستیک‌های گودیر "ایگل – 360" همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید و در فیلم ویدیویی انتهای مطلب هم نحوه عملکرد آن کاملا شرح داده شده است، برای خودروهای آینده با قابلیت رانندگی خودکار در حالتی کروی شکل طراحی شده که درون آن قطعه فلزی برای ایجاد میدان مغناطیسی تعلیقی گنجانده شده است. گودیر در خصوص نحوه حرکت دادن این لاستیک‌ها نیز به صفحات مغناطیسی قطارهای سریع السیر اشاره داشته و در ادامه افزوده که به دلیل فاصله داشتن لاستیک‌ها نسبت به بدنه و نگهداری آن‌ها در یک میدان مغناطیسی، راحتی مثال زدنی را هم برای سرنشینان این دسته از خودروها فراهم می‌آورد که دیگر نیازی به طراحی سیستم تعلیقی مجزا برای آن‌ها نیست.

لاستیک های آینده Good Year

از همه مهم‌تر، حالت کروی شکل لاستیک‌ها آن را قادر به حرکت در تمامی جهات می‌کند و می‌تواند از قدرت مانور بی‌نظیر خود برای پارک کردن بی دردسر استفاده کرد و به سادگی اتومبیل را در جهت‌های مختلف با وجود ثابت بودن کابین، حرکت داد. درضمن این لاستیک‌ها به صورت تطبیق پذیر ساخته شده‌اند و با ورود آن‌ها به سطوح مرطوب، حالت ارتجاعی آن‌ها افزایش پیدا کرده و مقاومت کمتری نسبت به سطوح خشک برای افزایش چسبندگی به خود می‌گیرد.
البته تمامی گفته‌های بالا به صورت تئوری مطرح شده و هنوز آزمایشی واقعی بر روی آن صورت نگرفته و تنها به صورت کامپیوتری به آزمایش آن پرداخته‌اند.
در ادامه می‌توانید ویدیوی عملکرد این نوع لاستیک در خودروهای آینده را مشاهده کنید تا بهتر با نحوه عملکرد آن آشنا شوید.

Loading the MediaPack player...

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/17
مدیرعامل سایپا اعلام کرد در راستای سیاست های نوآورانه این شرکت متخصصین این شرکت در حال طراحی نسل جدیدی از پراید با نام سایپا 131.78sxlrpmgy هستن. از ویژگی های منحصر به فرد این خودرو برقی بودن بالابر شیشه های عقب و تغییر جای انتن رادیو این خودرو میباشد.
1394/12/17
((((((=
1394/12/17
فیلم چ ربطی ب تایر داشت؟
1394/12/17
این طرح تو فیلم I, robot بود ، ماشینیم که از این نوع چرخ استفاده کرده بود اءودی بود.
ولی این نوع چرخ ها خیلی فضا اشغال می کنند که هیچ کاریش نمیشه کرد، اما برای پارک کردن بی نظیرن.
پس رینگ چی؟!!! رینگ که زیبایی بسیاری به ماشین میده دیگه وجود نمی تواند داشته باشد.
1394/12/17
من فکر میکنم در آینده نزدیک دیگه لاستیک از رو ماشین حذف میشه و ماشین ها رو لایه ای از هوا حرکت میکنن (با فاصله چند سانتی از زمین)، مانند همون ماشینایی که تو فیلم های تخیلی هست.، برای نمونه هم همین قطار های سریع السیر هایی که سرعت های بالای پانصد کیلومتر دارن آگه در موردشون تحقیق کنید میفهمید که این قطار ها روی ریل حرکت نمیکنن بلکه روی لایه ای از هوا حرکت میکنن
1394/12/17
سیناجان اون قطارها روی لایه ای از ابر مغناطیسی حرکت میکنن و اون میدان مغناطیسی بین ریل و قطار ایجاد میشه
این لاستیکی هم که در این مقاله در موردش گفته شده در واقع نقش ریل برای ماشین داره
یعنی بین ماشین و لاستیک میدان مغناطیسی وجود داره
1394/12/18
این لاستیکم همینجوریه دیگه