موضوعات داغ

احتمال تولید نسخه کروکی از تیوولی

عکس مطلب اول
یکی دو روز پیش از سوی شعبه بریتانیایی شرکت خودروسازی سانگ یانگ خبری منتشر شد که گویای تجزیه و تحلیل شرکت خودروسازی سانگ یانگ برای تولید خودرویی کروکی از خودروی سانگ یانگ تیوولی شاسی بلند بود.
در نمایشگاه ژنو امسال، یعنی چند روز پیش بود که نسخه شاسی بلند یا XLV سانگ یانگ تیوولی با بدنه‌ای بزرگ‌تر معرفی شد، ولی همچنان با 5 صندلی برای سرنشینان توسعه یافته بود و تنها فضای بار و داخل کابین بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می‌داد. این خودرو یعنی XLV، دومین عضو از خانواده سانگ یانگ تیوولی است که تا به امروز توانسته موفقیت‌های چشمگیری را در بازار بدست آورد، حال با توجه به خبرها، به نظر می‌رسد که این شرکت خودروسازی کره‌ای در حال برنامه ریزی برای تولید سومین عضو از خودروهای تیوولی در قالب خودرویی کروک است. البته گفتنی است که هنوز تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده، اما گفته شده که به طور جدی در حال برنامه ریزی و سبک و سنگین کردن ماجرا برای محقق کردن آن هستند.


اگر سانگ یانگ به تولید چنین خودرویی چراغ سبز نشان دهد، همچون رنجروور اووک به احتمال زیاد با سقفی پارچه‌ای تولید خواهد شد که با موتورهای الکتریکی باز و بسته می‌شود. علاوه بر این‌ها، در صورت تایید و تولید چنین خودرویی، قطعا درب‌های عقبی این خودرو حذف شده و بدنه آن هم کمی کوچک‌تر ساخته می‌شود تا هم سقف متحرک راحت‌تر کار خود را انجام دهد و هم بتوان وزن کلی و فشار در قسمت مرکزی شاسی را کمتر کرد. وزن کلی خودرو هم مطئمناً نسبت به دو برند دیگر تیوولی افزایش خواهد یافت، چون همچون سایر خودروهای کروکی برای جبران حذف سقف و تکیه گاه شاسی، نیاز به ساخت شاسی قوی‌تر در قسمت مرکزی کابین است.
قدرت تولیدی این خودرو هم با توجه به سایر خودروهای کروکی، به وسیله همان پیشرانه‌هایی تامین می‌شود که بر روی نسخه استاندارد هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و این یعنی دو موتور 1.6 لیتری توربوشارژر بنزینی و دیزلی که به دلیل افزایش وزن، مصرف سوخت بیشتری نسبت به نسخه استاندارد خواهد داشت.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/23
هیچی دیگه الان باید منتظر کامنت های هموطنانمون باشیم با این محتوا: لطفا بررسی تیوولی کروک را قرار دهید!
1394/12/24
بابا این خودرو بانک خودش تنش میخاره 😂😂😂😂
1394/12/23
یعنی اگه وانت یا همون پیکاپ رو هم بزنه یعنی داره قدم میزاره جای پای بزرگانی مثل سایپا با محصول پراید
1394/12/24
مسئولان رامک از الان دارن برنامه میریزن این محصول بهشتی رو با چه نرخ جذابی (150 میلیون؟ یا 120 میلیون بدون رینگ و لاستیک زاپاس؟) بدن که با استقبال بی سابقه رو به رو شن.