موضوعات داغ

مرحله اول، هیوندای جنسیس کوپه یا تویوتا GT86؟

14 شهریور 1394

عکس: بامداد صفائیان

نوشته: محسن آل طه

داستان رقابت

چند هفته ای بود که پی در پی مشغول تست و بررسی خودروهای زیر 100 میلیون تومان و اکثراً چینی بودیم و دیگر از این همه کیفیت و هیجان و لذت رانندگی خسته شده بودیم! لذا تصمیم گرفتیم در حرکتی انتحاری به یکباره به رده قیمتی بالاتری برویم و به کلی سدان های کسل کننده را فراموش کنیم و در عوض چند کوپه وحشی و هیجان انگیزی را تست کنیم که باعث شد نه تنها آدرنالین خونمان بالا رود، بلکه با چندین حرکت زیبا و دریفت و یک مقدار دود (البته خیلی بیشتر از "یک مقدار") کمی آدرنالین روی عکاسان خوب تیم نیز پاشیده شد و باعث شد هر کدام مایل باشند یک دوری با هر کدام از سربازان این مرحله بزنند! که البته هزینه چند حلقه لاستیک نیز روی دستمان گذاشت!

همچنین آنچنان کسل بودیم که تصمیم گرفتیم در این مرحله بهترین رنگ را برای تست انتخاب کنیم یعنی قرمز، رنگی که از نظر روانشناسی در راننده ایجاد هیجان و حس جنگندگی می کند و باعث می شود سریع تر از حالت معمول براند (بنا بر نظریه ای فلسفه قرمز بودن خودروهای فراری نیز همین است).

خودروهای ما آماده اند. یک عدد جنسیس کوپه قرمز رنگ با موتور حجیم 3.8 لیتری و در مقابل یک تویوتا GT86 قرمز با کوله باری از افتخاراتش. بگذارید از همین اول خیالتان را راحت کنیم که چنین مقایسه ای از بیخ(!) مشکل دارد و این موضوع را خودمان نیز می دانیم، مگر می شود دو خودرویی را با یکدیگر مقایسه کنیم که یکی مجهز به پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری باشد و دیگری 4 سیلندر 2 لیتری؟ (لذا زحمت نکشید و در کامنت های زیر صفحه چنین موضوعی را به ما یادآوری نکنید!) ولی بالاخره و با کمی ارفاق در بازار ما این دو کوپه زیبا خودروهای اسپرتی هستند که جوانان ماجراجو باید یکی را انتخاب کنند و از نظر قیمتی (نمونه های دست دوم) نیز نزدیک به هم هستند. همچنین اصلاً در این مقایسه قصد نداریم همانند دیگر مقاله ها به بررسی و تست هر کدام همانند روال عادی بپردازیم و قصد داریم ببینیم در دنیای جوانان بالاخره کدام یک هیجان بیشتری را در رگ ها ترشح می کند و لبخند رضایت دلنشین تری را بر لب جوان پشت فرمان می نشاند.

پس از این توضیح کوتاه، اجازه دهید رقابت این دو آب نبات توت فرنگی قرمز رنگ زیبا ولی با کمی مزه تند را استارت بزنیم. سعی خواهیم کرد در هر قسمت از گفتن موارد کسل کننده ماننده تاریخچه و فلسفه وجودی هر خودرو و ... بپرهیزیم و رویه ای متفاوت را پیش بگیریم. پس با ما همراه باشید.

رجزخوانی

ابتدا مهدی با جنسیس کوپه قرمزش می آید که مدعی است اخیراً کل موتور را توسط نمایندگی عوض کرده (به دلیل اینکه به قول معروف آب و روغن قاطی کرده بود و سرسیلندرها تاب برداشته بود) و سربازی تازه نفس را به گود آورده است. جنسیس کوپه از همان اول که معرفی و وارد کشور شد حرف هایی برای گفتن داشت و در هر محفلی یک کارت برنده تمام عیار به نام حجم موتور داشت. پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری قدرتمندی که لشکر 306 اسبی را در هر جنگی به سوی حریف روانه می کند. این را می توانستیم در اولین حرکت جنسیس کوپه در روز مقایسه بفهمیم که غرش آن نشان از تشنگی این کره ای برای بلعیدن حریف ژاپنی خود در آن روز داشت. غرشی که با صلابت تمام تنها با یک نیش گاز به وجود آمد و لرزه ای بر اندام خیابان انداخت و بسیاری از ما را بر این فکر فرو برد که GT86 چگونه می خواهد از پس از غول پیکر 360 نیوتن متری عبور کند.

اما این پایان ماجرا نبود. بالاخره محمد رضا با تویوتا GT86 با یک کیت بدنه کامل رسید. او که می دانست قرار است یک رقابت نفس گیر را در آن روز داشته باشد، نه تنها شانه خالی نکرده بود بلکه از بدو ورود با چند حرکت دریفت زیبا چنان گرد و خاکی بپا کرد که اسب های جنسیسن کوپه کمی متفرق شدند و برای تدبیر شرایط به قلعه بازگشتند!

بالاخره کلیدهای هر دو خودرو را از صاحبان خوش برخوردشان می گیرم و به تست اولیه هر کدام می پردازم. اول از جنسیس شروع می کنیم.

جنسیس کوپه، غول پیکر نیرومند

پشت فرمان جنسیس کوپه می نشینم. طراحی داخل کابین و نحوه قرارگیری راننده پشت فرمان نشان از این دارد که باید آماده مهار یک خرس قدرتمند و بزرگ زیر پای خود باشید. با استارت آن این خرس از خواب بیدار می شود و تنها کافیست تا پای شما پدال گاز را لمس کند تا متوجه شوید که چرا آن را به یک خرس قدرتمند تشبیه کردم!

هیوندای جنسیس کوپه آنچنان قدرتمند است که در هر شرایطی می تواند سرنشینان را به صندلی بچسباند و اگر شیشه ها پایین باشد، مدل موهای ژل زده را کاملاً خراب کند. با کمی شیطنت سعی کردیم انتهای خودرو را از خط خارج کرده و مقداری لیز بخوریم که باید گفت با این همه اسب بخار و گشتاور اصلاً کار دشواری نیست و در هر شرایطی می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

یکی از نکات خوب جنسیس امکانات و تجهیزاتی است که روی آن نصب شده است. درست است که جنسیس کوپه خودرویی اسپرت است ولی هیوندای نیم نگاهی به استفاده شهری در این خودرو نیز داشته و از نظر تجهیزات رفاهی بکار گرفته شده خودرویی کامل به نظر می رسد و اگرچه موتوری بسیار نیرومند در این خودرو بکار گرفته شده اما همانند بعضی خودروها نیست که تنها به پیشرانه فکر کرده و راننده را از استفاده پایه ای ترین سطح تجهیزات رفاهی محروم کند.

اما نمی توان که فقط نکات خوب را تعریف کرد. جنسیس کوپه در دو مورد ضعیف است. اولین مشکل که احتمالاً همگی شما می دانید، مشکل ترمزهای آن است که در مدل های شرکتی بدون برمبو است و به واقع ضعیف هستند و یا بهتر بگوییم اصلاً ترمز خاصی ندارد لذا خیلی باید مواظب باشید، خیلی! موضوع دیگر بحث هندلینگ است، البته این را نمی توان به عنوان مشکل مطرح کرد و باید بگوییم که با این همه نیرویی که توسط موتور تولید می شود، شاید آنچنان کنترلی روی خودرو نداشته باشید به قول معروف به نسبت نیروی تولید شده خودرو در دستان شما نیست و این موضوع را زمانی بهتر متوجه می شوید که در پشت فرمان خودروهایی مانند پورشه 911 و یا بی ام و 335i بنشینید و قدرت هندلینگ آنها را با جنسیس کوپه مقایسه کنید.

GT86، اسب رام نشده

قبل از ورود به کابین GT86، ابتدا از طرح زیبای تویوتا و مخصوصاً بال زیبا و بزرگی که در عقب خودرو نصب شده بود لذت بردم و با قرار گیری پشت فرمان GT86 کاملاً متوجه شدم که داستان این خودرو کاملاً متفاوت است. جنسیس کوپه خودروی شهری است که روی آن قابلیت های یک خودروی اسپرت کار شده است ولی تویوتا GT86 خودروی اسپرتی است که سعی شده قابلیت های استفاده شهری نیز در آن وجود داشته باشد. نوع قرار گیری فرمان، دورشمارهای پشت فرمان، دسته دنده، صندلی ها و ... همگی نشان از این است که شما در یک خودروی کاملاً اسپرت و مسابقه ای نشسته اید و اگر با آن به عنوان خودروی روزمره استفاده کنید و از سوپرمارکت سر کوچه تان خرید کنید، به واقع ظلم بزرگی به آن کرده اید!

ژاپنی خوش استیل را استارت می زنم. دنده را در حالت D گذاشته و حرکت می کنم. ابتدا زوزه اگزوز رضایتم را جلب میکند و با چند حرکت متوجه می شوم که GT86 خودرویی کاملاً سر حال و فرز است. خودرو کاملاً در دستان راننده است و درست است که تعداد اسب های زیر سلطه شما نسبت به جنسیس بسیار کمتر است، ولی با این حال همگی آن ها گوش به فرمان تر از جنسیس هستند و در هر لحظه و شرایطی گوش به فرمان شما خواهند بود.

با اجازه صاحب خودرو سعی می کنیم کمی با این خودرو نیز شیطنت کرده و ببینیم که ادعای سازنده آن که گفته بود این خودرو مخصوص دریفت ساخته شده، درست است یا خیر. لذا تمامی سیستم های کنترلی را خاموش کرده و دوباره شروع به حرکت می کنیم. با این شروع حرکت تازه باید گفت که تازه متوجه شدیم چرا GT86 اینقدر معروف شده و این همه تعریف و تمجید از آن برای چه بوده است. در یک جمله ساده باید بگویم که تویوتا GT86 تنها برای دریفت ساخته شده و این کار را به خوبی و راحت تر از آنچه فکر کنید انجام می دهد. همچنین عملکردش در حین دریفت آنچنان خوب است که به راحتی می توانید آن را مثل بازی های کامپیوتری کنترل کنید بدون اینکه خم به ابرو بیاورد و به سادگی چنان گرد و خاکی بپا کنید که کسی به فکر اسب بخار و حجم موتور و این حرف ها نباشد! باور نمی کنید؟ پس فیلم زیر را حتماً ببینید:

درست است که این خودرو و قدرت دریفت آن خیلی لذت بخش است ولی اجازه دهید همانند جنسیس کوپه موارد بد آن را هم بگوییم. اول از همه همان موضوع استفاده شهری از آن است. شاید با صندلی های عقب تقریباً بدون استفاده، ارتفاع کم و سیستم تعلیق آن استفاده چنین خودرویی برای شهر آن هم با چاله های بی شمارش کمی روی اعصاب باشد!

موضوع دیگر در مورد پیشرانه آن است. در حقیقت همانطورکه می دانید و مطمئن هستم در دیگر مقاله ها خوانده اید، خروجی گرفتن 200 اسب بخار از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری بدون استفاده از هیچ گونه توربو و یا سوپر شارژی شاهکاری محسوب می شود که هر خودروسازی قادر به آن نیست. ولی اگر راستش را بخواهید هر چقدر GT86 در زمینه دریفت عالی و بی نقص عمل می کند، در زمینه شتاب و با توجه به چهره و بدنه ای که دارد کمی ناامیدکننده است و شاید کندتر از آن چیزی باشد که باید باشد! البته صدای زیبای اگزوز و عملکرد بی عیب شیفرهای پشت فرمان کمی این درد را التیام می دهد.

شتاب

یکی از موضوع هایی که برای جوانان اسپرت سوار مهم است، کَل کَل های خیابانی است (که خودروبانک اصلاً توصیه نمی کند!). این که وقتی پشت یک چراغ قرمز در کنار یک خودروی اسپرت دیگر قرار می گیرید و با کمی بالابردن دور موتور و به رخ کشیدن صدای اگزوز، حریف را به جنگی کوتاه دعوت می کنید، بالاخره کدام یک برنده هستند و با خودروی خود تا چه حدی از چنین رقابت هایی پیروز بیرون می آیید؟

البته این ماجرا دو حالت دارد، و آن اینکه این رقابت پا به پا چند متر طول می کشد؟ 100 متر و یا 400 متر؟ لذا ما دو تست از خودروهای قرمز رنگمان گرفتیم. یکی شتاب صفر تا صد و دیگری یک درگ 400 متری نفس گیر.

ابتدا از شتاب صفر تا صد شروع می کنیم. قبل از شروع شتاب اجازه دهید به شما بگویم که خوشبختانه در این تست ها به لطف صاحبان خودرو و برخلاف فیلم تست هایی که هر ماه از خودروهای بازار روی سایت قرار می دهیم، در تست شتاب گیری لانچ نیز کردیم و کمی به خودرو فشار آوردیم تا بتوانیم به عددی واقعی تر برسیم.

پس ابتدا این دو فیلم زیر از شتاب گیری هر کدام را ببینید تا با هم صحبت کنیم.

فیلم شتاب گیری هیوندای جنسیس کوپه:

فیلم شتاب گیری تویوتا GT86:

شاید نتیجه بدست آمده مخصوصاً در مورد GT کمی ناامید کننده بود البته این موضوع را محمدرضا قبل از شروع به ما گوشزد کرده بود. همانطورکه دیدید، در تست شتاب گیری تویوتا GT86 توانست در عرض 9.27 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و در مقابل هیوندای جنسیس کوپه در عرض 8.07 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت رسید.

خوب پس باید گفت بالاخره آن کارت برنده جنسیس کوپه اینجا هم به کار گرفته شد و در حقیقت برتری کاملی را نسبت به GT86 داشت. البته انتظاری جز این نیز نداشتیم.

درگ

مگر می شود دو خودروی کوپه اسپرت را کنار یکدیگر تست کنیم و یک درگ مردانه را برگزار نکنیم؟ پس هر دو خودرو را در کنار یکدیگر قرار داده و در محیطی کاملاً کنترل شده (و نه در خیابان!) هر دو خودرو را در مسیری 400 متری به چالش کشیدیم. البته باید گفت که نتیجه درگ از همان ابتدا هم معلوم بود ولی خوب جوان است و یک دنیا هیجان! بالاخره باید درگ را برگزار می کردیم!

فیلم درگ:

همانطورکه در فیلم دیدید، از همان ابتدا هیوندای جنسیس کوپه قدرت پیشرانه حجیم و قدرتمند خود را به رخ ژاپنی ما کشید و آن حرکت دریفت اول GT86 را در این قسمت جبران کرد.

تمام شد؟

بعد از یک روز خوب در کنار دوستانی اهل دل و تست خودروهایی زیبا، مدرن و البته اسپرت، باید گفت که هیوندای جنسیس کوپه خودرویی است که با توجه به پیشرانه قدرتمندی که دارد، برای مسیری مستقیم و طولانی حرف اول و آخر را می زند و شاید بسیاری از خودروهای گران قیمت تر آلمانی نیز نتوانند از پس آن در مسیر مستقیم برآیند. در مقابل تویوتا GT86 از ریشه خودرویی متفاوت و با هدفی دیگر ساخته شده و قابلیت های دریفت آن در سطحی است که تا پشت آن ننشسته و کمی با آن بازی نکنید، باور نمی کنید، ولی اگر GT86 دارید بهتر است در پشت چراغ قرمز خیلی سر به سر جنسیس کوپه نگذارید و در عوض در سر پیچ ها کمی دود راه بیندازید تا حساب کار دستش بیاید.

درست است که رقابت این دو از اول رقابتی ناعادلانه بود، ولی باید برنده این رقابت را با توجه به حجم موتور و قدرت بالایی که دارد و نتیجه شتاب و درگی که داشتیم، هیوندای جنسیس کوپه بدانیم و فعلاً در این سری از رقابت ها این دو عامل را ملاک برنده و یا بازنده بودن هر خودرو خواهیم دانست. با تمام این تفاسیر، اگر از خود شخص من در آخر بپرسید کدام را انتخاب می کنم، بی شک می گویم: تویوتا GT86 با چند حلقه لاستیک اضافه!

اما این پایان ماجرا نیست و قرار نیست همانند دیگر مقاله ها کار را همین جا به اتمام برسانیم، بلکه حال که جنسیس کوپه از پس حریف ژاپنی خود برآمده باید به مرحله بعدی برود و با غول بعدی مسابقه دهد، خودرویی آلمانی که از هر لحاظ کامل و بی نقص است و نمی توان هیچ ایرادی از آن گرفت.

فکر می کنید غول مرحله بعدی چه خودرویی است؟ آیا سرباز کره ای خوشحال از برد این مسابقه می تواند از آلمانی خوش نام و نشان مرحله بعدی عبور کند؟ آیا در شتاب گیری و درگ 400 متر می تواند کماکان حجم موتور خود را به رخ آن بکشد؟ پس با ما همراه باشید، در روز سه شنبه همین هفته مرحله دوم از این مسابقه سریالی را در همین سایت مشاهده کنید.

در آخر از دوستان بسیار خوبمان آقایان مهدی بابایی مالک خودروی هیوندای جنسیس کوپه، محمدرضا علی نیا مالک خودروی تویوتا GT86، کاظم احمدی، بامداد صفائیان، ساقی غفاری، مهبد سائسی و مهراد طریقتی که شرایط را برای انجام این تست نفس گیر و جذاب فراهم کردند کمال تشکر را دارم.

70 عکس

نظرات کاربران

117 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/6/14
Perfect
1394/6/14
مرسی عالی بود
1394/6/14
تو جنسیس اهنگه زنده به گور داره پخش میشه!!!!!! خخخخخخخ
1394/6/14
خوش به حال راننده تویوتا....
1394/6/14
سلام در یک کلمه بگم عالی هستید من کلا از علاقه ای که به ماشین دارم سعی میکنم زیاد سر بزنم سایت شمارو هر روز چک میکنم اولش خیلی انتقاد میکردم واقعا چن روزه ترکوندید ادامه بدید ممنووووننن
1394/6/14
رقیب اصلی جنسیس کوپه پورش 911 کاررا هستش و حس میکنم ماشین بعدی اونه.البته جدیداش طراحیش ارگونومیک تره و خودرو سریعتر.در کل عشقه
1394/6/14
جنسيس كوپه تو خواب هم به 911 كررا نمي رسه..رقيبش پورشه باكستر هست...تازه با ارفاق
1394/6/14
اول از همه اینکه رقیب مورد نظر z4 هستش ! دوما اینکه در عمل بین 911 و جنسیس 3 ثانیه اختلاف شتاب هستش !
1397/6/8
بابا gt داد
1402/8/8
عا بین این دوتا ماشین فن جنسیسم ولی یسریا با ۹۱۱ کررا مقایسه کردن چطور با سریع ترین ماشین ایران مقایسش کردید😂
1394/6/14
از یه جای متنت خیلی خوشم امد...سعی کنید پشت چراغ قرمز با جنسیس کوپه کل نندازید
1394/6/14
من درگ بین جنسیس و شورولت کامارو RS از نزدیک دیدم که کامارو با توجه به حجم موتور بالاتر و اسب بخار بیشتر بازنده شد بخاطر وزن سنگینی که نسبت به جنسیس داشت.در اخر کامارو RS به فاصله ی اندازه ی یه در ماشین درگو باخت.کامارو ZL1 فعلا کسی تو منطقه ازاد وارد نکرده اون با فراری کامل رقابت میکنه
1394/6/14
ولی من خودم با تویوتا اریون چندین بار با جنسیس کوپه کورس گزاشتم با اینکه اریون موتور ضعیف تری داره ولی همیشه جنسیسو شکست دادم، ویدیو درگ این دو خودرو تو اینترنت زیاد هست که اریون همیشه پیروز بوده
1394/6/14
سلام داداشم میخاستم بگم ZL1 تو ایران حداقل 15 تا میشه چرا میگی کسی وارد نکرده!!!
1394/6/14
دوست عزیز حجم موتور کامارو 3600 سی سی هستش ! حجم موتور جنسیس 3800 ! پس حجم موتور کامارو از جنسیس کمتره .عزیزان دل خواهش میکنم لطفـــا اگه در مورد مطلبی اطلاعات کافی و صحیح ندارید نظر ندید ! چون این نظرات غلط واسه بعضی از دوستان میشه منبع ! حداقل قبل از نظر دادن یه سرچ بکنید !
1394/6/14
تو یه چیزی موندم جنسیس با اون قولیه خودش 0 تا 100 تو 8/07 ثانیه زده اونوقت حجت که رنو فلوعنس داره میگه 0تا 100 تو 8ثانیه رفتم شتاب رسمیه فلوعنس که کارخونه زده 10/4 که با توجه به کیفیت بنزین ایران 11/5 ثانیه حتما میرسه کامنتاشو خوندم گفتم جواب بدیم هر چند ربطی به این مبحث نداشت.معذرت
1394/6/14
به خاطر زمان تست و گرمای زیاد تهران شتاب ماشین ها افت داشته؛ ولی عالی بود تست ها، بعد مدت ها حال کردیم
1394/6/14
همین روزاست جای تاپ گیر رو بگیرین /
1394/6/14
یعنی فقط می تونم بگم عالی!
واقعاً کارتون درسته، لذت بردم، از نوع نگارش، عکس ها، ایده و ... همه چیز عالیه عالی
ترکوندید
1394/6/14
متن عالی بود
قبل از اینکه نظر خودم رو بدم بگم که فرقی که این سایت با تمام سایت های دیگه داره اینه که مشخصه کسانی که این سایت رو میچرخونن خودشون عشق ماشین هستن و مطالبشون مشخصه که از روی علاقه درست میشه و به قول معروف رفع تکلیف نیست!

اما من خودم کلاً با GT86 حال می کنم، می دونم که شتابش بی خوده و شاید حتی از مزدا 3 هم بخوره ولی اصلاً قیافه ماشین رو آدم میبینه حال میکنه
جنسیس کوپه دیگه قدیمی شده، درسته که موتورش خیلی قویه ولی واقعاً جی تی 86 یک چیز دیگس
1394/6/14
دوست من ! شتاب جی تی 86 شده 9.27 و شتاب مزدا 3 در همین سایت بالای 10 ثانیه شده ! من نمیدونم واقعا شما که کاربران قدیمی این سایت هستید چطور بررسی های سایت رو نگاه نکردید !
1394/6/14
همه چیه ماشین که شتاب نیس
قاعدتا باید جنسیس به خاطر موتور حجیم تر خوب ستاب بهتریم داشته باشه وولی همه جنسیس بازار می دونن که بدنه این خودرو مناسبه موتورش نیست و تو سرعتای بالا مخصوصا وقتای لایی بازی عقب ماشین به این ور اونور می کشه
در عوض جی تی ۸۶ ی حس خوباصالتو زیر دندونای آدم میاره
تویوتا همیشه ی قدم بالاتره
1394/6/14
جناب Alpha درسته که شتاب GT86 در مجموعه شهر ورزش شده 9.27 ثانیه طبق ویدیو.و البته با شرایط خاموش کردن TCS و سیستم های کنترلی و همچنین لانچ با دور موتور اندکی بالاتر از دور 2000rpm.
و همچنین شتاب مزدا3 هم درسته که در تست خودرو بانک در خارج از مجموعه شهر ورزش و در خیابان 10.6 ثانیه شده،و البته با روشن بودن DSC و حرکت با دور موتور idle در وضعیت D.
ولی اگر که در مجموعه شهر ورش و شرایط لانچ با دور اندکی بالاتر از 2000rpm رو بهمراه تعویض دنده در حالت M و در دور 7200rpm همراه با خاموش کردن DSC چاشنی کار مزدا3 کنیم،قطعا میزان شتاب 0-100 مزدا3 به زمانهای پایینتری از مقدار 10.6 ثانیه اندازه گیری شده،خواهد رسید.

یا حق ... !
1394/6/15
مزدا 3 :
2 لیتر
148 اسب
183 نیوتون متر ( در بهترین حالت ! )
1310 کیلو

جی تی 86 :
200 اسب
205 نیوتون متر
1300 کیلوگرم .

اختلاف 52 اسب بخار و تفاوت زیاد در گیربکس فکر کنم که مسئله رو بهتر توضیح بده ! (جدا از اختلاف 20 نیوتون متری گشتاور ! )
1394/6/14
سلام
کاشک لنسر اوو در ایران موجود بود ...به خدمت این اسباب بازیا میرسید حیف نیست.
http://khodrobank.ir/Reviews/1281/%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%84%D9%86%D8%B3%D8%B1-%D8%A7%D9%88%D9%88%D9%84%D9%88%D8%B4%D9%86-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D8%AF
1394/6/14
با پول لنسر ایوو تو خاورمیانه میشه یه جن کوپه و یه جی تی 86 خرید ! مقایسه اینا با هم اشتباه هستش ! به نظر من جای ایوو میشه سوبارو wrx sti خرید که هم قیمتش مناسب تره ، هم خوشگل تره ، هم از نظر فنی در حد ایوو هست
1394/6/14
با سلام.
بسیار مقاله عالی ، نگارش بی نقص و بررسی خوبی داشتید.
پیشرفت در مقالات و مطالب سایت به وضوح قابل مشاهده است.
1394/6/14
من یه سوال برام پیش اومد....
واسه چی برای مقایسه ، از مدل جدید genesis استفاده نشد؟
دمتون گرم کارتون عالیه !!!!
1394/6/14
با تشکر از برسی بسیار خوبتون
جنسیس با ایم موتورش توی شتاب گیری جز این هم ازش انتظار نبود معلومه که میتونست تویوتا رو شکست بده
اما توی قیافه خدایی تویوتا خیلیی جدی تر و اسپورت تره
بازم به قول یکی از دوستان اگر میتسوبیشی لنسر اوو بود این اسباب بازی هارو جمو جور میکرد ................امیدیست که بیاید
بازم از حس امیزی بسیار هنرمندانتان در برسی متشکرم
1394/6/14
جنسیس کوپه خیلی ماشین با حالیه؛ در جواب دپستمون که گفت لنسر اوو وارد نمیشه خب جنسیسم حیف مدل جدیدش با موتور gdi وارد نمیشه
1394/6/14
با تشکر از تست کامل و عال شما
فکر کنم خودروی رقیب جنسیس z4 باشه.
1394/6/14
زد 4 کمی پیرفتست باکستر برای رقابت خوبه
1394/6/14
شتاب جنسيس 6.5 ثانيه جي تي 86 8 ثانيه است.
1394/6/14
ممنون که اطلاع رسانی کردید و بنده و مسئولین سایت رو از جهل در آوردید ! (دوست عزیز شتاب رسمی کارخونه به دلیل کیفیت بنزین ! دمای هوا ! و فشار هوا به دلیل ارتفاع از سطح دریا هرگز در عمل به دست نمیاد )
1394/6/14
اگر به سایت های معتبر خودرو مراجعه کنید، میفهمید که GT68 یکی از بهترین ها دنیاست بین کوپه اسپرت...تنها برتری جنسیس کوپه قدرت موتور هست و لا غیر.
1394/6/14
متاسفانه مشکلی که سر زانتیا و ماکسیما تو ایران داشتیم سر جنسیس کوپه هم داریم ! دوستان در حدی در مورد جنسیس کوپه با اغراق صحبت میکنن که انگار با یه هایپر کار روبرو شدیم ! شتاب جنسیس با توجه به حجم موتور و قدرتش به نظر من خیلی هم ضعیفه ! (که بیشترش بخاطر گیربکس ضعیفش هست ) با حجم تقریبا 2برابر جی تی ( 2 در مقابل 3.8 ) فقط 1 ثانیه اختلاف شتاب داره ! با توجه به حجم موتور 3800 سی سی و 306 اسب بخار از ب ام و 328 با موتور 2 لیتری توربو و 240 اسب بخار عقب میمونه ! یعنی با توجه به 66 اسب بخار اختلاف توانایی رقابت با یک ماشین سدان معمولی رو هم نداره ! پس لطفا انقدر بزرگش نکنید ! ممنون
1394/6/15
دقیقا حق با شماست.. بنده هم همینو عرض کرئم. هیوندای جنسیس کوپه اصلا در حد اندازه ارقام و اعداد ادعایی و مطرح شده براش و پرفرمانسی که ازش انتظار میرود نیست!
ماشین 6 سیلندر 3800 سی سی با قدرت ادعایی 306 اسب بخار!! که در حد ب ام و سدان 4 سیلندر 240 اسبی نیست و به زحمت با یه تویوتا 3500 سی سی 268 اسبی (آنهم سدان خانوادگی معمولی) برابری میکند..
پس این یک شاهکار و سوپرکار اسپرت نیست.. حتی در کلاس خودش هم جز برترینها و مدعیان نیست! چراکه اتومبیلهای اسپرت بسیار قدر تر و ارزشمندتر زیادی وجود دارند (از جمله نیسان سری Z و و و ) که خوب ما تو ایران نمیتونیم ببینیمشون ولی هستند و خیلی باارزش تر ازین شٍبه اسپرت کره ای هستند..
1394/6/14
اقا مثل همیشه عالیه به گفته یکی از دوستان همین روز هاست که جای تاپ گیرو بگیرید
1394/6/14
آقا خیلی باحاله که ماشینا یه رنگن
ایولا حال کردیم
ادامه بدین
1394/6/14
یه تشکر ویژه هم بکنیم از تیم خودروبانک که برخلاف برخی سایتای دیگه
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
محتوا روتولید میکنن، نه کپی

دمت گرم خ.ب.
1394/6/14
شتاب جنسیس 5.8 هست؛که تو تهران من دیدم بچه ها تو زمستون حدود 6.4 راحت زدن و تو شمال 6. تست بعدیتون با z4 هست؟ اون به خاطر توربوهاش خیلی قدره حتما رقابت جالبی میشه....
1394/6/14
درسته جنسیس موتور پر قدرتیه ولی مطمینا رقیب BMW z4نیست.
رقیب های این المانی از خود المایا یا ژاپنی هاست
مطمینا ی کره ای نیست
1394/6/14
بهترين سايت خودروي ايران كارتون عاليه
منم مثل شما اگه قرار بود يكي از اين دو رو انتخاب كنم قطعا GT 86 رو انتخاب مي كردم و با نظر اون دوستي كه گفت (جنسيس فقط موتورش بهتر از (GT 86) است و ولاغير) كاملا موافقمو مطمئنم در بقيه چك ليست تيك ها همه جلوي GT 86 خواهد خورد...
1394/6/14
مثل همیشه حرف ندارید ;-)
1394/6/14
gt86 دنده دسته ؟
6speed?
1394/6/14
in karbare alpha mashalah javabe hamaro dad :D
agha beza mardom nazareshuno began age bekhay javabe hamaro bedi ke kolat pase marekas....
1394/6/15
بزار مردم نظرشون رو بدن
1394/6/15
begozar mardom nazareshuno bedan :|
1394/6/14
داداش کی میگه فقط قدرت جنسیس بالاتره... برو چهار تا سایت منبع ماشین مطالعه کن ببینی علاوه بر شتاب و سرعت در تست تحمل شتاب جانبی ۰/۹۱جی به مراتب بالاتر از جی تی هست و جالبه تست اسلالوم رو هم جنسیس تایم و سرعت بهتری داره ، حالا شما نمیتونید کنترلش کنید و با جی تی ضعیف راحتترید دلیل نمیشه بگین هندلینگ جنسیس بده
1394/6/15
ههههه،
شوخی بامزه ای بود.. شتاب جانبی بهتر و هندلینگ بهتر جنسیس :)) شب خوش
1394/6/15
مقایسه این خودرو در مجلات و برنامه های مختلف خارجی انجام شده،و من ندیدم کسی بگه هندلینگ جنسیس بهتراز جی تی هست!برتری در شتاب و کیفیت مواد داخلی برای جنسیس اشاره شده اما باقی مسایل نه.
1394/6/14
با کستر تقریبا رقیب خووبیه برای جنسیس ولی جی تی ضعیفه
1394/6/14
به نظرم جنسيس يك ماشين عاليه و اسپرت كه داخل اون از جيتى قشنگ تره و از نظر موتورى هم بهتره جنسيس زيبا تر هم است كلا بهتره و يكى از افتخارات هيونداى بنزه و رقيبى در رنج قيمتش نداره. اين رو تو هر سايت معتبرى ميتوانيد ببينيد.
1394/6/14
خیلی عالی، فقط جان من آلفارومیو رو هم تست کنید دیگه، خسته شدم اینقدر گفتم!
1394/6/14
اگه نسخه کروک تویوتا جی تی ۸۶بود همه میگفتن تویوتاجی تی۸۶ والا:))))
1394/6/15
همه چی عالی بود خسته نباشید
فقط کاش جنسیس اتاق جدید بود
1394/6/15
سلام، ببخشید در رابطه با این بخش مقاله اتون :
"شاید نتیجه بدست آمده مخصوصاً در مورد GT کمی ناامید کننده بود البته این موضوع را محمدرضا قبل از شروع به ما گوشزد کرده بود. همانطورکه دیدید، در تست شتاب گیری تویوتا GT86 توانست در عرض 9.27 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و در مقابل هیوندای جنسیس کوپه در عرض 8.07 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت رسید."

عرض کنم که به اعتقاد بنده متأسفانه نتیجه برای جنسیس نا امید کننده تر هست.. بدلیل اینکه همه میدونن که GT86 چهارسیلندر دو لیتری گیربکس اتوماتیک شتاب اولیه 8.5 - 9 ثانیه ای داره که شماهم به چنین نتایجی رسیدید.. اما وقتی جنسیسی که ادعای خودروی اسپرت دارد و شتاب چنین و چنان که اصولا ادعا به دستیابی شتاب 6 ثانیه ای و حتی کمتر ازون در خیلی از مدارک و محافل هست.. بعد نتیجه واقعی ش که میفرمایید بالای 8 ثانیه (در حد یک سدان 6سیلندر!) شده است-> این خیلی نا امید کننده تر هست! و اینکه بسیاری از اتومبیلهای سدان نچندان اسپرت امروزی با قدرت نامی کمتر (از جمله ب ام و سری 3 چهار سیلندر) در عمل نتیجه و عملکرد بسیار بهتری از یک اسپرت کوپه اینچنینی نشان میدهند!
پس نهایتا این مسأله بایستی ناامیدکننده باشد که یک خودرو با کاربری اسپرت و ارقام اقراق شده و ادعا شده قابلیت آنچنانی برای دست و پنجه نرم کردن با غیر همکلاسهای خودش رو هم ندارد!
سپاس و موفق باشید
1394/6/15
از متن های عالی تون متشکریم میشه ماشین های لوکس هم مقایسه کنید.مثل اس 500 با ال ای 760
1394/6/15
ممنون از این مقاله بسیار خوب
تو کره ای ها جنسیس فقط بازده خوبی داره و ماشین دوست داشتنی هست جه کوپه یا سدانش
ولی تو همین بازار ایران خودروهایی هستند که تو هندلینگ فوق العاده هستند با قیمت کمتر از جنسیس و شتاب بهتر که با لانچ بین 7 تا 8 رو میتونه با موتور 1.8 توربو بده و رتبه دار هندلینگ هم بوده سال 2014
برای مثال کوپه آلفا رومیو با هندلینگ فوق العاده شتاب رسمی 7.7- اسطوره شتاب تو رنج خودش
یا ام جی 6 با شتاب رسمی 8.4 که دوستان زحمت درگ با خودروی دوست داشتنی جی تی 86 رو کشیدند و تو کشش و شتاب برتری کامل با ام جی بود http://www.aparat.com/v/Y9p6s

شتاب 8 برای موتور 3.8 خوب نیست البته شتاب ثاونیه جنسیس فوق العادست
شتاب اولیه و ثانویه تو موتورهای بالای 3 لیتر فقط تویوتا آریون (البته تو رنج قیمت خودش) که اگه کسی با چهرش کنار بیاد لذت سواریش رو میبره- سدان لوکس با لذت رانندگی زیاد

اصولا شتاب (اولیه و ثانویه) یا بازده کلی و هندلینگ جزو خروجی های مهندسی شرکت های تاپ و قدیمی هستند برای همین شرکت های نوپا مثل کره ای ها حرفی تو این زمینه نمیزنند االبته فقط در حال حاضر و به مرور بهتر میشن
ممنون
1394/6/15
دوست عزیز تو این دمای بالا و ارتفاع محل تست مطمئن باش همه ماشین،ها کلی افت توان پیدا میکنن، در تایید صحبت اقای ارمین هم منم سایت موتورترند رو چک کردم و شتاب جانبی و اسلالوم جنسیس بالاتر بود ؛ دوستان که مخالفن زحمت یک سرچ و مطالعه رو بکشن..... اقا تست با ب ام و z4 2.8 تویین توربو هم انجام دادین با همین جنسیس؟
1394/6/15
اقای منصور شما تایمی که از جنسیس اینجا دیدید فقط با تایم ماشین هایی میتونید مقایسه کنید که تو همین پیست و همین دما تست شده، تایم این جنسیس تو هوای خنک و با دستگاه تو خود تهران ۶.۴ زده شده که من دیدمش
1394/6/15
ممنون ازمتن های عالی و خوبتون کاش میشد z4 هم میوردین تو ی مقایسه به هر حال عالی بود
1394/6/15
اصلا کل نوشته رو ول کنید،""" برنده از همون اول مشخصه """: موتور تعویضی به خاطر تاب برداشتن سر سیلندر !!! که شبیه جوک میمونه و صد البته ایراد تمام ماشینای 6 سیلندر کره ایه . . . دلیلش هم کاملا واضحه، هیوندای هنوز خییییییییلللیییی کار داره تا بتونه یه موتور پرقدرت و کم اصطحلاک تولید کنه.
300 اسب بخار قدرت اگه قرار باشه سر خیابون آب روغن قاطی کنه و مهمون خودرو بر بشه و آبروی آدمو ببره همون بهتر که نباشه.
در عوض تویوتا ماشینیه که اصلا سرسیلندر و یاتاقان زدن و میل سوپاپ کج کردن و این سوسول بازیا براش معنی نداره. اگه قبول ندارید برید یه دور با تویوتا کریسیدا های مدل 1992 بزنید ببینید بعد 600 هزار کیلومتر هنوز موتورشون مثل ساعت کار می کنه.
در رابطه با اسب بخار هم با قیمت خیلی کمتر از جنسیس میشه آریون گرفت که با 300 سی سی حجم کمتر و علی رغم سدان بودنش !!! و همینطور 35 اسب بخار قدرت کمتر، جنسیس کوپه رو به خاک و خون می کشه که نشونه ی ضریب ئنده های معرکه ی ژاپنی و طراحی خیلی عالی موتور و گیربکسشه.
1394/6/15
فقط جنسیس؛ خیلی خوشگله و صداشم ابهت داره؛ اون تویوتا که مثل فنچه
1394/6/16
دقیقا چیزی که اکثر ایرانیها از یه ماشین میخوان

خوشگل باشه صداش ابهت داشته باشه :))
بقیه چیزاش کشک !
مثلا موتورش بیاد پایین بری تعویض کنی مهم نیست اصلا ! مهم اینه که صداش ابهت داشته باشه
1394/6/21
به ماشین تویوتا با اون همه اصالت و طراحی به این خوبی میگی فنچ بابا انصافم خوب چیزیه
کره ماشین های سدان و شاسی بلندش تازه داره خوب میشه تو اسپرت که اوووووف حالا حالا ها کار داره
1394/6/22
برو بابا تا وقتی تویوتا هست ماشین های دیگه باید برن بار کشی کنن . شاید از نظر سرعت به جنسیس نرسه ولی TOYOTA یه چیز دیگست.....
1394/6/24
خخخخخخخخخ.وای وای وای.جنسیس رسید دمه عوارضی جی تی هنوز تو پارکینگ خونشونه.خخ.تویوتا سی جی ۱۲۵
1394/6/15
اقا باز حرف اریون اومد وسط، خب دوستان اگر اریون دارن بیان با همین جنسیسه بندازن نتیجه رو همه ببینن.... خب جی تی اصلا در سطح ازمایش با جنسیس نیست ؛ دیگه عصبانی شدن و اسمون ریسمون بافتن بعضیا رو درک نمیکنم؛ کسی که جنسیس میخره خرجشم میدونه و هزینه میکنه؛ از شتاب و زیباییشم استفاده میکنه
1394/6/15
شاید ماشین بعدی فولکس واگن بیتل ABT باشه
1394/8/3
خودرو بعدی بی ام و Z4 بود که جنسیس اون رو هم زد باید منتظر خودرو سوم باشیم ...
1394/6/15
سلام خدمت همه دوستان
من نمیدونم این جنسیس چه بلایی سرش اومده که این تایم رو زده...
البته لانچ کردن خوب با جنسیس هم کار هرکسی نیست بخاطر قدرت زیاد و دف عقب و....
دوستان جنسیس سوارمون هستن که توی همین تهران تایم ئوروبر 6/5 میزنن از جمله همین...............dr_mehdi.................... که حتی توی کرمان توی دمای بالا و ارتفاع اگر اشتباه نکنم دوروبر1900 بازم اعدادشون نهایتا به 7 _ 7/5 برسه اونم زمانی که تمام شرایط و محیط به ضرر جنسیس باشه این تایم بدست میاد که بخاطر ماشین و لانچ خوب هست که ازین ئست ئوستان زیاد هستن که این تایم هارو میزنن......
درمورد آریون هم نمیدونم چرا دوستان هنوز هم بعد از این همه مئت میگن آریون جنسیس رو.........!!!!!! اونم با این همه مدرک و فیلم و.... حالا اگه یکی ئوبار جنسیس خورده که اونم بخاطر راننده و لانچ بد بوده دلیل نمیشه که....
و اما درمورد هندلینگ و شتاب جانبی: یادم میاد یه کلیپ بود اگر اشتباه نکنم فکر میکنم ایتالیا بود(واقعا کشورش یادم نیست) توی برنامه تست ماشین بود که هندلینگ و شتاب حانبی جنسیس رو با پورشه کایمنs یا کاررا(متاسفانه بازم مدلش یادم نیست) رو باهم مقایسه میکردن و تویه پیست یا جاده که با هم مقایسه شد سرعت جنسیس موقع وارد شدن به پیچ اول از پورشه بیشتر بود و سرعت وارد شدن به پیچ های بعدی هم با هم یکی بودن تقریبا که خود راننئه هم از هنئلینگ خوب جنسیس میگفت ..... اگر............ dr_mehdi.......... یادشون باشه کلی هم درمورش حرف زدن در تیونینگ تاک بخش جنسیس کوپه...
ببخشید که طولانی شد
در پایان از دوستانی که با مدیران تیونینگ تاک در ارتباط هستن خواهش میکنم بهشون بگن که چندین نفر پشت درهای بسته اونجا گیر کردن و پیغام هاشون در بخش کاربران مهمان هست و منتظرن تا یکی رسیئگی کنه از جمله خود من
ببخشید که اینجا این موضوع رو گفتم دستم به جای ئیگه ای بند نبود
(با تشکر از سایت خوب و عالیه خودرو بانک بخاطر تست)
1394/6/16
دوست عزیز همین جنسیس توی زمستون با obd تایم ۶.۶ داره تو تهران
1394/6/16
یعنی منم برم ایتالیا یه کلیپ بسازم بگم سمند از بوگاتی تند تر وارد پیچ میشه شما باور میکنی ؟ !
1394/6/21
این که هندلینگ جنسیس بده رو خب همه میدونن و اگه سوار بشن و سر یه پیچ کوچک هم یه کم گاز بدین ماشین کلا تحت اختیار نیست و انصافا هندلینگش خیلی بده و این که پورشه کیمن یا کارارا s رو با جنسیس مقایسه کنی اصن خنده داره واقعا حتی اسم مقایسه اش هم خنده داره با پورشه ۹۱۹ کاراراs ک اون همه اصالت و مهندسی داره نه فقط زیبایی
1394/6/15
مهدی بابایی نه!
مهدی آقا بابایی
1394/6/16
آقا من 2013 جنسیس کوپه دارم فکر نمیکنم شتابش اینجورا باشه 8.5 ثانیه !!!!!
البته جنسیس 97000 تا راه رفته و تویوتا 4000
1394/6/16
دوستان این،تست ها در حالت مقایسه بین دو ماشین خوبه چون شرایط برابره ولی مطمئنا تایم تمام ماشین ها تو این شرایط گرما و ارتفاع شدیدا افت میکنه.... چه جی تی چه جنسیس و فکر کنم اگر ماشین بعدی وارداین مقایسه بشه نظر من رو بهتر متوجه میشین، البته چند تا از دوستانم اشاره کردن؛ در کل من شتاب گیری که از ماشین dr-mehdi و اگر اشتباه نکنم همین ماشین اقای بابایی دیدم تو شرایط خوب حول و حوش 6 بوده
1394/6/16
مهدی جان دوست عزیز....
من جسارت نکردم
من درجریان اتفاقایی که برای این ماشین افتاده هستم و تمام مباحث جنسیس در تیونینگ تاک رو ئنبال میکنم چون خودم قصد خریدش رو دارم...
فقط احتمال دادم بعد از تعویض موتور ماشین تایمای قبلیشو از دست داده و هنوز به حالت نرمال برنگشته وگرنه درجریان تایمایی که این ماشین زده و همچنین نتیجه تست با ماشین بعدی که قراره سه شنبه اعلام بشه هستم البته در اینکه شرایط تستی که در بالا شاهدش هستیم مقداری دور از استاندارد هست شکی نیست
اگر از حرف من سوء برداشت کردین معذرت میخوام
و مشتاقانه منتظرم تا مشکل ورود به تیونینگ تاک بنده و تعداد زیادی از ئوستان حل بشه تا از تجربیات دوستان استفاده بیشتری بشه
1394/6/16
جناب Alpha عزیز
ئر مهارت رانندگی شما با سمند شکی نیست....
من نقل قول از یک برنامه تست ماشین کردم و حرفی از باور کردن یا نکردنش نزدم و گفتم فقط در پیچ اول سرعتش بیشتر بوده و پیچهای بعدی تقریبا با هم برابر بودن یعنی جنسیس کمی سرعتش پایینتر بود در پیچهای بعدی که احتمالا نهایت سرعتی بوده که جنسیس میتونسته فشار پیچ رو تحمل کنه (بعضی وقتها در پیچ حتی اگه 5 km دیگه به سرعتتون اضافه کنید حادثه آفرین میشه که البته این موضوع رو هر راننده ای میدونه) و کسی منکر هندلینگ بالاتر پورشه نسبت به جنسیس نیست (((ئر قبال پرداخت پول چندبرابر))) حالا بماند که دوستانی هستند که با جنسیس در پیچ با سرعت 150km تازه به ماشین معکوس هم میدن یک پیچ با زاویه نرمال (اینو گفتم که نگید زاویه پیچ احتمالا شبیه کفی بوده!!!) که برمیگرده به مهارت رانندگی و دردست داشتن قلق ماشین....
1394/6/17
با سلام و خسته نباشید از مقایسه دو خودرو ممنون ولی در شماره 384 مجله ماشین دی ماه 1393 این دو خودرو قبلاً تست و مقایسه شده بود
1394/6/19
حالا هی بگید و بگید ولی یادم نمیاد کره تو ماشینای اسپورتش بهتر از جنسیس داشته باشه ولی ژاپن غول هایی متل جی تی ار داره
جی تی 86 که جنسیس و اینطوری به چالش کشیده جزو اسباب بازیای ژاپنیم نیس
به قول شما جنسیس پورشرو زده اصلا فراری f12 و زده ولی از خودرو بانک خواهش میکنم ماشینای ژاپنی دهه ی نود بیاره ببینید ماشینایی نثل آکیورا nsx اسکای لاین تویو تا سوپرا لنسر اوو 20 سال پیش با جنسیس چی کار میکنه حالا چون جنسیس به جیتی یه کم برتری داره فکر میکنید کره ژاپنو گذاشته تو جیبش
جنسیس ته تکنولوژی و حرفه کره ای ها بود

به قول مجله ماشین::::<<<<<<<<چاقوی ژاپنی تیز تر از شمشیر کره ایه>>>>>
حالا هی سند و مدرک از مستندای خارجی بیار

اونایی ک موافقن لایک بدن
1395/1/24
آرش جان من تا حالا با كسي اينجوري موافق نبودم
1394/6/19
حالا هی بگو فلان یارو فلان جا با جنسیس 4 ثانیه رفته
1394/6/22
واقعا دستتون درد نکنه فیلم ها ومتن عالی بودن.
1394/6/22
درسته که جنسیس از نظر شتاب از GT قوی تره.اما تویوتا ، GT رو برای رقابت با هیوندا کوپه ساخت و برنده شد نه جنسیس. رقیب جنسیس نیسان GTR هست .مطمئنم جنسیس در برابر GTR هیچ حرفی برای گفتن نداره
1394/6/22
اخه عزیز.....داداش.....برادر جنسیس رو چه به GTR . نیسان جی تی ار توی شتاب و سرعت با ماشین هایی مثل مکلارن MP4 رقابت میکنه ... دیگه اینو جایی نگو که بهت میخندن
1396/3/4
برادر تو gtr با جنسیس مقایسه میکنی😂😂
مثل اینکه زانتیا رو با پیکان مقایسه کنی😐
Gtr ۰تا۱۰۰ کمتر ۵ثانیه میره
موتورشم تقریبا۱۰۰۰اسب بخاره
1394/6/23
ههههه جنسیس و gtr جنسیس شنابش ۷و gtr3ثانیه و بعدش هم gt 86خیلی از جنسیس سر تره کسی میدونه ک سوار جفتشون شده باشه نه کسی ک فقط میبینه
1394/7/8
درست میگی شما تویوتا خیلی سرتره
1394/7/8
آقا جنسیس کوپه مدل ۲۰۰۰cc هم داره که تو سایتای خارجی جی تی ۸۶ رو با نمونه ۲ لیتری جنسیس مقایسه کردن نه با نمونه ۳٫۸ لیتری من واقعا متاسفم بعد تازه طبق کاتالوگ تویوتا صفر تا صدش ۷٫۱ ثانیه است من موندم شما چه جوری نزدیک ۱۰ ثانیه ماشینو به ۱۰۰ km رسوندن ! اون دوستانی هم که میگن تویوتا چیه اون موقع که کره نمیدونست ماشین چیه شرکت های ژاپنی از جمله تویوتا سالها بود که ماشین تولید میکردن .
1395/11/25
داداش جنسيسم تو كاتالوگ ٥.٨نوشته!
1394/7/28
سلام بر همگی من حدود 6 ماهی میشه که به طور خیلی جدی و حرفه ای این ماشینا رو دنبال میکنم و راننده ی پیستم اگه 0تا 100 جیتی 86 رو توی 9 ثانیه زدید خوبه ولی این نمونه بدون توربوی این ماشینه با توربوی ساخت سوبارو این ماشین تا حدود 7 ثانیه هم میشه که میتونه با جنسیس شما رقابت کنه اما نکته ی جالب اینه که وزن دو ماشین هم با هم برابر نیست.دستتون برای این تست درد نکنه اما اگه از منه راننده ی پیست یپرسین و با توجه به تحقیقاتم میگم جی تی 86 از مصرف سوختش تا هیجان و صدای موتورش.قربان شما.امید وارم توی خیابان درگ نزارید.
1394/8/17
جنسیس به نظر من فقط آرم روش هیونداست.چون گیربکسش رو Zf آلمان میزنه و موتورش رو هم فورد میزنه.یه ماشین از نظر فنی همین دو چیزش مهمه که از خودش نیست.تو بقیه موارد که به عهده خودش بوده کلا خراب کرده
1394/12/9
سلام دوستان میشه یکی راهنمایی کنه مزدا نیو هاچ بک دارم ایا جی تی زیرش میگیره یا بهتره؟ لطفا توضیح کامل درباره ارتفاعش هست بدین ممنون
1396/10/12
سلام داداش انقدر که ارتفاع جی تی پایینه موقع رسیدن به عوارضی اتوبان باید از ماشین پیاده بشی تا پولو بخوای بدی
1394/12/12
با سلام
مقایسه بین جنسیس و gt86 زمانی درسته که gt 86 رو بخرید و مابقی پولی که باجنسیس تفاوت داره رو خرج تیونینگ موتور کنید اونموقع معلوم میشه که جنسیس هیچ حرفی نداره
1397/1/16
سلام دوست عزیز تویوتا جی تی کمی قیمتش بالاتره و مابقی این گفته شما برعکس میشه
1395/1/2
سلام با تشكر از گروه خودرو بانك لطفا تويوتا GTرو با هيونداي كوپه هم مقايسه كنيد ممنون خسته نباشيد
1395/4/24
من جفتشم داشتم،اول جنسیس بعد جی تی ،جنسیس که مفتش گرونه ،جیتی فقط به نظر من یه مشکل داره که اونم جای کم کابین و صندوقه ،بعدشم کلا تویوتا حساب نکنید جی تی و ،در اصل سوبارو هستش
1395/7/12
سلام ... ما یه سمند داریم ... شاستی اش خیلی پیشرفته است
1395/9/22
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت گروه خودرو بانک و بقیه دوستان
دوستان توجه کنید که این مقایسه صرفا" از نظر محبوبیت این دو خودرو بوده تا یکسری فاکتور هارو براتون بازگو کنه
مثلا" یه سری میگن باید با کوپه مقایسه میکرد، حرف شما درست ولی آیا هیوندا کوپه به اندازه ی جنسیس یا جی تی محبوبه ؟ مشخصه که نه و توی این سبک از خودرو و تو این رنج فقط همین دو ماشین محبوبیت بالایی دارن
حالا شاید خیلیا این چیزا براشون مهم نباشه و بگن طبق هر شرایطی جی تی یا جنسیس. مثلا" من خودم قلبن ماشین های اسپرت و عضله ای کلاسیک رو خیلی بیشتر دوست دارم. سعی کنید توی نظر هاتون از لحن نرم تری استفاده کنید
1395/9/25
سلام
چند وقتی بود که تو فکر جنسیس کوپه بودم که امروز جی تی 86 رو دیدم که از نظر طراحی و ظاهر فوق العادست و به ذهنم رسید که چرا دنبال این نرم! طبق معمول که مقایسه ی ماشین ها رو تو سایت خودرو بانک میدیدم،دیدم که این دوتا ماشین هم مقایسه شدن اینجا و خیلی خوشحال شدم.
و حداقل این مقاله و ویدئو ها تونست کاری کنه که به جنسیس کوپه علاقه بیشتری پیدا کنم!!!
البته ماشین بعدی رو هم که گفته بودید BMW Z4 رو هم جنسیس کوپه توی 400 متر گرفته و این عالیه
ولی از حق نگذریم طراحی جی تی 86 خیلی جذاب و عالیه
ممنون از خودرو بانک
1395/10/5
آیا کف خیابون هم جن،حرفی برا گفتن داره؟
1395/12/26
با سلام
با در نظر گرفتن تمام تست هاي انجام شده و با توجه به قيمت
جي تي ٨٦ انتخاب خوبي هستش
بنظرم كسي كه ماشين اسپرت ميخره به غير از جنبه سرعت خودرو نكات مهمتري هم هست كه بايد بهش توجه بشه

مرسي خودرو بانك
1396/1/4
با تشکر از دوستان ...
مقایسه خیلی جالب و خوبی بود ولی اگر از نظر قیمت بخوایم به هردو ماشین نگاه کنیم با وجود امکانات و زیبایی که Gt86 داره تو رنج قیمت 130m تا 150m ترجیحا جنسیس نیوفیس بخریم بهتر و تو چشم تره !!
حجم متور بالا... ظاهری اسپرت تر...
البته هر کسی یه جور میپسنده !!
1396/1/12
من هردو ماشین رو تست کردم تو پیست وقتی با اخرین سرعت gtمیرسی ماشین کم میاره ولی با جنسیس وقتی میری ماشین هنوز می تونه شتاب بگیره و این هم بگم این ماشین به راحتی سرعتش رو تا اخر پر می کنه ولی gt نمی تونه مثل جنسیس سرعت بگیره
1396/3/5
نظرتون درباره لذت رانندگي شون تو شهر چيه؟
1396/3/9
اصلا همين كه تويوتا رو ميشه دستكاري كرد خودش يه برتريه!عكس كاپوتشون رو ببينيد!جنسيس اصلا جاي دست نداره،اما تويوتا خيلي قشنگ جاي دست داره و ميشه دستكاري كرد و ارتقاش داد.
1396/7/6
ضاهرا شما باشتاب گیری مشکل دارین خودتون تویتا 7.5رو نزدیک ده تا رفتید جنیسیس زیر 6تارو 8تا
1396/7/22
سلام-این دوتا ماشین رو چرا همه با هم مقایسه میکنن؟بابا موتور جنسیس تقریبا 2 برابر جی تی هستااااا...دیگه قضاوت با خودتون-جی تی باید با سراتو کوپ مقایسه بشه مثلا- نه با این
1396/11/21
من کم خرج تر بودن حتی تو بنزین برام مهم تر بود تویوتا رو انتخاب کردم از هیکل گنده جنسیس خوشم نمیاداهل کل انداختن نیستم و حسی که تو ماشین بهم میده برام مهمتره اصلا یه چزایی هست که فقط وقتی مدت زیادی باهاش زندگی میکنی میفهمی فقط تجربیه هرچی من بخوام بگم فلان و بهمان.... ماشین باید حتی سرویس و تعمیرشم خوش دست باشه نکه بری در نمایندگی یارو تف و لعنت کنه
1397/6/6
متن خيلي خيلي عالي و جذابه مخصوصاً براي افراد ماشين باز
يك مشكلي كه هس اينه كه جايي كه نوشتين فيلم درگ يا فيلم... براي من يك صفحه سفيده و هيچ فيلمي نمياد كه نگاه كنم????!!!??!!?!!??!
1397/6/14
درسته جنسیس خوبه اما اگه یه توربو روی جی تی ببندیم جنسیس رو میخوره وبهتر تر دریفت میزنه
1397/8/26
سلام خسته نباشید مطلب خوبی بود فقط ضد حالش اینجاست چرا تویوتا رو مثل مدل سوبارو brz دنده ای درست نکردن
1399/4/8
اره منم قبول دارم که متور جنسیس خیلی قویه
ولی خب با اون ترمزاش بیشتر از ماشین ارابه مرگه
قوی بودن متور تنها ملاک ماشین نیست که باید تمامی اجزاش به هم. بیان الان شما متور هواپیما بزار روش وقتی فقط میره و نمیشه نگهش داشت به چه درد میخوره
1399/6/10
درسته شتاب و موتور جی تی ۸۶ ضعیف تر بود ولی همه چیز که شتاب نیست این ماشین تکه الان تو هر شهری چند تا هیوندا کوپه پیدا میشه جی تی ۸۶ تکه
رخش قیافش پرستیژش شکلش طراحیش عشقه اصیل تره اسپرت تره خفن ترررره
هندلینگش هزار تا هیوندا میارزه
خود نوسینده میگه خودش انتخابش چیه؟
شتاب رو با گذاشتن توربو و تقویت و... میشه درست کرد بقیه رو چی؟
هیوندا رم اگه جرات داره با گلف gti درگ بندازید



اول و آخر عشق است جی تی ۸۶
تامام