موضوعات داغ

رنجروور منصوری، فیبرکربن متحرک

عکس مطلب اول
منصوری که حدودا دو هفته پیش در نمایشگاه خودرویی ژنو از سه گانه‌های مرسدس بنز خود پرده برداری کرده بود، حالا از رنج روور اسپرتی پرده برداری کرد که با ویرایشات خاص خود، آن را اسپرت‌تر از قبل کرده است.
کار منصوری بر روی این شاسی بلند اسپرت با ارائه یک کیت بدنه آغاز می‌شود و عموما از فیبرکربن ساخته شده‌اند که می‌توان ردپای آن‌ها را در جای جای خودرو اعم از جلوپنجره نسبتا ساده، ورودی‌های اطراف سپر،مجموعه سپر جلو، کاپوت موتور، آینه‌های بغل، دیفیوزر زیر سپر عقب، اسپویلر سقفی و ... مشاهده کرد که بخشی از آن‌ها با تغییراتی فیزیکی هم همراه بوده‌اند. علاوه بر این‌ها، به دلیل اعمال تغییراتی در طراحی ظاهری این خودرو، حدود 60 میلی متر به طول کلی خودرو اضافه شده و همچنین سیستم روشنایی آن هم به چراغ‌های مخصوص روز مجهز شده است.

توانایی 380 اسب بخار با تقویت منصوری

در زیر کاپوت این خودرو هم پیشرانه استاندارد 5 لیتری 8 سیلندر رنجروور اسپرت قرار گرفته است، ولی حالا با ویرایشاتی که منصوری در قالب یک کیت تقویت کننده موتور ارائه کرده، می‌توان شاهد تولید قدرتی 620 اسب بخاری در کنار گشتاور 800 نیوتن متری بود که حتی خیلی بیشتر از نیروی 550 اسب بخاری پیشرانه رنجروور اسپرت SVR است که به عنوان مدلی بالاتر و قوی‌تر از رنجروور اسپرت استاندارد به شمار می‌رود.
اطلاعاتی دقیقی هم تاکنون از عملکرد این پیشرانه ارائه نشده، ولی مطمئنا می‌تواند شتابی صفر تا صد حدودا 4.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 260 کیلومتر بر ساعتی داشته باشد.
علاوه بر موتور بنزینی مورد نظر، پیشرانه‌ای دیزلی 4.4 لیتری توربو هم بر روی این خودرو بکار گرفته می‌شود که در حالت استاندارد قدرتی 339 اسب بخاری و گشتاوری 740 نیوتن متری دارد، اما با تقویت منصوری این نیرو و گشتاور به ترتیب به 380 اسب بخار و 800 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/27
بسیاربسیارزیبا.غیرقابل وصف.حرفی واسه گفتن نذاشت.عااااالی
1394/12/27
کوروش منصوری، سلطان تیونینگ جهان، افتخار ما ایرانی ها. کاش خودرو سازان داخل دست همکاری به سمت هموطنان وارد به کارمون در اون ور مرزها هم دراز می کردن. شایدیک برند با کیفیت ایرانی و مطرح در سطح جهانی تولید می کردیم،خوب می شد.
1394/12/27
دقیقا موافقم.با وجود افرادی مانند کوروش منصوری ،نادر فقیه زاده ،ارش فربد، رضوانی و....
نام ایرانیا در جهان میدرخشه ولی در کشور به خاطر بعضی سیاسیت ها همچین بزرگانی رو وارد کار نمیکنند و ترجیح بر پارتی بازیه چه بسا که افرادی از جمله نادر فقیه زاده با ایرانخودرو تمایل به همکاری داشتن ولی متاسفانه...
1394/12/27
Land Rover ذاتا زیباست ,منصوری کار خاصی انجام نداده روش .
1394/12/27
یکی از آرزوهای من این هست که Land Rover توی ایران نمایندگی بزنه تا بتونم ی مدل ۲۰۱۶ range rover یا discovery بخرم , هی روزگار ... :(