موضوعات داغ

دلایل کاهش واردات خودرو در سال 94

عکس مطلب اول
کاهش تقاضا، انحصار در واردات و اثرات روانی ناشی از برجام از دلایل کاهش واردات خودرو در سال گذشته بود. فربد زاوه ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: سال گذشته واردات خودرو به کشور در مقایسه با سال قبل از آن به نصف کاهش یافت. وی با بیان اینکه دلیل اصلی این موضوع کاهش تقاضا در بازار خودرو بود، خاطرنشان کرد: اثرات روانی ناشی از برجام بر این کاهش تقاضا تاثیر داشت به‌گونه‌ای که مصرف‌کنندگان انتظار کاهش قیمت‌ها را داشتند.
به نقل از ایسنا، این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: البته اثرات روانی ناشی از برجام همچنان ادامه داشته و برخی از مصرف‌کنندگان با انتظار کاهش قیمت‌ها از خرید خودداری می‌کنند. وی افزود: در سال گذشته واردات خودرو برای چند ماه انحصاری شده و تنها در اختیار نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی بود که این موضوع نیز در کاهش واردات خودرو تاثیر داشت. زاوه با بیان اینکه البته میزان واردات خودرو در سال 93 به طور غیر‌معمول افزایش یافته و بیش از نیاز بازار بود، تصریح کرد: بنابراین نصف شدن واردات خودرو در سال گذشته (94) امری طبیعی بوده و باعث کاهش عرضه در بازار این محصولات نشده است؛ بلکه می‌توان گفت میزان واردات خودرو در سال گذشته متناسب با نیاز بازار بوده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/1/18
اونایی که پول داشتن خریدن اونایی هم که ماشین ندارن یعنی اینکه دیگه پولی ندارن که بخرن. باید انقلابی در صنعت خودرو اتفاق بیفته با این وضع نمیشه . خدا لعنت کند باعث و بانی این عقب ماندگی را.
1395/1/18
برجام.. بی جان...بادمجان بم که جیب شما باشد آفتی ندارد..کاهش تقاضا به حق بوده اثرات روانی کدام صیغه ایست!! مردم طالب حقی هستند که از آنها سلب شده حال شد اثرات روانی! خودروهایی با قیمتی فضایی که قیمت جهانی آنها حتی بعضا از پرشیا هم کمتر است را به مردم میفروشید و اثرات روانی!! بیمار نیستند این مردم شما خمار عاقلانی هستید که به جای ریگ پول ته کفش هایتان چسبیده عزیم بلعیده....
1395/1/18
الان یعنی واردات خودرو انحصاری نیست دیگه??هرکی بخواد میتونه ماشین بیاره?? ک میگین فقط چند ماهی انحصاری شد!!!