موضوعات داغ

اولین خودروی مسابقه‌‌‌ای بدون سرنشین

عکس مطلب اول
جزییات مربوط به اولین خودروی مسابقه‌ای بدون سرنشین دنیا اعلام شد.
خودروی مورد نظر که با نام "روبو ریس (Roborace)" شناخته می‌شوند، خودرویی مسابقه‌ای از دسته مسابقات فرمول E است که در آن 10 خودروی اینچنینی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. حرف E در نام گذاری این دسته از مسابقات به معنی الکتریکی است و تمامی خودروهای شرکت کننده در این مسابقات را خودروهایی الکتریکی تشکیل می‌دهند. حال در کنار الکتریکی بودن این اتومبیل‌ها، سعی بر بدون راننده کردن آن‌ها هم دارند که استارت آن با معرفی این خودرو زده شده است.
طبق گزارش‌ها، این خودرو در طول 4.8 متری، عرض 2 متری با فاصله بین دو محور 2.8 متری ساخته شده که در ارتفاع حدود 200 میلی متر کوتاه‌تر از خودروهای استاندارد مسابقات بوده و در طول کلی هم حدود 200 میلی متر گسترده‌تر از آن‌ها است. وزن کلی این خودروی مسابقه ای بدون سرنشین هم دقیقا 1000 کیلوگرم اعلام شده که حدود 112 کیلوگرم سنگین‌تر از خودروهای استاندارد (دارای راننده) در مسابقات فرمول E است که بخش عمده از آن می‌تواند مربوط به سیستم‌های جدید عملکردی و نظارتی باشد.

خودروی مسابقه ای بدون سرنشین

در ادامه ارائه اطلاعات، گفته شده که خودروی "روبوریس" با کمک شرکت "انویدیا NVIDIA" که عمده فعالیت آن معطوف به ساخت کارت‌های گرافیک می‌شود، توسعه پیدا کرده و در این زمینه طراحی هوش مصنوعی این خودرو را به عهده گرفته است تا به صورت خودمختار هدایت موتورهای قدرتمند این خودرو را بر عهده بگیرد.
برای شناسایی و تسلط این خودرو بر محیط، از 12 دوربین، رادارهای ماهواره‌ای، رادارهای لیزری نوری و سنسورهای التراسونیک استفاده شده که با الگوریتم‌های تعریف شده برای آن و زیر نظر داشتن 360 درجه‌ای محیط، به رقابت صحیح با دیگر خودروهای داخل پیست خواهد پرداخت. در ضمن این خودرو به پردازنده‌های نسل بعدی تگرا و همچنین دو GPU نسل آینده مجهز شده که قادر است حداکثر 24 تریلیون محاسبه در ثانیه انجام دهد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/1/19
ایول.عجب چیزی ساختن.واقعادمشون گرم.ببین اوناکجان ماکجاییم!!!
1395/1/20
خخخ تکنولوژیش بیافته دسته ایران از وسط نصف میکنه وانتشو میزنه
1395/1/20
منتظر وانت همین ماشین از ایران خودرو باشید