موضوعات داغ

ISIS، الهه مصری تویوتا!

عکس مطلب اول
ممکن است برخی افراد با دیدن نام این خودرو یعنی ISIS، به یاد گروه تروریستی داعش بیافتند که به وحشی‌ترین شکل ممکن در دو کشور سوریه و عراق جنایت می‌کنند، ولی در واقع شرکت خودروسازی تویوتا به ادعای خودشان، نام این خودرو یعنی ISIS را از الهه‌ای مقدس در مصر باستان گرفتنه‌اند، ولی در این دوره از تاریخ، احتیاط شرکت عقل است که از چنین نامی برای نام گذاری خودرو استفاده نکرد!
خب، خودرویی که در مورد آن صحبت می‌کنیم و وبسایت‌های خارجی هم مانور زیادی به خاطر نامش بر روی آن داده‌اند، در واقع نسخه‌ای بروزرسانی شده از خودرویی مینی ون خانوادگی 7 سرنشینه با همین نام ISIS است که حالا با تغییراتی نظیر چراغ‌های جدید، جلوپنجره جدید و تغییراتی ظریف در داخل کابین معرفی شده است. تمام صندلی‌های این خودرو به غیر از صندلی راننده هم قابلیت جمع شوندگی دارند تا فضای بار خوبی را در اختیار مالک خودرو قرار دهند و یا حتی تبدیل به فضایی برای استراحت شوند.


یکی دیگر از تغییرات صورت گرفته بر روی این خودرو، بهینه سازی مصرف سوخت پیشرانه 1.8 لیتری آن است که با جعبه دنده‌ای انتقال متداول CVT، مصرف سوخت آن حالا به 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است. هرچند تویوتا پیشرانه‌ای 2 لیتری چهار سیلندر را هم کنار گذاشته که با پرداخت پول بیشتر می‌توان صاحب آن شد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/1/20
به درد عملیات انتحاری میخوره .احتمالا به خاطر همین این اسمو روش گذاشتن
1395/1/21
بهتره شما یک تحقیق راجع به این اسم در الهه های مصری بکنی
1395/1/21
در واقع این isisاسم مادر بیوه تمام کائن های معابد در مصر باستان بوده و شرکت های زیادی به این اسم در دنیا وجود دارن