موضوعات داغ

معرفی فیس لیفت های A3 و S3 توسط آئودی

عکس مطلب اول
آئودی به طور رسمی از دو مدل فیس لیفت A3 و S3 همراه با جزییات فنی رونمایی کرد.
با نگاه اولیه به تمامی مدل های A3 و S3، فوراً تغییرات ایجاد شده در تمامی مدل ها را تشخیص خواهید داد. به این ترتیب که در اکثر مدل ها به صورت مشترک، حالا جلوپنجره‌ای جدید طراحی شده، چهره جلو جبهه‌ای جدید به خود گرفته و همچنین چراغ‌های جلوی خودروها هم به لامپ‌های زنون مجهز شده‌اند. در عقب هم یک دیفیوزر جدید در زیر سپر و چراغ‌های عقبی دوباره طراحی شده را شاهد هستیم. دیگر تغییرات این خودروها هم مربوط به رنگ بندی بیشتر بدنه و همچنین چراغ‌های جلو ماتریسی می‌شود که به عنوان گزینه‌ای سفارشی می‌توان بر روی خودرو نصب کرد.
یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این خودرو هم استفاده از یک سیستم جدید رانندگی خودکار در آئودی A3 است که تا سرعت 40 کیلومتر بر ساعتی به هدایت نسبی خودرو می‌پردازد، ولی باید حواستان کاملا جمع باشد چون این سیستم بدون خطا نخواهد بود.
در زیر کاپوت این دو خودرو هم به صورت مشترک از چند پیشرانه مختلف استفاده شده که به ترتیب زیر هستند.

پیشرانه‌ای جدید 1 لیتری سه سیلندر TFSI با قدرت 115 اسب بخاری و گشتاور 200 نیوتن متری
پیشرانه‌ای 1.4 لیتری TFSI با قدرت 150 اسب بخاری و گشتاور 250 نیوتن متری
پیشرانه‌ای جدید 2 لیتری TFSI با قدرت 190 اسب بخاری و گشتاور 320 نیوتن متری
پیشرانه‌ای 2 لیتری TFSI با قدرت 310 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتن متری
پیشرانه‌ای 1.6 لیتری دیزلی TDI با قدرت 110 اسب بخاری
پیشرانه 2 لیتری دیزلی TDI با دو خروجی قدرت 150 اسب بخاری و 184 اسب بخاری و دو خروجی گشتاور 340 نیوتن متری و 380 نیوتن متری.


اگر هم خریداران به دنبال پیشرانه‌ای سازگار با محیط زیست هستند، می‌توانند نسخه آئوی A3 e-tron را سفارش دهند که سیستم محرک آن از نوع پلاگین هیبریدی بوده و متشکل از پیشرانه‌ای 1.4 لیتری TFSI و یک موتور الکتریکی با باتری‌های لیتیوم یونی 8.8 کیلووات ساعتی است که حداکثر مقدار خروجی آن‌ها به 204 اسب بخار می‌رسد.
اگر هم علاقه‌مند به داشتن خودرویی گازسوز هستید، می‌توانید نسخه آئودی A3 G-Tron را سفارش دهید که یک پیشرانه 1.4 لیتری دوگانه سوز بر روی آن نصب شده و می‌تواند قدرتی 110 اسب بخاری تولید کند.
در آخر هم آئودی اعلام کرد که از ماه بعد می‌توان دو مدل از آئودی A3 و S3 را با قیمتی 23 هزار و 300 دلاری سفارش داد و در تابستان امسال تحویل گرفت.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/1/20
قیمتش ۷۰میلیون اونوقت ما باید با ۷۰ میلیون باید جیلی بخریم-_-
1395/1/20
به نظر من آئودی که هیچی ،برای خیلی ها جیلی هم زیاده که سوار شن ،اونایی که صف کشیدن برای ماشین های ایران خودرو وسایپا رو میگم ...