موضوعات داغ

ابتکار جالب ولوو برای الکتریکی‌ها

عکس مطلب اول
کمپانی ولوو، یکی از خلاق‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جهان، به تازگی ویدیویی تحت عنوان "سرقت بزرگراه" منتشر کرده که به معرفی یکی از آخرین ابتکاراتش می‌پردازد.
با این ایده‌ای که ولوو در ویدیو تبلیغاتیش معرفی کرده است، بدون دردسر می‌توان ایستگاه‌های متعددی را در سطح بزرگراه‌ها ایجاد کرد تا انرژی مورد نیاز برای خودروهای الکتریکی را تامین کرد. در واقع ولوو با استفاده از پنل‌های مخصوص و ایجاد ایستگاه شارژ در کنار بزرگراه، توانسته یکی از معضلات آینده خودروهای الکتریکی را حل کند. این ایستگاه برای اولین بار توسط ولوو در کنار بزرگراه کالیفرنیا ایجاد شده و با هدایت خودروهای در حال حرکت به جاده مخصوص ولوو (البته به صورت دلخواه) باعث تردد خودروهای موجود در اتوبان بر روی پنل‌های کار گذاشته شده در سطح جاده می‌شوند و پنل‌های ذکر شده هم نیروی جنبشی حاصل از تردد خودرو‌ها را دریافت کرده و به ایستگاه شارژ منتقل می‌کند تا موجب شارژ خودروی مد نظر شود.
این مجموعه متشکل از یک پمپ آب در زیر پنل‌های روی سطح جاده است که با تردد هر خودرو، موجی از آب را به ژنراتور هیدورلیکی ارسال می‌کند تا موجب چرخیدن پره‌های ژنراتور و در نهایت تولید برق به وسیله آن شود.
خودرویی که در این آزمایش بکار گرفته شده است، یکی از قدرتمندترین خودروهای تولیدی ولوو با موتوری پلاگین هیبریدی، یعنی ولوو XC90 T8 است. این سیستم محرک علاوه بر دارا بودن یک موتور 2 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر، به یک موتور الکتریکی هم مجهز شده که به صورت ترکیبی حداکثر قدرتی 400 اسب بخاری را به خروجی منتقل می‌کنند. حال ولوو برای انجام آزمایش خود، ولوو XC90 T8 را درون ایستگاه شارژ قرار داده و با کمک انرژی جنبشی بوجود آمده از تردد خودرو‌ها و سپس تبدیل آن‌ها به نیروی الکتریکی، به شارژ باتری‌های این شاسی بلند پرداخته است.
در انتها هم ولوو پیامی کوتاه منتشر کرد و گفت که حتی می‌توان با موتورهای سنتی و خودروهای قدیمی هم نیروی مورد نیاز خودروهای آینده را تامین کرد. در ادامه می‌توانید ویدیوی ارسالی توسط ولوو را مشاهده کنید تا بهتر با طرز کار این پروژه آشنا شوید.

Loading the MediaPack player...

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/1/23
حالا ما تنها آرزومون اینه ک جاده هامون درست و حسابی باشن!! اینا پیشکش، واقعا آفرین بهشون
1395/1/24
فوق العاده بود مخصوصا تشکرش
1395/1/24
سلام!
آینده خودرویی دست خودروهای الکتریکی هست! ابتدا بشریت به هیبرید عادت کنه بعد کلا به سمت الکتریکی خواهد رفت !
تا اون زمان باید منتظر موند و دید ایران خودرو و سایپا از تولید 405 و پراید دست می کشن یا اونها را هیبرید و بعد برقی می کنند و باز هم امیدواریم این کار با کمک کشوری مثل افغانستان صورت نگیره ( چون تا اونموقع چین اونقدر پیشرفت میکنه ، که بگیم کاشکی بتونیم ماشین چینی داشته باشیم!!!!!!)
1395/1/24
از الان دارم پراید الکتریکی رو میبینم
1395/9/9
در واقع این عمل یه جور سرقت انرژی از ماشین هایی که دارن رد میشن.