موضوعات داغ

اتحاد شرکت‌ها برای معضل کم خوابی

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی تویوتا، شرکت ارائه دهنده سرویس اوبر (یک سرویس هم سفری آنلاین مستقر در سان فرانسیسکو است که اپلیکیشن تلفن هوشمند آن مسافرین را با رانندگان مرتبط می‌سازد. مشتریان از طریق اپ تلفن همراه تقاضای سواری کرده و موقعیت راننده خود را ردیابی می‌کنند. با افزایش محبوبیت شرکت‌هایی چون اوبر، در بسیاری از جاها شاهد استفاده از این اپلیکیشن هستیم) و شبکه خبری هافینگتن پست در آمریکا به یکدیگر ملحق شده‌اند تا این ماه دانشجویان سراسر ایالت متحده آمریکا را در کنار برنامه‌های آموزنده جابجا کنند.
این سه شرکت با یکدیگر تلاش می‌کنند تا سطح آگاهی دانش آموزان و دانشجویان را در مورد خطرات کم خوابی بالا ببرند. آریا هافینگتن، سردبیر شبکه خبری هافینگتن پست در این خصوص می‌گوید که خواب در زندگی روزمره انسان نقش بسزایی دارد و خیلی از مشکلات روزمره انسان‌ها به بی خوابی برمی‌گردد، از این رو با اتحاد این سه شرکت با یکدیگر، کتاب تازه نوشته شده توسط هافینگتن پست هم نشر داده می‌شود. در ضمن دانشجویان دانشکده‌ها هم می‌توانند از تخفیف 15 دلاری استفاده از این سرویس بهره‌مند شوند، هرچند مدت محدود 5 روزه برای آن در نظر گرفته شده است.
براساس یک مطالعه جامع در مجله Nature، حدود 70 درصد از دانش آموزان آمریکا برنامه خواب کافی ندارند و همین مورد می‌تواند به بدن و مغز خسارت وارد کند، از این رو خواب آلودگی علاوه بر بدن و مغز، می‌تواند در هنگام رانندگی هم تبدیل به یک تهدید جدی شود. طبق آمار گزارش شده در آمریکا، هر ساله حدود 8000 مرگ و میر به دلیل خواب آلودگی گزارش می‌شود و این در حالیست که مرگ و میر ناشی از مصرف مشروبات الکلی حدود 9967 نفر در سال اعلام شده است.
در تقسیم کار این پروژه هم می‌توان گفت که شبکه خبری هافینگتن پست کار آموزشی را در خودروهای تویوتا انجام می‌دهد و همچنین اپلیکیشن اوبر هم خودروهای تویوتای طرف قرارداد را معرفی می‌کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/1/24
تویوتا فقط یک برند خودرویی نیست .شعوری متعالیست که انسانیت محور آن است.درود
1395/1/24
دوستان از شما هم کسی بود که این متنو تا اخر بخونه و اصلا چیزی نفهمه من دو بار خوندم ولی بازم نفهمیدم قضیه چیه تویوتا اوبر خواب دانشجو اینا ربطشون چیه بهن دقیقا