موضوعات داغ

تویوتا پاسو، مناسب‌ترین خودرو در ژاپن

عکس مطلب اول
در کشوری همچون ژاپن، خودروهای سری K یا کامپکت پادشاهی می‌کنند، زیرا برای خرید ارزان‌تر هستند، برای رانندگی ارزان‌تر هستند و همچنین مالیات کمتری هم نسبت به خودروهای معمولی شامل حالشان می‌شود. حال یکی از این خودروهای کامپکت که برای استفاده در ژاپن بسیار به صرفه است، خودروی پاسو (Passo) از شرکت خودروسازی تویوتاست که به تازگی نسخه اصلاح شده آن معرفی شده است.
این خودرو را می‌توان برادر ناتنی دایهاتسو سیریون نامید که برای عرضه در سال 2016 میلادی شامل تغییرات و بروزرسانی‌هایی شده است تا مصرف سوخت آن کمتر از حد معمولش شود. با توجه به جزییات ارائه شده، این خودروی هاچ‌بک به پیشرانه‌ای 1 لیتری 1KR-FE مجهز شده که نیروی تولیدی آن پس از دریافت توسط جعبه دنده‌ای انتقال متداول CVT، به چرخ‌های جلویی خودرو ارسال می‌شود. ولی نکته قابل اهمیت در مورد این اتومبیل، مقدار مصرف سوخت آن است که حالا با بروزرسانی‌های صورت گرفته بر روی آن، به حداقل 3.57 لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است.

تویوتا پاسو

علاوه بر نسخه استاندارد، تویوتا برای این خودروی کوچک شهری سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک را هم ارائه کرده که به صورت سفارشی می‌توان بر روی خودرو نصب کرد، ولی مصرف سوخت خودرو را از 3.5 لیتر در هر صد کیلومتر، به 4.1 لیتر به ازای هرصد کیلومتر مسافت پیموده شده افزایش می‌دهد.
در مقایسه با مدل‌های قبلی به لطف افزایش 75 میلی متری طول کلی خودرو، فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقبی خودرو وجود دارد. در ضمن کیسه‌های هوای ایمنی هم در این خودرو تبدیل به گزینه‌هایی استاندارد شده است. هرچند سیستم‌هایی نظیر هشدار خروج از جاده و خطوط آن، سیستم کمک ترمز و سیستم توقف اضطراری در شرایط مورد نیاز هم در این خودرو گنجانده شده است.
تویوتا اعلام کرده که مدل پایه این خودرو را به قیمت 10 هزار و 595 دلاری و بالاترین مدل آن را هم به قیمت 13 هزار و 185 دلاری عرضه خواهد کرد. گفتنی است که طراحی ظاهری دو مدل ذکر شده هم تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد، مثل پراید 131 و پراید 132!

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/1/25
واقعا مسخرس که اونا با 35 میلیون تومن به پول ما چی سوار میشن و ما چی سوار می شیم و چه اپشن هایی می تونن روی ماشین داشته باشن . چیزی از ماشین باقی نمونده که تولید کننده های داخلی حذف نکنن اگه می تونستن ترمز دستی هم جز اپشن می کردن .
1397/2/4
بخدا تو افغانستان همین ماشین قیمت اش بین ۷ تا ۸میلیون ه
1395/1/25
احسنت به مردم با فرهنگ ژاپن ودولت همراه اونا
1395/1/25
اگر همين ماشين رو بخوان وارد كنن حداقل نود ميليون قيمت ميخوره تازه نصف آپشن هاشم غيب ميشه
1395/1/25
طراحی داخلیش واقعا دلنشینه. دمشون گرم ، خدا به صنعتشون برکت بده...
1395/1/26
دقیقا مثل 131و132
قبل انقلاب ایران از نظر صنعت خیلی جلوتر از ژاپن بود الان چی؟هیچی دیگه هنوز هم از اونا جلوتریم.نخند
گریه داره
1395/1/26
جناب پویا ء ایران هرگز از ژاپن جلو نبوده
ایران از کره جنوبی جلوتر بوده
1397/3/6
در افغانستان قیمت این ماشین ها بین ۱۰ میلیون تا ۱۳ میلیون است خودم یکی خریدم مدل ۲۰۰۷ به قیمت ۱۳ میلیون
1402/12/12
سلام من میخواستم یه ماشین بگیرم بین پاسو و ویتز کدوم یک بهتری میشی همکاری کنین .ممنون!