موضوعات داغ

تجهیز ناوگان پست آلمان به ون‌های الکتریکی

عکس مطلب اول
حدود چهار سال پیش خدمات پستی آلمان یعنی دویچه پست چند نمونه از خودروهای الکتریکی تازه ساخته شده توسط شرکتی تحت عنوان "استریت اسکوتر" را خریداری کرد و به انجام تست‌های گوناگون بر روی آن پرداخت، تا اینکه امسال شرکت پستی دویچه پست رسماً اعلام کرد که قصد ورود این ون تمام الکتریکی را به ناوگان حمل و نقلش دارد.
طبق گفته‌های دویچه پست، در حال حاضر حدود 2000 دستگاه از این ون تمام الکتریکی سفارش داده شده است تا کم کم به ناوگان پستی این شرکت اضافه و جایگزین شود، ولی انتظار می‌رود تا چند سال آینده این عدد به 30 هزار دستگاه افزایش یابد، چون همین الان حدود 30 هزار کامیونت و خودروی ون در شرکت پستی دویچه پست در حال کار هستند و پتانسیل جایگزین شدن با خودروهای ون تمام الکتریکی استریت اسکوتر را دارند، چون شرکت دویچه پست رسما به این ون تمام الکتریکی ابراز علاقه کرده و گفته که با استفاده از این خودروها در ناوگان حمل و نقل کشور آلمان، دیگر گازهای آلاینده تولید نخواهد شد و در نتیجه آسمانی پاکیزه‌تر خواهیم داشت.

ون الکتریکی پست آلمان

گفتنی است برای به حرکت انداختن این ون تمام الکتریکی، تنها از یک موتور 40 اسب بخاری نصب شده بر روی محور جلو استفاده خواهند کرد که توسط باتری‌های لیتیوم یونی 20.4 کیلووات ساعتی تغذیه شده و می‌تواند حداکثر سرعت خودرو را به 80 کیلومتر بر ساعت برساند. از محدوده شارژدهی باتری‌ها هم صحبتی به میان نیامده است، ولی گفته شده که برای شارژ 80 درصد از ظرفیت باتری‌ها تنها به چهار و نیم ساعت زمان نیاز است و این درحالیست که برای شارژ کامل باتری‌ها، باید حداقل 7 ساعت وقت صرف کرد.
در آخر هم گفته شده که این ون تمام الکتریکی ناوگان حمل و نقل دویچه پپست با حداقل وزن 1495 کیلوگرمی خود، می‌تواند حداکثر 650 کیلوگرم را با خود حمل کند که برای محموله‌های پستی کافی به نظر می‌رسد. برای حمایت بیشتر خودرو هم بر روی هرچهارچرخ خودرو از رینگ‌های 15 اینچی استفاده شده و برای مهار آن‌ها هم بر روی چرخ‌های جلو از سیستم ترمز دیسکی و بر روی چرخ‌های عقب از سیستم ترمز کاسه‌ای استفاده کرده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد