موضوعات داغ

نسخه‌ای کاملا جدید از پژو اکسپرت

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی پژو از نسخه‌ای کاملا جدید اکسپرت (Expert) رونمایی کرد و در ادامه به توضیح پاره‌ای از مشخصات جدید این خودرو پرداخت.
به طور کلی می‌توان گفت که این ون در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود و به لطف فاصله بین دو محور حدودا 3.27 متری، براساس نیاز خریدار می‌توان از 2 الی 9 صندلی در داخل کابین آن استفاده کرد که نسخه 2 صندلی آن برای حمل بار مناسب بوده و نسخه 9 صندلی آن هم برای حمل مسافر کاربرد دارد، هرچند گفته شده که صندلی‌های این خودرو قابلیت جمع شوندگی دارد و می‌توان از فضای بار کابین حتی در صورت استفاده از مدل 9 صندلی بهره‌مند شد. علاوه بر این‌ها، شاهد نصب صفحه نمایشگری 7 اینچی لمسی بر روی کنسول مرکزی هستیم که هم از سیستم ناوبری و تشخیص صدا سود می‌برد و هم از اپل کار پلی و و سیستم اتصال گوشی‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند.
در بخش فنی هم شرکت خودروسازی پژو از دو پیشرانه مختلف استفاده کرده است. اول از همه پیشرانه‌ای 1.6 لیتری بنزینی BlueHDi که می‌تواند قدرتی 95 اسب بخاری تولید کند و به کمک جعبه دنده‌ای 5 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک به خروجی منتقل کند. از همین پیشرانه 1.6 لیتری، حداکثر قدرتی 115 اسب بخاری هم استخراج شده که به کمک جعبه دنده‌ای 6 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.
اگر هم به دنبال پیشرانه‌ای بزرگ‌تر با قدرت بیشتر هستید، پژو یک موتور 2 لیتری با سه خروجی قدرت را هم در نظر گرفته که قدرت‌های تولیدی آن به 120 اسب بخار، 150 اسب بخار و 180 اسب بخار می‌رسد. دو پیشرانه اولی یعنی 120 و 150 اسب بخاری هم با جعبه دنده‌ای شش سرعته دستی عرضه می‌شود، در حالی که پیشرانه 2 لیتری 180 اسب بخاری به گیربکسی 6 سرعته اتوماتیک EAT6 متصل می‌شود.
در زمینه ایمنی هم شرکت خودروسازی پژو از سیستم هشدار خروج از جاده، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم روشنایی خودکار، کروز کنترل فعال، سیستم هشدار افزایش سرعت، سیستم هشدار رعایت فاصله و سیستم ترمز فعال ایمنی بر روی ون اکسپرت استفاده کرده است.
در آخر هم پژو اعلام کرد که این خودرو را در تاریخ 26 آوریل همین سال در نمایشگاه خودروهای تجاری بیرمنگام (NEC) در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/1/28
بسیار زیبا و پیشرفتس حیف که ما در ایران مجبوریم ونهای زشت و بی کیفیت چینی سوارشیم
1395/1/28
دونفرش برای حمل زندانی خوبه...
اون عقبش اگر صندلی بزارن شیشه هم میزارن دیگه؟؟؟