موضوعات داغ

بعد از فولکس واگن، میتسوبیشی هم تقلب کرد

عکس مطلب اول
هنوز عرق رسوایی محصولات دیزلی فولکس واگن در مجامع بین المللی خشک نشده که به تازگی خبری مبنی بر تقلب شرکت خودروسازی میتسوبیشی منتشر شده و جالب اینجاست که میتسوبیشی این تقلب را قبول کرده و بابت آن از خریداران و سهام داران این شرکت معذرت خواهی کرده است.
شرکت خودروسازی میتسوبیشی به عنوان ششمین شرکت بزرگ خودروسازی ژاپن و پانزدهمین شرکت خودروسازی بزرگ جهان، چندی پیش به دستکاری اطلاعات مربوط به میزان مصرف سوخت خودروهای خود اشاره کرده و نسبت به تغییر نتیجه آن‌ها اعتراف کرده است که حدود 600 هزار دستگاه را در بر می‌گیرد . علاوه بر این‌ها، مدیرعامل این کمپانی اعلام کرده که برای تست این دسته از محصولاتش، از روش‌هایی استفاده می‌کرده که با قوانین و مقررات ژاپن همخوانی ندارد.
پیرو این رسوایی، مدیرعامل شرکت خودروسازی میتسوبیشی از خریداران محصولات و سهام داران شرکتش عذرخواهی کرده است، ولی این معذرت خواهی باعث جلوگیری از صدمات وارده بر این برند تجاری نشده و در طی یک روز، حدود 15 درصد از ارزش سهام این کمپانی ریزش کرده که در 12 سال اخیر بی‌سابقه گزارش شده است.
براساس اعلام رسمی کمپانی میتسوبیشی، حدود 600 هزار خودرو به همین شکل تولید و عرضه شده‌اند که تنها 157 هزار دستگاه از آن‌ها مربوط به محصولات تولیدی میتسوبیشی می‌شود. چون حدود 468 هزار خودروی تولیدی به همین روش مربوط به برند تجاری نیسان می‌شود که از پیشرانه‌های میتوبیشی بر روی محصولاتش استفاده کرده است. در این خصوص خودروهایی نظیر میتسوبیشی eK واگن، نیسان دایز، میتسوبیشی eK اسپیس و نیسان دایز Roox از چنین پیشرانه‌هایی استفاده کرده‌اند.
طی آخرین گزارشات منتشر شده از سوی این دو کمپانی، تولید و فروش برندهای ذکر شده تا اطلاع ثانوی متوقف شده است تا نسبت به رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/3
یعنی این میتسوبیشی اینقدر تعهد داره، وقتی هنوز هیچکی از کارش که من اسمشو تقلب نمیزارم خبر نداره، خودش اعتراف میکنه
1395/2/3
اي متقلب. من كه نميگذرم
1395/2/23
ایرانخودرو هم......................هههههههههههههههههههه