موضوعات داغ

معرفی نسل جدید رنو کولیوس

عکس مطلب اول
چندی پیش شاهد انتشار تصاویری جاسوسی استتار شده از شاسی بلند رنو در حین تست‌های جاده‌ای بودیم که نویسندگان و مقاله نویسان خبرگزاری‌های خارجی آن را مدلی جدید از رنو "ماکسون" می‌دانستند، حال دیروز تصویری از کمپانی مادر به بیرون درز کرد که چهره این شاسی بلند فرانسوی را بدون استتار نشان می‌داد، از این رو شرکت خودروسازی رنو مجبور به تایید آن شد، ولی نه با نام "ماکسون"، بلکه با نام رنو "کولیوس".
همانطور که گفتیم، در رسانه‌های خارجی از این شاسی بلند به عنوان مدلی جدید از شاسی بلند "ماکسون" یاد می‌کردند، ولی همانطور که دیروز معلوم شد، این شاسی بلند نسخه‌ای جدید از رنو کولیوس است که نسل پیشین آن چندان موفقیت چشمگیری در بازارهای جهانی بدست نیاورد و نتوانست فروش خوبی را عاید شرکت سازنده‌اش کند، به همین دلیل شرکت سازنده و طراحان آن به سراغ زبان جدید طراحی محصولات رنو رفتند و برای این شاسی بلند هم از یک طراحی شبیه به رنو تالیسمن و مگان نسل جدید استفاده کردند تا شاید موفقیت این خودرو را در بازار مصرف شاهد باشند.

نسل جدید رنو کولیوس


این شاسی بلند سایز متوسط رنو براساس اطلاعاتی که پیرامون آن ارائه شده، پلتفرمی مشترک با نیسان X-Trial دارد و برخلاف خودروهای هم رده با 5 صندلی سرنشین، از سه ردیف صندلی و جمعا از 7 صندلی برای نشستن سرنشینان سود می‌برد که در مقایسه با دیگر خودروهای شاسی بلند سایز متوسط، امتیازی مثبت برای این خودرو به حساب آید.
با توجه به رسانه های چینی، گفته شده که این خودرو در طول کلی 4672 میلی متری، عرض 1843 میلی متری و ارتفاع 1678 میلی متری ساخته شده است که درون این چهارچوب فلزی از پیشرانه‌ای 2 لیتری چهار سیلندر 150 اسب بخاری و یک پیشرانه 2.5 لیتری 186 اسب بخاری استفاده شده است. به انتخاب مشتری هم دو جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک یا دستی در کنار دو سیستم محرک تنها محور جلو یا چهارچرخ محرک بر روی این شاسی بلند نصب می‌شود.
به طور کلی به غیر از تایید کولیوس بودن این شاسی بلند از سوی رنو، هیچگونه تصویر و اطلاعات رسمی از این خودرو منتشر نشده و همین اطلاعات هم به صورت جاسوسی و شایعه وار ارائه شده است، ولی از این بابت می‌توان خوشحال بود که دست کم 4 الی 5 روز دیگر به همراه جزییات فنی در نمایشگاه خودرویی چین معرفی و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. در ضمن گفته شده که زمان عرضه این محصول از نیم سال دوم 2016 آغاز می‌شود و اول از همه در بازار چین و سپس در بازارهای استرالیا، اروپا و آسیا عرضه می‌شود. در داخل کشور هم گروه صنعتی ایرانخودرو مسئولیت عرضه و خدمات پس از فروش این برند را برعهده گرفته است که می‌توان نسبت به واردات نسخه جدید این خودرو امیدوار بود. مدل‌های فروخته شده در بازار کره جنوبی هم توسط شرکت سامسونگ مونتاژ و عرضه می‌شود.

Loading the MediaPack player...

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/3
حالا طراحی پشتشو میشه حدس زد ولی اصل کار که داخلش و مخصوصا داشبوردشه رو که نذاشتن کامل! چون طراحی داشبورد و داخل اکثر ماشینای فرانسوی خیلی روش بحثه! ;)
1395/2/3
ایرانخودرو اول کپچرهایی که 7 ماه پیش با تحویل فوری ثبت نام کرده رو تحویل بده واردات کولیوس جدید پیش کش...
1395/2/3
از وقتی این طراح جدید رنو اومده ، خیلی طراحی محصولاتش قشنگ تر و شیک تر شده ... رنو تنها خودروساز فرانسوی هستش که قبولش دارم ...
1395/2/4
این که دقیقاً رنو تالیزمان ـه! جالبه رنو مگان جدید هم دقیقاً همین شکل و شمایل رو داره!
1395/8/13
البته تلیسمان درستشه دوست عزیز. اگر شکل و شمایلشون مثل همه برای اینه که هر کسی شاسی بلند یا سدان خواست با همین طراحیه منحصر به فرد خریداری کنه و تو انتخابش تردید نداشته باشه.