موضوعات داغ

لی اکو، خودروی تمام الکتریکی چینی‌ها

عکس مطلب اول
ماه اوت گذشته بود که جیا یوتینگ، رییس شرکت "لی اکو" ( شرکت چینی تولید کننده تلفن‌های هوشمند همراه) با انتشار تصاویری سیاه و سفید به عنوان پیش نمایش، وعده تولید خودرویی تمام الکتریکی را داد. حال دیروز این شرکت در قالب یک همایش اختصاصی، خودروی وعده داده شده خود را به طور رسمی معرفی کرد، هرچند این خودرو در نمایشگاه پکن چین هم به نمایش در خواهد آمد و اطلاعاتی از آن ارائه خواهد شد.
براساس اعلام شرکت سازنده، این خودرو با پیشرانه‌ای تمام الکتریکی به مرحله نهایی نزدیک خواهد شد و هدف اصلی آن هم در دست گرفتن بازار خودروهای الکتریکی و رقابت با خودروی جا افتاده‌ای همچون تسلا مدل S است. البته در خصوص جزییات فنی این خودرو مثل مقدار قدرت تولیدی و باتری‌های بکار رفته در آن صحبتی نشده است، ولی چیزی که می‌دانیم این است که خودروی چینی مورد بحث ما با سیستم محرکی تمام الکتریکی توسعه پیدا خواهد کرد و برای رقابت با تسلا مدل S، باید سیستم محرکی قدرتمند هم داشته باشد.

خودروی الکتریکی چینی

در رابطه با طراحی ظاهری این خودرو هم می‌توان یک چهره بسیار خوب و هماهنگ با خودروهای الکتریکی را مشاهده کرد که روح اسپرت در آن دمیده شده است. در قسمت جلویی علارغم یک طراحی ساده، شاهد طراحی چراغ‌هایی یکپارچه هستیم که درون بدنه خودرو جاسازی شده تا چهره خودرو را از حالت یکپارچی خارج نکند. برای بالا بردن ضریب آیرودینامیکی هم از طراحی ورودی‌های هوا بر روی سپر خودداری شده و به جای استفاده از آینه‌های سنتی هم از دوربین استفاده شده است. سقف خودرو هم در مبحث زیبایی شناسی تاثیر گذار بوده و با یک شیب ملایم، به صورت یکپارچه از شیشه ساخته شده است. در عقب هم بیشتر خوی اسپرت گونه این خودروی تمام الکتریکی به نمایش گذاشته شده است.
با نگاهی به داخل کابین هم می‌توان طرحی اقتباس شده از محصولات کمپانی تسلا را شاهد بود، چون به جای طراحی کلیدهای فیزیکی بر روی کنسول مرکزی و داشبورد، از صفحه نمایشگری بزرگ لمسی استفاده شده و تمامی کلیدهای عملکردی در آن گنجانده شده است.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/3
این که ارمش هم شبیه لکسوس هست
مطمعنم از نظر کیفیت هم مثل لکسوس هست
1395/2/3
كجاي ارمش مثل لكسوسه !!!!!!اسمشه ديگه بابا بده هي بگيم مثل اونه مثله اينه ما ٢٠٦ ميزديم اونا ليفان ٥٢٠ خنديديم الانم ٢٠٦ ميزنيم اونا اينو... بايد ازشون ياد گرفت
1395/2/3
یعنی چین بهترین ماشین دنیارو هم طراحی کنه ما ایرانیا میگیم حتما کپیه مثل این اقا که نتونست ایراد بگیره گفت ارمش شبیه فلانه واقعا حسادتو بزارین کنار چین هرروز درصنعت خودرو پیشرفت میکنه اینو قبو کنیم....
1395/2/3
چند وقت پیش مرسدس بنز اومد یک خودروی تمام اتوماتیک رو ساخت و حالا هم چین این خودرو رو که بنظر من شباهت زیادی با اون داره رو ساخته که چون شبیه هست نمیشه بگیم کپی برداری کزدن،چرا که چندی پیش شرکت بی وای دی چین هم مثل رقبای خودش آئودی و بی ام و خودروی هیبریدی نیمه اتومات خودش رو بیرون داده بود.
پس میشه گفت که چین در صنعت خودرو سازی به جرات میتونم بگم که از خیلی از کشورها جلوتره ولی به پای آلمان ها نمیرسه و میتونه در آینده نزدیک حتی رقیب سر سخت کشورهایی مثل کره ژاپن و حتی آلمان بشه.
1395/2/4
ماشین بهتر از این نبود گذاشتی پروفایلت؟
ماشین خوبیه ولی فقط تو آسیا میشناسنش
1395/2/4
اینا پیشرفت کردن برای اینکه صنعت خودروسازیشون خصوصیه و رقابت زیاده .تا وقتی صنعت ما دولتی باشه همینه
1395/2/4
آقایون ول کنین این حرفارو !!! ببینین چی طراحی کرده !! ببینین کارش به کجا رسیده که داره همچین چیزی می سازه !! من اصلا طرفدار ماشین چینیو نمیکنم، هیچ وقتم نداشتم، اما شما لیفان 820 x50 و تیگو 5 و یا jac s5 j5 رو ببینین ! همشون از ماشین های ایرانی بهترن ! بابا ما هنوز داریم 405 تولید می کنیم ! بابا ایران هنوز یه پلتفرم درست و حسابی برای ماشیناش نداره ! هنوز پلتفرم 405 رو استفاده می کنه ! تروخدا به خودتون بیاین دست از این حرف ها بردارین که کپیه و چینیه !!
1397/7/5
من ی گوشی از این برند رو دارم
فقط بگم ک گوشی های تو بازار جلوش هیچن همه فن حریف عالی و حدود بیش از یک سال و نیمه دارمش
عاللللللی