موضوعات داغ

چهار بسته تقویتی برای آئودی RS3

عکس مطلب اول
شرکت تیونینگ کهنه کار آلمانی Oettinger که کار خود را از سال 1964 میلادی به صورت حرفه‌ای آغاز کرده است، جدیدا با انتخاب آئودی RS3 و ارائه چهار بسته تقویتی برای پیشرانه‌اش، آن را تبدیل به یک آئودی R8 دیگر در ابعادی کوچک‌تر کرده است.
بدون مقدمه چینی اگر بخواهیم بحث را آغاز کنیم، می‌توان گفت که Oettinger برای پیشرانه 2.5 لیتری استاندارد این خودرو که یک زمانی در حداکثر کارایی خود 367 اسب بخار قدرت و 465 نیوتن متر گشتاور به صورت استاندارد تولید می‌کرد، چهار بسته تقویتی را برای پیشرانه آن ارائه کرده که فعلا تنها دو بسته از آن‌ها در دسترس بوده و دو بسته دیگر همچنان در حال کار و تست هستند.
به ترتیب نام گذاری بسته‌های تقویتی پیشرانه، بسته اول مقدار قدرت تولیدی موتور را از 367 اسب بخار در حالت استاندارد، به 430 اسب بخار افزایش می‌دهد و در کنار آن، گشتاور موتور را هم تا مرز 625 نیوتن متری بالا می‌برد که در عمل شاهد شتابی 4.2 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 250 کیلومتر بر ساعتی با محدود کننده الکترونیکی هستیم.

تیونینگ آئودی RS3 توسط تیونر آلمانی

بسته دوم هم قدرت تولیدی پیشرانه را به 520 اسب بخار می‌رساند و گشتاور آن هم تا 680 نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند که با ارسال این نیرو و گشتاور به چرخ‌ها، تبدیل به شتاب صفر تا صد 3.3 الی 3.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 310 کیلومتر بر ساعت می‌شود. یعنی نتیجه‌ای نزدیک به شتاب صفر تا صد 3.2 ثانیه‌ای آئودی R8 V10 که به قولی پرچمدار کمپانی آئودی به حساب می‌آید.
تا به اینجای کار شرکت تیونینگ Oettinger قیمت‌هایی 9377 دلاری برای بسته اول و قیمتی 11 هزار و 745 دلاری را برای بسته دوم تعیین کرده است و این در حالیست که هنوز دو بسته دیگر وجود دارد و درباره قیمت آن تصمیمی گرفته نشده است.
البته دو بسته آخر، بسته‌هایی هستند که هنوز در حال تست و توسعه هستند، چون طبق وعده‌ها این تیونر قصد دارد از پیشرانه‌ای کوچک 2.5 لیتری، در بسته سوم حداکثر قدرتی 650 اسب بخاری و گشتاوری 750 نیوتن متری و همچنین از بسته چهارم هم حداکثر قدرتی 750 اسب بخاری و گشتاوری 900 نیوتن متری استخراج کند. دو بسته آخر را می‌توان کمی تخیلی و بلندپروازانه در مقیاس پیشرانه‌ای 2.5 لیتری تصور کرد، ولی Oettinger همیشه ثابت کرده که می‌توان ناممکن‌ها را ممکن کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/4
بسته دوم هم به نظر کافی هس!
1395/2/5
این المانی ها چرا اینقدر خوبن؟؟؟