موضوعات داغ

بی وای دی E6 اولین ون الکتریکی ایران

عکس مطلب اول
بهمن ماه سال گذشته بود که اعلام کردیم کارمانیا، نماینده برند BYD در ایران، برنامه‌ای برای واردات شاسی بلند معروف این شرکت یعنی بی وای دی S6 در نظر گرفته است و در نمایشگاه خودروی کرمان هم شاهد معرفی این محصول از سوی کارمانیا بودیم. در حقیقت BYD S6 از زمان عرضه اش به بازار چین توانست موفقیت بسیار خوبی را بدست بیاورد و عنوان شاسی بلند سال بازار چین را در سال 2011 کسب کرد. حال کارمانیا قصد دارد در راستای گسترش، خودرویی دیگر از این برند را برای بازار کشور در نظر گرفته که نامی تحت عنوان BYD E6 دارد و در سگمنت ون های جمع و جور Compact MPV قرار می‌گیرد.
کمی هم بخواهیم در مورد شرکت سازنده این محصول صحبت کنیم، می‌توان گفت که بی‌وای‌دی، شرکت خودروسازی جمهوری خلق چین واقع در شهر شنژن است که در زمینه تولید و مونتاژ خودرو، اتوبوس، خودروهای برقی و لیفتراک فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۰۳ میلادی در پی خریداری شرکت خودروسازی سیچوان توسط وانگ چوان- فو راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۳ میلادی به تعداد ۵۰۶٫۱۹ دستگاه خودرو تولید نمود و هم‌اکنون دهمین خودروساز چین بشمار می‌آید.
به خودرو برگردیم، پیش از هرچیز، گفتنی است که ابعاد کلی این مینی ون در طول 4560 میلی متری، عرض 1822 میلی متری، ارتفاع 1645 میلی متری با فاصله بین دو محوری 2830 میلی متری خلاصه می‌شود که از این سایز بدنه، حداقل وزن خشک 2830 کیلوگرمی بدست آمده است. طراحی ظاهری این خودرو در قسمت جلوپنجره بیشتر شبیه به محصولات هوندا بخصوص هوندا اودیسه است، ولی در کل اگر بخواهیم در مورد طراحی آن صحبت کنیم، می‌توان یک طراحی نسبتاً خوب را برای آن توصیف کرد.
برخلاف طراحی ظاهری نسبتاً متوسط این ون، می‌توان قسمت مولد قدرتی آن را یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های یک خودرو در ایران دانست. البته بیشتر به خاطر اقتصاد و بهره‌وری سوخت که کم کم تبدیل به نگرانی های بزرگ کشور شده، چون این ون در باطن خود از پیشرانه‌ای محرک تمام الکتریکی از نوع مگنتی سود می‌برد که با باطری‌های 61.4 کیلووات برساعتی، توانایی تولید قدرتی 121 اسب بخاری در کنار ماکزیمم گشتاوری 450 نیوتن متری را دارد. مصرف موتورهای الکتریکی و مقدار انرژی کشیده شده از باطری‌ها نیز حدود 19.5 کیلووات در هر صد کیلومتر اعلام شده که می‌توان در جاده‌های شهری حدود 400 کیلومتر بدون شارژ مجدد با آن رانندگی کرد. مدت زمان شارژی باطری‌ها با شارژر سریع 30 کیلووات ساعتی حدود 2 ساعت اعلام شده است و این در حالیست که برای شارژ کامل باتری‌ها با ولتاژ استاندارد، مابین 8 الی 9 ساعت زمان نیاز است.

بی وای دی E6، اولین ون چینی

از امکانات رفاهی و تجهیزات فنی این محصول می‌توان به یک اسپویلر سقفی هم رنگ بدنه، سیستم عیب یاب اتوماتیک خودرو، استفاده از نیروی ترمز جهت شارژ باطری، مدیریت توزیع یکنواخت ولتاژ باطری، چراغ راهنما مجهز به رفلکتور، چراغ‌های روشنایی مخصوص روز، چراغ‌های هالوژن جلو، سیستم کنترل مقدار شارژ روزانه، صفحه نشانگر سیستم ترمز و شارژ باطری‌ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کلید هوشمند، ترمز دستی برقی، فرمان هیدرولیکی/ برقی، دنده الکتریکی، رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، سیستم مالتی مدیا با صفحه لمسی، صندلی‌های چرمی، پدال‌های گاز الکترونیکی، سردنده شبرنگ، فرمان تمام چرم و خروجی برق 12 ولت اشاره کرد.
تجهیزات ایمنی این ون چینی هم شامل 6 عدد سنسور پارک، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، کمربند ایمنی پیش کشنده با قابلیت تنظیم ارتفاع، 2 عدد کیسه هوای ایمنی جلو، ترمز کمکی هیدرولیکی، سیستم جلوگیری از عقب رفتن در سربالایی‌ها و سیستم کنترل پایداری خودرو ESP می‌شود.
در مورد قیمت احتمالی این خودرو هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست و باید منتظر عرضه آن توسط کارمانیا باشیم اما امیدواریم با حمایت های صورت گرفته از سوی دولت بتواند جایگاه مناسبی برای خودروهای الکتریکی بدست آید و رفته رفته شاهد حضور پررنگ تر این نوع خودروها در سطح کشور باشیم.

Loading the MediaPack player...

نظرات کاربران

18 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/9
حداکثر سرعت این خودرو اعلام نشده ؟
1395/2/9
در سایت سازنده چک کردم! حداکثر سرعت 140 کیلومتر در ساعت هست. در ضمن باطری 61.4 کیلواتی حدود 300 کیلمتر رنج داره، نه 400 کیلومتر.
1395/2/9
ای ددم وای بی وای دی.
1395/2/9
ماشيناي برقي خيلي خوبن حداقل خوبيش اينه كه ديگه هر هفته پول بنزين نميدي كه انگار دارن جون ادمو ميگيرن وقتي پول بنزين ميدم و استهلاكشونم بسيار پايينه ديگه چيزي بنام روغن موتور اب رادياتور فيلتر هوا فيلتر بنزين فيلتر روغن توي اين ماشينا معني نداره در كل هزينه نگهداري كمي دارن ولي يك عيب خيلي بزرگ و زجر اور دارن براي ما ماشين بازا كه صداي موتور ماشين از هر موسيقي لذت بخش تره اين ماشينا يك كابوس به حساب ميان چون كاملا بي سرو صدا هستن و ديگه اون لذت پارو فشار دادن روي گاز و غرش صداي موتور رو ندارن
1395/2/12
این ماشین اصلا به درد نمیخوره فکرشو بکن از تهران بخوای بری مشهد (چند تا 8 ساعت باید شارژ بشه)
1395/2/9
لصطفا از كراس اوور جديد مزدا cx4 كه تو نمايشگاه اخير قرار بود ازش پرده برداري بشه هم خبر بدين
1395/2/9
چرا
محدود شده به ٢٦٠ تا!
آخه از يه ماشين برقي چه انتظارى دارين؟!!!
1395/2/9
حداقل این برند ثابت شده هست
مثل اسباب بازی های تازه به دوران رسیده
ژاپنی نیست که هر دفعه خبر تخلف در واحدهای ساختشون
به گوش میرسه مثل تقلب شرکت داغون میتسوبیشی که ایرانخودرو رو شرمنده خودش کرد.
1395/2/9
:| من طرفدار برنده خاصی نیستم، ولی انصافا موقعی که ژاپن ماشین می ساخت. چین اسباب بازی مونتاژ میکرد.
1395/2/9
ژاپن تازه به دوران رسيدست؟ شما چند سالته عمو جون؟ كلاس چندمي؟بيشتر كامنت بزار يكم بخنديم دور هم
1395/3/5
به نظرم شما باید بری همین خودرو های اصیل چینی رو بخری! بذار اسباب بازی های متقلب رو برای بقیه! میتسوبیشی یکی از شرکت های موتور ساز قوی است که تا همین چند سال پیش شریک تجاری و فنی هیوندای بود. الان هم موتور محرک توسعه صنعت خودروی چینه و البته بهترین تبلیغ برای یه خودروی چینی که میگه موتور میتسوبیشی روش نصبه! حالا اگه تولید خودرو براش نمی صرفه دلیل بر داغون بودنش نیست! یادم نمیره که پاجرو تا همین 15 سال پیش ماشین پولدارهای ایران بود. بگذریم که همین الان هم بیش از یک میلیون خودرو تولید می کنه و دو برابر ایرانخودرو است! خوبه بدونین که درامد هولیدنگ میتسوبیشی همین الان 460 میلیارد دلاره! یعنی 10 برابر بیشتر از تولید نفت و نزدیک به کل در آمد ناخالص داخلی ایران عزیز ما! پس لطفا حرفای غیر حرفه ای نزنید
1395/3/7
وات د فااااز
1395/7/15
برادر شما اسباب بازي هاتو مقايسه مي كني فك كنم
درست هست اسباب بازي هاي چيني بهتر از ژاپني
تويوتا اولين برند از نظر فروش تو دنياست
1395/2/10
اولین ماشین برقی که قرار شد وارد شه مگه برا رنو که یه ون بود نبود
1395/5/2
یه نگاه به وزنش بندازید.! 2830 کیلوگرم؟؟؟؟؟؟؟؟ واااای چقدر سنگینه دلیلش چیه؟ اونوقت با 120 اسب بخار جوابگوی کشیدن این وزن هست؟؟؟؟
1395/9/28
وزنش اشتباه خورده
اون فاصله چرخ هاست که تایپ شده
مطمئنا وزنش بیش از 1600 کیلو نیست
1397/5/23
سلام، اين خودرو برقى قيمتش چنده؟ البته الان كه در نيمه سال ٩٧ هستيم. و اصلاً از كجا ميشه خريدش؟
1397/5/27
سلام
به این میگن استیشن نه ون!
اگه به این میگن ون، پس به ون نارون و ون های دیگه چی میگین؟!