موضوعات داغ

شاسی بلند آکورا، سامورایی در سرزمین اژدها

عکس مطلب اول
آکورا، شرکت خودروسازی ژاپنی که در حقیقت زیرمجموعه هوندا می باشد، در آخرین دوره از نمایشگاه خودرویی پکن چین که در حال حاضر هم در جریان است، از جدیترین برند تجاری خود با نام CDX در قامت خودرویی شاسی بلند پرده برداری کرد.
این شاسی بلند بنابر گفته‌های شرکت سازنده‌اش، از پلتفرمی مشترک با هوندا CR-V استفاده می‌کند و در ابعاد و اندازه هم شباهتی زیاد به هوندا CR-V دارد که در درجه اول برای بازار چین عرضه می‌شود تا بعد از یک دوره خاص، برای عرضه آن در بازارهای بین المللی در قالب برندی دیگر تصمیم گرفته شود. همانطور که گفتیم، این شاسی بلند بدنه‌ای عضلانی و ابعادی تقریبا نزدیک به هوندا CR-V دارد، ولی در چهره آن شاهد الگوهای طراحی تیز و شکسته در جلوپنجره مشبک خودرو و قاب اصلی چراغ‌ها هستیم که اندکی حال و هوای طراحی خودروهای آینده‌نگر را به تصویر کشیده است.
در بخش مولد قدرتی این محصول هم شاهد پیشرانه‌ای 1.5 لیتری بنزینی توربوشارژر هستیم که به جعبه دنده‌ای هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه متصل شده و نیروی تولیدی موتور را به محور جلو یا هر چهارچرخ خودرو ارسال می‌کند که بستگی به انتخاب مشتری دارد. مقدار قدرت و گشتاور تولیدی توسط این پیشرانه هم حداکثر 182 اسب بخار (134 کیلووات) و 240 نیوتن متر اعلام شده است.
این شاسی بلند با طول کلی 4.49 متری، در کارخانه محلی ژنگ چن واقع در شهرستان گوانگجو تولید می‌شود و در مرحله اول نیز همانطور که گفتیم، فقط در بازار چین به فروش خواهد رسید. قیمت در نظر گرفته شده برای آکورا CDX هم بین 250 هزار الی 300 هزار یوآن است که می‌شود چیزی حدود 38 هزار الی 46 هزار دلار.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/8
ميشه Honda NX 200t و 300h 😉😆😆
همون راه تويوتا رو داره ميره كه از پلتفرم RAV4 ، لكسس NX رو توليد كرد. ولى جالبه كه به نظر مى رسه ، لكسس nx كوچكتر از روفوره. به عبارتى ديگر روفور، حجيم تر و عضلانى تر به نظر مى رسه.