موضوعات داغ

بازار خودرو تشنه قدرت بیشتر آئودی TT

عکس مطلب اول
سال گذشته شرکت خودروسازی آئودی از نسل جدید آئودی TTS با پیشرانه‌ای چهار سیلندر 292 اسب بخاری 2 لیتری توربو پرده برداری کرد که در عمل شاهد عملکرد نسبتا خوبی از آن بودیم، گفتیم عملکرد نسبتا خوب، زیرا برای چندین بار عملکرد نامطلوب جعبه دنده و ضربه زدن آن گزارش شده و همین باعث نسبتا خوب بودن آن شده است، ولی حالا در نمایشگاه خودرویی پکن چین شاهد معرفی برندی جدید از آئودی TT با پسوند RS هستیم که در طراحی ظاهری خود شباهتی نزدیک به برادرش دارد، ولی در سینه خود از پیشرانه‌ای بسیار قوی‌تر سود می‌برد.

پیشرانه 2.5 لیتری 400 اسبی روی آئودی TT نصب شده

گفتیم که آئودی TTS از پیشرانه‌ای 2 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر استفاده می‌کند که حداکثر قدرت تولیدی آن به 292 اسب بخار می‌رسد، ولی حالا برای آئودی TT RS، پیشرانه‌ای 2.5 لیتری توربوشارژر در نظر گرفته شده که بین دور موتور 1700 الی 5850 دور بر دقیقه، می‌تواند حداکثر قدرتی 400 اسب بخاری و گشتاوری 480 نیوتن متری تولید کند که با عبور آن از جعبه دنده‌ای 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه، می‌تواند به شتابی صفر تا صد 3.7 ثانیه‌ای برسد. علاوه بر نسخه کوپه، مدلی رودستر یا کروکی هم از این برند ساخته شده که با استفاده از همین پیشرانه، به دلیل سنگین‌تر بودن می‌تواند به شتابی صفر تا صد 3.9 ثانیه‌ای برسد. سرعت هر دو مدل از آئودی TT RS هم بر روی 250 کیلومتر بر ساعت به صورت الکترونیکی قفل شده است، ولی در صورت نبود این محدودیت می‌توان به حداکثر سرعتی 280 کیلومتر بر ساعتی رسید. در ضمن می‌توان تا حداکثر سرعت 50 کیلومتر بر ساعتی هم اقدام به باز و بسته کردن سقف خودرو کرد که تنها در عرض 10 ثانیه انجام می‌شود.
در آخر هم شرکت خودروسازی آئودی اعلام کرد که نسخه کوپه از آئودی TT RS را به قیمتی 66 هزار و 400 دلاری و نسخه رودستر آن را هم به قیمتی 69 هزار و 200 دلاری به بازار عرضه خواهد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/8
Mg انگلیس
سایت کرده بسیار بسیار با کیفیت از از
محصولات آشغال ژاپنی هست
و توان مقابله با آشغال های فرانسوی رو داره
و با آشغال های ایرانی برابره