موضوعات داغ

هیوندای شاسی بلند الکتریکی می‌سازد

عکس مطلب اول
پس از راه اندازی تولید مدل X توسط شرکت خودروسازی تسلا، توجهات ناگهان به این سمت جلب شد و به این نتیجه رسیدند که تولید شاسی بلندهای الکتریکی هم در این اوضاع بین المللی، دارای ارزش بسیار بالایی بوده و می‌تواند خریداران زیادی را به سوی خود جلب کند. از این رو شرکت‌های خودروسازی متعددی روی به تولید شاسی بلند‌های الکتریکی آوردند و هرکدام در حال توسعه شاسی بلندهای الکتریکی خود هستند. یکی از این شرکت‌ها که به تازگی برای تولید خودروی شاسی بلند تمام الکتریکی اعلام آمادگی کرده، شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندای است که به تازگی تحقیق و توسعه برای تولید خودرویی شاسی بلند تمام الکتریکی را آغاز کرده است.
بنابر گفته رییس تحقیق و توسعه تاسیسات هیوندای، تمامی تیم هیوندای با تمام قوا در حال کار برای تولید خودرویی شاسی بلند تمام الکتریکی هستند و تاریخ نتیجه گیری پروژه هم در سال 2018 میلادی تعیین شده است.
همانطور که می‌دانید، شرکت خودروسازی هیوندای به تازگی از خودرویی سدان (هیوندای یونیک) رونمایی کرده که از سه گروه سیستم محرک هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی استفاده می‌کند که در این خصوص شاهد توانایی‌های هیوندای در تولید سیستم محرکی تمام الکتریکی هستیم. علاوه بر این، سیستم محرک هیبریدی این هیوندای یونیک بر روی برند جدید کیا، یکی کیا نیرو استفاده شده که در سگمنت کراس اوورها قرار دارد. پس با این حساب وقتی می‌توان از سیستم محرک هیبریدی بر روی خودرویی شاسی بلند استفاده کرد، می‌توان از سیستم محرک تمام الکتریکی هیوندای یونیک هم بر روی خودرویی شاسی بلند استفاده کرد. پس فقط می‌ماند طراحی کلی و پلتفرم و تست‌های اولیه برای تولید یک خودروی شاسی بلند تمام الکتریکی از سوی شرکت خودروسازی هیوندای که تولید نسخه نهایی آن در سال 2018 میلادی برنامه ریزی شده است.
یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های هیوندای برای ورود به بازار شاسی بلندهای تمام الکتریکی هم قیمت مناسب محصولات آن خواهد بود. چون تسلا مدل X و یا آئودی Q6 تمام الکتریکی با قیمتی سرسام آور به مشتریان عرضه می‌شوند، ولی در صورت تولید توسط هیوندای، می‌توان شاهد عرضه خودرویی شاسی بلند تمام الکتریکی با قیمتی مناسب بود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/9
از نمای جلو آدمو یاد تویوتا یاریس 2015 میندازه
1395/2/16
هیوندای واقعا ماشین میسازه...