موضوعات داغ

حضور شاسی بلند کانسپت جک در پکن

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی جی‌ای‌سی که در داخل کشورمان به اختصار جک خوانده می‌شود، در آخرین دوره از نمایشگاه خودرویی پکن چین از محصول جدید خود پرده برداری کرد. کانسپتی شاسی بلند سایز متوسط با یک طراحی اختصاصی که با نام SC-5 شناخته می‌شود و گفته شده مراحل توسعه و تحقیقات آن تا پایان سال 2017 میلادی ادامه پیدا خواهد کرد.
همانطور که می‌‌بینید، برای طراحی و توسعه شاسی بلند متوسط جک SC-5 از یک زبان طراحی جدید استفاده کرده‌اند و اگر دقت کرده باشید، در قسمت جلویی این خودرو از چراغ‌هایی پیشرفته در کنار ورودی و مه شکن LED دو گوشه سپر استفاده شده و یک جلوپنجره بزرگ کرومی با ستون‌های افقی بزرگ هم در مرکزیت این مجموعه طراحی شده است. از نمای نیم رخ این شاسی بلند اندکی به محصولات رنجروور شبیه می‌ شود، ولی در عقب باز شاهد یک طرحی اختصاصی و خوب هستیم. البته لازم به ذکر است که مسئولیت طراحی این شاسی بلند به مرکز طراحی ایتالیا واگذار شده و این استودیو نیز با در نظر گرفتن اهداف کمپانی جک یعنی اقشار جوان، دست به طراحی یک چهره جوان پسند زده که هم اکنون شاهد آن هستید.

جک SC5

در مورد بخش مولد قدرتی و پیشرانه هم باوجود کانسپت بودن این شاسی بلند، هنوز اطلاعاتی ارائه نشده، ولی می‌توان امید به ارائه پیشرانه‌ای 1.5 لیتری توربوشارژر یا پیشرانه‌ای 2 لیتری بنزینی توربوشارژر داشت که قدرتی بین 150 اسب بخار تا 200 اسب بخار تولید می‌کنند. در جایی دیگر هم گفته شده که اگر این خودرو به مرحله نهایی برسد، قیمتی احتمالی 150 هزار یوآن خواهد داشت.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/11
واقعا زیباست. الان باز یکی میاد میگه اینجاش کپی ازاونجای فلان ماشینه!
امیدوارم وارد ایران هم بشه
1395/2/11
من فکر میکنم تا چند سال دیگه فاتح خودروهای کره ای خونده است .و چینیها صد در صد جای کره ای رو گرفته و هجوم به سمت خودروهای ژاپنی و آلمانی میبرن و متاسفانه خودرو سازی ما همچنان در حال استفاده از موتور TU 5 و EF7 از این خودرو به خودرو دیگر و حسابی درجا میزنن. آفرین به پشتکار مهندسای چینی هر چقدر هم کپی باشه بازم خیلی موفق بودن .ایرانیا 20 سال پژو 405 میزنن هر روز کیفیت بدتر از دیروز.اسم خودمونم گذاشتیم تولید کننده خودرو .ما مونتاژ هم بلد نیستیم چه برسه به تولید.حالم دیگه از خودرو ملی بهم میخوره
1395/2/11
خيلي زيباست . من بين جگوار شاسي بلند و جك حتما انتخابم جكي جانه
1395/2/11
ديگه جوگير شدن هم حدي داره
1395/2/11
همه دنیا دارن ترقی می کنند به جز ما، یعنی خااااک......
1395/2/11
واقعا موندم کشور ما این همه نابغه داره ، این همه جوان خوش فکر داره، پیشینه خودروسازیمون از خیلی از کشورها بیشتره چرا واقعا چرا باید بعد از چند دهه تیبا بشه زیبای ایرانی؟! :)))))))))) چرا باید پالون 405 رو عوض کنن و موجودی ناقص الخلقه به اسم سمند و سورن و دنا و ... رو به اسم خودروی ملی به خورد مردم بدن؟ واقعا چرا؟

ضمنا این خودرو خیلی قشنگه ولی اونقدر طراحیش جلوتر از زمان نیست که بشه اسمش رو کانسپب گذاشت.
1395/2/11
چین هم خودشو کشید بالا، دیگه ایران هیچ رغیبی نداره از آخر
تبریک میگم ایرانخودرو و سایپا
1395/2/12
چین در زمینه خودرو سازی داره به سرعت پیشرفت میکنه اما بعضی از شرکت ها مثل JAC ، geely و(greatwall(haval با سرعت بسیار بیشتری از دیگر شرکت ها در حال ترقی اند و اگر به این شکل پیش برند در آینده ای نچندان دور به کره ای ها خواهند رسید.
در مورد طراحی، این خودرو واقعا زیباست.و امیدوارم پاش با قیمتی مناسب به ایران هم برسه.
1395/2/12
واقعا جای تبریک به چینی های محترم و تسلیت به ایرانیان عزیزداره،تو مدت کوتاهی چه ماشینایی که نساختن این چینیا،دوستان نکن کپیه کپی،شایداوایل کپی میزدن اما خب یاید در نظر گرفت که زبان طراحی امروزه اکقر خودروها خیلی شبیه همدیگه شده از طرفیم شرکتها برای صرفه جویی در هزینه ها طراحی ها رو چه در موتور چه بدنه و غیره مشترکن انجام میدن،واقعا دمشون گرم که حداقل بفکر ملتشون هستن نه مقل این شرکتای ایرانی30فقط به جیب خودشون نگا میکنن،من که خودم پول دستم بیاد حتما جک اس5اتوماتیک میخرم اینم که جای خود داره واقعا زیباست
1396/1/14
به نظر من میشه گفت نیمه کانسپت هستش. البته باید یه موتور 2.4لیتر براش درنظر میگرفتن که قدرتش بیشتر شه.
با این توضیحاتی هم که سایت در موردش نوشته قیمتش حدود ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون هستش که به نظرم عالیه
1397/9/19
خداییش قشنگه ، باز یه عده میان یه عده می گن آشغال چینی ، میگن که اینا سه چهار سال همش کار میکنه بعد سه چهار سال قطعاتش ال میشه بل میشه ، اینقدر آدم عقده ای هستن که نگو