موضوعات داغ

حرف آخر شورا درباره قیمت خودرو

عکس مطلب اول
به نقل از دنیای اقتصاد، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی معتقد است که شورای رقابت در خصوص کیفیت خودرو براساس ضوابط جدید ارزیابی فنی خودروهای داخلی دچار اشتباه شده است که رئیس شورای رقابت بر نهایی بودن قیمت تعیین‌شده در سال جاری تاکید دارد.
با وجود آنکه، به‌دنبال اعلام افزایش 4/0درصدی محصولات سایپا و 81/1 درصدی محصولات ایران‌خودرو، خودروسازان واکنش جدی از خود بروز ندادند، اما برخی شنیده‌ها حکایت از عدم رضایت خودروسازان از میزان افزایش اعمال شده حکایت دارد و اینکه خودروسازان معتقدند کیفیت محصولات تولیدی آنها به میزانی که شورا در نظر گرفته پایین نبوده است. بر این اساس به‌نظر می‌رسد تولیدکنندگان خودرو قصد دارند از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص تغییر نحوه محاسبه افزایش قیمت در سال‌جاری رایزنی را با شورای رقابت آغاز کنند.
در شرایطی این بحث مطرح است که قیمت خودروهای داخلی براساس فرمول شورای رقابت تعیین می‌شود که در آن مولفه‌هایی چون کیفیت، تورم بخشی خودرو و بهره‌وری اثرگذار هستند. یک روز پیش از اعلام افزایش قیمت خودروهای داخلی، رئیس شورای رقابت به تاثیر مثبت و منفی 3 درصدی کیفیت بر تعیین قیمت نهایی خودروهای داخلی اشاره کرد. موضوعی که پس از اعلام میزان افزایش قیمت خودروهای داخلی موجب شد بسیاری عامل اثرگذار بر این موضوع را کیفیت بدانند.
با این حال، رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به اینکه تاکنون رایزنی صورت نگرفته است، از هرگونه اقدامی در جهت تلاش برای افزایش بیشتر قیمت خودرو اظهار بی‌اطلاعی کرد. شیوا بر قطعیت قیمت‌های مصوب این شورا تاکید و عنوان کرد: چرا باید قیمتها بالاتر رود؟ بنا بر دستورالعملی که شورای رقابت تصویب کرده است قیمت‌گذاری‌ها انجام می‌شود و نتایجی که درباره میزان افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا هم اعلام شد، مطابق با همان دستورالعمل بوده است.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/11
(حرف اخر بی شرفان ایران زمین برای خودروسازان بی شرفتر از خودشان..!)
تیترش اینه .....
1395/2/11
مسئولین روی ایرانی ها شناخت کافی دارن.(بعضیا شاید نفهمند منظورم چیه)
1395/2/11
اینا اگه واقعا فکر می کنن خودرو هاشون اینقدر کیفیت و ارزش داره عوارض واردات خودرو بردارن بعدش به جای 4%, 100% گرون کنن و تو بازار آزاد رقابت کنن نه اینکه خودرو هاشون تو یه بازه قیمتی هیچ رقیبی نداشته باشه و خریدار با بودجه محدود مجبور به انتخاب یکی از خودرو های اونا باشه ...
1395/2/11
همشون دستشون توی یه کاسه است. کسی به فکر مردم نیست.
1395/2/11
8 درصد (فکر کنم 81 رو اشتباه نوشتید!)
واقعا خوشحلم که اینطور داره پیش میره، ایکاش اصلا 20 درصد میرفت بالا که بالاخره این مردم بفهن دارن پول توی شکم چه حقه بازایی میریزن
شما یه بار همین پژو پارس های داشبورد جدید رو سوار بشید میفهمید اینا عجب دزدایی هستن...
وقتی سایپا همون پراید 20 سال پیش(از بقل به پرایدهای جدید نگاه کنین میفهمین) رو قیافشو عوض میکنه،ایمنیشو میاره پایین و قیمتو میکنه 22 میلیون..
و قسمت خیلی جالب ماجرا، افراد بسیار زیادی پیدا میشن که اینارو صفر میخرن و تازه به به و چه چه هم میکنن!
تازه تویه ویدیو ایمنی پراید 132 رو با سوناتا و FJ CRUISER (!) مقایسه میکنن و ایران خودرو صدبار تو اخبار گفته خرابی ها فقط مال مدل سال فلانن،و بعد از اون ما اصلا خرابی نداشتیم!!!

تنها چیزی که میشه در وصف وضعیت ملت ما گفت: از ماست که برماست...
1395/2/11
یعنی اون بالاها کسی نیس به خدا اعتقاد داشته باشه و دلش ب حال ین مردم بسوزه ناموسن؟!
1395/2/12
انسانی که حریص پول شه چراغ عقلش خاموش میشه!

این خودروساز ها و کلا این آدم ها(نه انسان) راضی ان به ازای مرگ هر نفر هزار تومن هم باشه به جیب بزنند
1395/2/12
آی گفتی......عاغا بریم تظاهرات دیگه!!!بابا عمرمون به سر رسید هنوز داریم با ویدعو و عکس ماشینا حال میکنیم!!
1395/2/12
شورایی که قاضی پور توش باشه دیدن داره
1395/2/12
من جون میدم برای ایران.
نمیخوام حرف این نظام و اون نظام بزنم.اما یه زمانی یه شعری میخوندیم میگفتیم:
شاه فراری شده سوار گاری شده چرخ گاری در رفت شاه تو ...خر رفت.
اما حالا...گاری میسازیم...گاری سواری میکنیم...عین گاری کار میکنیم...
1395/2/12
سلام، سردبیر محترم سایت، لطفاً ممیزهای اعداد را صحیح بگذارید. 4 دهم درصد و یک و هشتاد و یک صدم درصد درست است. نه 4 درصد و 81 و یک دهم درصد. ممنون