موضوعات داغ

اختلاف صدم ثانیه ای بین مرسدس بنز و بی ام و

عکس مطلب اول
حدود چهار دهه‌ای می‌شود که خودروهای هاچ بک برای برطرف کردن نیازهای جوانان ساخته شده‌اند. خودروهایی که با قیمت‌های نسبتاً ارزان و هماهنگ با روحیات جوانان، توانسته‌اند طیف وسیعی از جوانان را به سمت خود جذب کنند. به مرور زمان شاهد سیر صعودی این دسته از خودروها بودیم و در 10 سال گذشته نیز ژانر این دسته از اتومبیل‌ها به خودروهای اسپرت نزدیک و نزدیک‌تر شده است تا در نهایت خودرویی مثل مرسدس بنز A45 هاچ بک با قدرتی 381 اسب بخاری بوجود آید.
در این مقاله قصد نداریم در مورد مرسدس بنز A45 AMG صحبت کنیم، ولی در عوض می‌خواهیم در مورد یک مسابقه درگ با بی‌‌ام‌و M2 صحبت کنیم که ویدیو مربوط به آن در انتهای مطلب بارگزاری شده است. این ویدیو توسط یک سری ماشین بازان آفریقای جنوبی با حضور یک دستگاه مرسدس بنز A45 در مقابل بی‌ام‌و M2 خلق شده که این دو آلمانی کوچک را در یک مسیر یک چهارم مایلی به جان هم انداخته است.
مطمئناً این مسابقه را نمی‌توان یک درگ واقعی توصیف کرد، چون همانطور که می‌دانید سگمنت این دو خودرو با یکدیگر همخوانی ندارد و در بخش فنی مرسدس بنز A45 نیز از پیشرانه‌ای دو لیتری توربوشارژر چهارچرخ محرک و بر روی بی ام و M2 هم از پیشرانه‌ای 3 لیتری توربوشارژر محور عقب محرک استفاده شده است. ولی باز هم می‌توان جذابیتی میان رقابت مرسدس بنز با رقیب دیرینه‌اش یعنی بی ام و را مشاهده کرد.
در ادامه می‌توانید ویدیو مربوط به این درگ را تماشا کنید.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/15
تفاوت یک خودرو 4WD را در رویارویی با خودروی دیفرانسیال پشتی در هرزگردی آغازین پیکار می بینیم و همان ، مرسدس را پیش می اندازد..
1395/2/16
زمین خیس بود چون خودروی بنز چهار چرخ بود زمین خیس بود اولش جلو افتاد ولی من تعجب میکنیم از اعداد ارقام انجین که چطور بی ام دبلیو که همیشه استاد استفاده از توربو چطور از یه شیش سیلندر سه لیتری توربو قدرت کمتری گرفته نسبت به موترو دولییتری توروبو بنز اونم نزدیک به ده اسب بخار . خداییش این موتور بنز دولیتری توربو میتونه تقریبا 300 اسب بخار بده خیلی شاخه
1395/2/16
حامد جان برادر من دوباره اعداد و ارقام رو از اول بخون.280 کیلو وات که میشه 381 اسب.یعنی به ازای هر لیتر حجم موتور 190 اسب ازش کشیدن بیرون.ایم موتور پرفورمنس و اینترنال بی نظری داره.و اینم مهندسی آلمان و علی الخصوص بنز رو میرسونه.که با یه بوست وحشتناک تونستن این قدرت رو از موتور بکشن بیرون.
1395/9/3
چی شاخه؟
موتور M12 بی ام را دیدی سال 1982 زده
از 1500 سی سی
1400 اسب قدرت گرفته
میشه بوست توربو را بالا برد
ولی باید به فکر اصطحلاک هم بود
بی ام و اولین برندی بود که از موتورهای توربو شارژر روی ماشین های
استاندارد خودش استفاده کرد.
بعد از سه سال بنز هم دنباله روی بی ام و شد.
ولی انگار بوست توربو را زیاد کردن که سه سال را جبران کنن !!!!
1395/2/15
اگر زمین خشک بود نتیجه کاملا متفاوت میشد و BMW برنده میشد.
1395/2/15
ویدئویی فوق العاده،ممنون،هرچند باز الان چند نفر عضو فعال نمایندگی هیوندایی میان میگن این گاریا چیه؟!با جنسیس،آزرا و.. من اینارو سوسک می کنم!!!کامتا گاهی واقعا خسته کنند میشه و ارزش خوندن ندارن.
بهرحال دستتون درد نکنه،ویدئو عالی بود.
1395/2/16
ویدیو جالبی بود . تو درگ های کوتاه برتری چهارچرخ متحرک مشخصه ولی اگر درگ طولانی بشه بخاطر هدر رفت انرژی این ماشین محور عقبه که برنده نهاییه .
1395/2/16
بی ام و شتابش بهتر بود و به خاطر خیسی سمت لاستیک هاش کمی بکسواد کرد. در صورتیکه زمین زیر مرسدس خشک تر بود . بی ام و همیشه سلطان شتابه ...