موضوعات داغ

تولید اولین فراری برقی در دنیا

عکس مطلب اول
درست چند روز پیش مدیرعامل شرکت خودروسازی فراری یعنی سرجیو مارچیونه سوار بر یک دستگاه خودروی تسلا مدل S شد و نسبت به آن ابراز علاقه کرد. این ابراز علاقه‌ها معمولا از سوی مدیرعامل شرکت‌های خودروسازی منجر به پدید آمدن چند حالت می‌شود که یکی از آن‌ها تولید خودروی مشابه در کارخانه زیر دستش است که در این خصوص مدیرعامل شرکت فراری نسبت به خودروهای الکتریکی ابراز علاقه کرده که ممکن است در آینده موجب تولید خودرویی تمام الکتریکی اسپرت از سوی شرکت خودروسازی فراری شود.
این احتمالات ممکن است تحقق پیدا کند یا نکند، ولی اگر بگوییم همین الان به روشی متفاوت این اتفاق رخ داده است چه عکس العملی خواهید داشت؟! براساس آخرین خبرهای بدست آمده، شرکتی به نام "الکتریک GT" اقدام به تولید خودرویی تمام الکتریکی از برند فراری کرده است. خودروی مد نظر این شرکت برگرفته از فراری GTS 308 بوده که چندی پیش در یک حادثه آتش سوزی تمام سیم کشی‌ها و موتور محرک آن نابود شده است، حال این شرکت بجای ترمیم و تعویض قطعات این خودرو، تصمیم به الکتریکی کردن آن گرفته است.
برای فراری GTS 308 که پس از نصب سیستم محرکی الکتریکی نام آن به GTE 308 تغییر پیدا کرده است، به جای استفاده از پیشرانه‌ای 8 سیلندر V شکل قدرتمند، حالا از سه موتور الکتریکی تغذیه شده توسط باتری‌های لیتیوم یونی 30 کیلووات ساعتی استفاده کرده که قدرت تولیدی این فراری 40 ساله را به 465 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن را هم به 447 نیوتن‌متر رسانده است که تقریبا دو برابر نیروی تولید شده توسط پیشرانه درون سوز سابق آن است. به غیر از حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعتی، صحبتی از مقدار شتاب این خودرو نشده است، ولی الکتریک GT اعلام کرده که در آینده‌ای نه چندان دور از یک سیستم محرک الکتریکی دوبرابر قدرتمندتر استفاده خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد