موضوعات داغ

معرفی ارزان‌ترین شاسی بلند هوندا در هند

عکس مطلب اول
به غیر از هوندا CR-V و هوندا HR-V، کراس اووری دیگر با نام BR-V هم وجود دارد که به عنوان یک خودروی شاسی بلند ارزان قیمت برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی اندونزی 2015 معرفی شده است. ولی حالا شاهد معرفی نسخه جدید آن در کشور هند هستیم.
باتوجه به قیمت گذاری هندی‌ها و تبدیل آن به دلار، قیمتی 13 هزار و 135 دلاری بدست می‌آید که باید برای خرید این شاسی بلند صرف کرد که در زیر کاپوت خود به دو پیشرانه جدید مجهز شده و ابعاد آن هم نسبت به نسخه قبلی تغییر و تحولاتی را تجربه کرده است.
در خصوص موتورهای این خودرو می‌توان گفت به طور کلی دو پیشرانه بنزینی و دیزلی مورد استفاده قرار گرفته شده است. اول از همه موتور بنزینی با حجمی 1.5 لیتری در چهار سیلندر ساخته شده که می‌تواند قدرتی 119 اسب بخاری و گشتاوری 145 نیوتن متری تولید کند. این نیرو نیز به واسطه جعبه دنده‌ای 6 سرعته دستی در مدل استاندارد یا به کمک گیربکسی انتقال متداول CVT به عنوان گزینه‌ای قابل سفارش، به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

ارزان ترین شاسی بلند هوندا

پیشرانه دیزلی هم با حجم و تعداد سیلندرهای مشابه با پیشرانه بنزینی، قدرتی 100 اسب بخاری، ولی گشتاوری بالاتر 200 نیوتن متری دارد که نیروی تولیدی این پیشرانه نیز یا با جعبه دنده 6 سرعته دستی یا با جعبه دنده CVT به خروجی ارسال می‌شود.
با وجود این‌ها، شرکت سازنده در مقایسه با نسخه قبلی، ارتفاع خودرو نسبت به زمین را به 210 میلی متر رسانده و همچنین ظرفیت حمل بار خودرو را هم به 223 لیتر در صورت قرارگیری هر 7 صندلی خودرو در موقعیت استاندارد رسانده است، در حالی که با خواباندن صندلی‌های ردیف آخر می‌توان این حجم بار را به 691 لیتر افزایش داد.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/19
جالبه، با موتور بنزینی و البته ۵نفره بیاد ایران!
اگر موتور قوی تری هم روش بزارن بهتره!
البته فقط 4wd باید باشه!
1395/2/19
حالا بياد ايران ميگن دويس مليون نه كه هوندا عادت كرده مث مابقي محصولاتش
1395/2/19
یعنی ما بد بخت ترین مردم روی زمینیم حتی از هندی ها
1395/2/19
بدون تعرفه ۴۵میلیون تومن!میشه یه پژو۲۰۷ چندسال کارکرده، چینی هم بماند!
حرفی ندارم....
1395/2/19
با خوندن این خبر از ایرانی بودن خودم متنفر شدم کاش ی هندی بودم
1395/2/19
هند هم بهتر ز ماست
1395/2/20
کاش هندی بودم این همه تحت ظلم سایپا و ایران خودرو نبودم
1395/2/20
سلام . دوستان انقد ناشکر نباشید . من هند رفتم دوماهی اونجا بودم . بگم ک اونجا بنزین لیتری 3500 تومان هست . و دیزل ارزون تره اما ن خیلی مثلا لیتری 1500 تومنه از بنزین ما هم گرون تره . و هر کسی قدرت خرید ماشین نداره . و ماشیناشون بسیار کم امکاناته من اونجا هوندا زیاد سوار شدم و بگم مثلا از بیرون میگفتی عجب ماشینیه ولی وقتی سوار میشیدی میدیدی اینه هاش ک واسه سمند برقیه واسه این دستیه . اونا اب ندارن همش اب معدنی باید بخرن . اونا گاز ندارن خومه هاشون لوله کشی گاز نداره باید کپسول بخرن هر دفغه پر کنن .
1395/2/20
بهتره ایران خودرو و سایپا با همکاری هم خر مونتاژ کنند یا از خر مشتقات دیگری مثل خر وانت ، خر لیموزین ، خر هاچبک ، خر نعشکش ، خر استیشن و یابو علفی و قاتر توربوتولید کنند.