موضوعات داغ

اسمارت ForTwo، کوچولوی باهوش در راه ایران

عکس مطلب اول
شرکت ستاره خاورمیانه ایرانیان، شرکتی کاملاً متفاوت و جدا از ستاره ایران که محصولات مرسدس بنز را در داخل کشور عرضه می‌کند، به تازگی موفق به کسب نمایندگی از سوی شرکت تیونینگ MEC دیزاین آلمان و دریافت مجوز برای واردات محصولات این شرکت تیونینگ شده است.
قبل از این شرکت، دیگر شرکت هایی نظیر آراد خودروی هرمز نیز موفق به کسب جواز برای واردات محصولات شرکت‌های فعال در حوزه تیونینگ خودرو شده بودند، ولی مهم‌تر و جالب‌تر از آن، دریافت مجوز برای واردات دو مدل کوپه و کروکی اسمارت ForTwo است که در ادامه قصد بررسی مدل استاندارد آن را داریم تا پس از ورود این محصول به کشور، بیشتر و دقیق‌تر به بررسی مدل وارد شده به کشور بپردازیم.
همانطور که می‌دانید، شرکت خودروسازی اسمارت زیرمجموعه‌ای از کمپانی بزرگ مرسدس بنز به شمار می‌رود و محصولات اسمارت نیز جزو خودروهای کوچک شهری هستند که از آغاز فعالیت خود توانسته است مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند. یکی از محصولات اسمارت که جزو پرفروش‌ترین‌های این شرکت نیز بشمار می‌رود، اسمارت ForTwo است که در دو مدل کروکی و کوپه، ولی به صورت تقویت شده توسط MEC دیزاین قرار است وارد کشور شود.

اسمارت به ایران می آید

از لحاظ ظاهری دو مدل کروکی و کوپه اسمارت فورتو ForTwo تفاوت‌هایی در ساختار سقف و بعضی ریزه کاری‌ها دارند، ولی در باطن هر دو به یک مشخصات فنی مجهز شده‌اند. در خط مقدم مشخصات فنی این اتومبیل، پیشرانه‌ای 3 سیلندر توربوشارژر 1 لیتری با حجم دقیق 999 سی‌سی قرار گرفته که با افزایش دور موتور آن تا 5250 دور بر دقیقه، می‌توان حداکثر 84 اسب بخار قدرت را از آن استخراج کرد و با نوسان دور موتور در 2000 الی 4750 دور بر دقیقه نیز حداکثر 120 نیوتن متر گشتاور بدست می‌آید که به واسطه جعبه دنده‌ای 5 سرعته دستی، منجر به شتاب صفر تا صد 10.7 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 145 کیلومتر بر ساعتی می‌شود.
تحویل سوخت به سیلندرهای کوچک این موتور هم از طریق انژکتورهای چند سوراخه الکترونیکی با شتاب دهنده‌های الکترونیکی صورت می‌گیرد که در چرخه شهری حداقل 6.2 لیتر سوخت و در چرخه برون شهری حداقل 4 لیتر سوخت را در سیلندرهای موتور پاشش می‌کند که به صورت ترکیبی، به ازای هر صد کیلومتر مسافت پیموده شده حداقل 4.9 لیتر سوخت مصرف دارد.
ابعاد کلی این خودروی کوچک اسمارت نیز در طول 2695 میلی متری، عرض 1559 میلی متری، ارتفاع 1565 میلی متری و فاصله بین دو محور 1867 میلی متری خلاصه می‌شود که از این ابعاد، فضای باری 220 الی 340 لیتری و وزن کامل 1050 کیلوگرمی بدست می‌‌آید.
از سیستم‌های مهم بکار رفته در این خودرو نیز می‌توان به سیستم کمک حرکتی در سربالایی‌ها، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل شتاب ترمز ماشین، سیستم کمک ترمز هیدرولیکی، ترمزهای دیسکی جلو و ترمزهای کاسه‌ای عقب اشاره کرد.
اسمارت جزو خودروهای ارزان قیمت در بازارهای جهانی محسوب می شود اما قطعاً این مورد نه تنها در مورد اسمارت بلکه در مورد تمامی خودروهای وارداتی صادق نیست و امیدواریم این خودرو در نهایت با قیمتی به بازار بیاید که بتواند فروش مناسبی را تجربه کند.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد