موضوعات داغ

MEC دیزاین به ایران چراغ سبز نشان داد

عکس مطلب اول
خودروهای تیونینگ وارد شده به کشور را به خاطر دارید؟ اگر نه باید یادآوری کنیم که شرکت‌هایی همچون "ستاره نقره‌ای خاور" و شرکت "آراد خودرو هرمز" در سال‌های گذشته وجود داشتند که اقدام به واردات و عرضه خودروهای تقویت شده از سوی شرکت‌های بزرگ تیونینگ می‌کردند. به عنوان مثال شرکت ستاره نقره‌ای خاور اقدام به واردات و عرضه محصولات براباس می‌کرد و شرکت آراد خودرو هرمز هم فولکس واگن‌‌های بیتل و پاسات تقویت شده توسط ABT را روانه بازار می‌کرد. حال پس از این دو شرکت، شاهد ظهور شرکتی دیگر با نام "ستاره خاورمیانه ایرانیان" هستیم که به نمایندگی از شرکت تیونینگ آلمانی MEC دیزاین، قرار بر واردات محصولات تقویت شده توسط این شرکت در بازار کشور دارد. البته با وجود تشابه اسم گویا ارتباطی بین این خودرو و ستاره ایران وجود ندارد!
برای شروع می‌توان گفت که شرکت تیونینگ MEC دیزاین، یکی از برجسته‌ترین تیونرهای اروپا به شمار می‌رود که عمدتاً به سلیقه مشتری، با ارائه سیستم های اگزوز اسپرت، قطعات تقویت موتور خودروها، ارائه رینگ‌های متنوع و همچنین تغییر و بهینه سازی قسمت‌های مختلف آیرودینامیکی بدنه اقدام به طراحی و تقویت بخش‌های مختلف خودروهای مرسدس بنز می‌کند. این کمپانی برای اولین بار در سال 1999 توسط "آلتون جم" تاسیس شد و کار خود را با تقویت افراطی محصولات شیک و صاحب نام مرسدس بنز آغاز کرد. در ابتدا شرکت تیونینگ MEC دیزاین در آلمان فعالیت خود را آغاز کرد، ولی رفته رفته نمایندگی‌های خود را گسترش داد تا در نهایت توسط "ستاره خاورمیانه ایرانیان" به ایران رسید. البته در کشورهای دیگر کارگاه اختصاصی برای تقویت دارد، ولی در ایران بیشتر یک نمایندگی عرضه و فروش دارد تا کارگاهی برای تقویت خودروها.
همانطور که در ابتدا گفتیم، بعد از شرکت هایی که اقدام به واردات محصولات تیونرها کرده بودند، شرکت جدید "ستاره خاورمیانه ایرانیان" دیگر شرکتی است که اقدام به دریافت مجوز برای واردات محصولات تقویت شده به کشور کرده است. در این خصوص و براساس اطلاعاتی که بدست آمده، خودروهایی نظیر مرسدس بنز CLA45 AMG کوپه و کراس اوور و دو خودروی اسمارت ForTwo و اسمارت ForFour مجوز واردات از سوی گمرکات و اداره ثبت واردات را دریافت کرده‌اند.
اگر با خودروبانک همراه باشید به زودی به تک تک این خودروها خواهیم پرداخت اما مسئله مهم این است که امیدواریم همانند گذشته مشکلات مختلفی سد راه فعالیت این شرکت نشود و بتواند محصولات این تیونر معروف را به جاده های ایران بکشاند و تنها به عرضه تعداد محدودی از آنها ختم نشود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/19
جالبه اين ماشينا كه اجازه واردات رو گرفتن لوكس حساب نميشن ولي چهارتا شورولت لوكس حساب ميشدن
1396/1/5
به نظر من كه ماشي آلماني يك سر و گردن از ماشيناي امريكايي بالاترن ، حالا بنز كه جاي خود دارد .