موضوعات داغ

کاربردهای جالب دیگری از موتور اکوبوست فورد

عکس مطلب اول
چند ماه پیش شرکت خودروسازی لکسوس ویدیویی از یک پروژه متفاوت منتشر کرد که به نوعی افسانه‌های هاوربردها را زنده می‌کرد. در فیلم‌های سینمایی زیاد به این مسئله پرداخته شده است، اسکیت بوردهایی که بدون داشتن چرخ در هوا معلق هستند و بدون داشتن اصطکاک به حرکت خود بدون تماس با سطح زمین و داشتن چرخ ادامه می‌دهند. حال این پروژه توسط یک مهندس صفحات مغناطیسی به نام "دیتمار برگر" و پروفسور "لودویگ شولتز" از راه علمی و استفاده از نیتروژن مایع و بلوک‌های ابررسانای مغناطیسی جامع عمل به خود گرفته است.
در این مقاله قصد پرداختن به این مسئله را نداریم، چون فورد یک چیز متفاوت ارائه کرده که هیجان بیشتری از مسائل علمی و پیچیدگی‌هایش دارد. در واقع شرکت خودروسازی فورد در قالب یک آگهی تبلیغاتی، پیشرانه 1 لیتری توربوشارژر سه سیلندر "اکوبوست" را بر روی یک اسکیت بورد نصب کرده که هیجانی دوچندان نسبت به هاوربرد دارد.
پیشرانه 1 لیتری اکوبوست ذکر شده برگرفته از فورد فوکس و فیستا 2016 است که به عنوان یک موتور کوچک و جمع و جور، بهترین گزینه برای انجام چنین کاری به حساب می‌آید. این برنامه با مجری‌گری ستاره معروف سینمای هالیوود، یعنی "دولف لاندگرن" ساخته شده و در جریان ویدیو شاهد شیرین کاری‌های جالبی از سوی این ستاره و دستیارش هستیم.
علاوه بر اسکیت بورد، از پیشرانه یک لیتری اکوبوست برای ساخت ماشین پرتاب توپ بیسبال و همچنین ساخت یک دستگاه خردکن عظیم استفاده شده که هرکدام شیرین کاری‌ها و نکات جالبی در خود دارند.
در ادامه می‌توانید سه ویدیو مذکور را مشاهده کنید که یکی از آن‌ها مربوط به اسکیت بورد، یکی مربوط به دستگاه پرتاب توپ و دیگری هم مربوط به ساخت یک دستگاه خردکن غول پیکر می‌شود.





نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد