موضوعات داغ

تغییر کاربری نمایشگاه‌های خودرو خارجی

عکس مطلب اول
«تغییر کاربری» این روزها گریبان نمایشگاه‌های خودرو خارجی را گرفته است. اگرچه تا همین دو سال پیش، واردات خودرو شغلی کم‌دردسر و پردرآمد به‌شمار می‌رفت، با این حال مجموعه سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت طی یک سال و نیم گذشته، سبب کاهش واردات شد.
به نقل از دنیای اقتصاد، اگر به سال 93 برگردیم، متوجه می‌شویم که در آن دوران، نمایشگاه‌های خودرو خارجی رونق زیادی داشته و پی‌در‌پی به تعداد آنها افزوده می‌شد. به‌عبارت بهتر، تشدید روند ورود خودرو به کشور، خیلی‌ها را به سمت راه انداختن نمایشگاه‌های خودرو ترغیب کرد تا کسب‌و‌کاری پر رونق را برای خود دست و پا کنند. این در شرایطی بود که در همان سال و با مصوبه وزارت صنعت، واردات خودرو به محاق رفت و غروب نمایشگاه‌ها نیز به تدریج آغاز شد. بهمن‌ماه 93 بود که وزارت صنعت در اقدامی ناگهانی، واردات متفرقه خودرو را ممنوع و اعلام کرد خودروهای خارجی تنها از ناحیه نمایندگی‌های رسمی می‌توانند وارد کشور شوند. هرچند این وزارتخانه چندی بعد مصوبه‌اش را اصلاح و واردات متفرقه را از وضعیت «ممنوع» به حالت «مشروط» تغییر داد، اما در نهایت روند ورود خودروهای خارجی به کشور کند و کندتر شد و اثر خود را در آمار سال 94 گذاشت. بر این اساس، طی سال 94 کمتر از 60 هزار خودرو به کشور آمد و این در حالی بود که در سال 93، بیش از 100 هزار دستگاه انواع خودرو خارجی وارد شد. در واقع واردات خودرو در سال گذشته و نسبت به سال قبل‌تر، تقریبا نصف شد و به اذعان بیشتر کارشناسان، این اتفاق در نتیجه سیاست‌های وزارت صنعت رخ داد. هرچه هست، در حال حاضر نمایشگاه‌های خودرو دیگر رونق دو سال پیش را ندارند و برخی از آنها حتی تغییر کاربری داده و به محل فروش فست‌فود و لوازم خانگی و... تبدیل شده‌اند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/21
یادمه زمانی که دلار گرون شد و قیمت ماشین سه برابر شد نمایشگاهی ها مخصوصا اون کله گنده هاشون خیلی خوشحال بودن...حالا اینم از وضعیت خودشون..کشتی سوراخی که داره همه رو غرق میکنه ...اسیاب به نوبت
1395/2/21
با سیاستهای که این پیرمرد در وزارت صنعت در پیش گرفته در سال 95 و 96 همه نمایشگاههای خودرو باید باقالی فروشی یا لبو فروشی بشن.
1395/2/22
لبو آلوئه ورایی
1395/2/21
شما غصه نمایشگاه دارارو نخورین,اینا مغازه هاشون کمه کم بیست سی میلیارد قیمتشه :)))))