موضوعات داغ

لکسوس LX570 کروکی چند؟

عکس مطلب اول
نسخه‌ای روباز (کروکی) از شاسی بلند لکسوس LX570 با قیمتی حدودا 350 هزار دلاری در یکی از نمایشگاه‌های اتومبیل دبی برای فروش لیست شد. همانطورکه احتمالاً در روزهای اخیر دیده باشید عکس هایی از این خودرو در رسانه های مختلف پخش شده بود و اول به صورت شایعه در مورد آن صحبت می شد ولی حال حضور این خودرو به واقعیت پیوسته و برای فروش، قیمت گذاری نیز شده است.
کمتر دیده شده شرکت خودروسازی اقدام به تولید خودرویی شاسی بلند کروکی کند. به غیر از محصولات جیپ که کلاً خودروهایی آفرودی به حساب می‌آیند و معمولاً در دسته خودروهای شاسی بلند قرار نمی‌گیرند. در دو سه سال گذشته شاهد معرفی خودرویی کروکی از سوی کمپانی لندروور بر روی مدل رنجروور اووک بودیم و به تازگی هم نسخه جدید آن با خصوصیاتی اسپرت معرفی شده است و پیش از این هم شاهد معرفی نسخه‌ای کروکی از نیسان مورانو بودیم که بازار به بدترین شکل ممکن از آن پذیرایی کرد و موجب شد شرکت سازنده کلاً قید خودروهای کروکی شاسی بلند را بزند، ولی حالا شاهد شاسی بلند کروکی دیگر برای اولین بار در میان محصولات لکسوس هستیم که به نظر می‌رسد توسط شرکت‌های خصوصی به این حال و روز در آمده باشد.

لکسوس شاسی بلند کروک

براساس اطلاعات بدست آمده از سایتهای خودرویی، خودروی لکسوس LX570 کروک پیش رو توسط شرکت آمریکایی US Newport Convertible Engineering ویرایش و ساخته است که با رجوع به وبسایت این شرکت می‌توان خودروی لکسوس LX570 کانورتیبل را در لیست خودروهای تولیدی‌اش مشاهده کرد. پیش از این هم شرکت مذکور خودروهای شاسی بلندی نظیر لندروور دیفندر، بی ام و X6 و ... را تبدیل به خودروهایی کروکی کرده است.
اساسی‌ترین تغییرات صورت گرفته بر روی این شاسی بلند هم در همان سقف و ستون‌ها و همچنین درب عقب خلاصه می‌شود و حالا از سقفی تاشو پارچه‌ای-چرمی استفاده کرده‌اند که در هنگام جمع شدن در فضای خالی بار قرار می‌گیرد. در غیر این صورت سایر قسمت‌ها همچون چهار درب ورود و خروج بر سر جایشان هستند. ولی خودمان هستیم، طراحی فعلی لکسوس LX570 کروکی بدترین چیزی است که فکر میکردیم و قطعاً اگر خود لکسوس قصد داشت چنین کاری را بکند، در نهایت خودروی جذاب تری از آب در می آمد!
اما یک چیز را می توان خیلی راحت حدس زد، اینکه اگر چنین خودرویی به ایران بیاید با وجود قیمت بسیار زیادی که برای آن در نظر گرفته شده قطعاً استقبال بسیار زیادی از آن خواهد شد و به نظر می رسد با توجه به سلایق و فرهنگ خرید خودرو در داخل، این خودروی لکسوس شاسی بلند که کروک هم هست می تواند به راحتی با هر قیمتی به فروش برسد!

در فیلم زیر می توانید عکس های بیشتری از لکسوس LX570 کروک را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/23
این بیشتر شبیه وانته
1395/2/23
چقدر زشت و نا هماهنگه این..طراحی ستونا و عقب ماشین بد جور تو ذوق میزنه!!ابهتشو گرفته با کروک شدنش
1395/2/23
انصافا ماشینو نابود کرده از جلو شبیه وانت شده!
یه ماشین برای بحث طراحیش واقعا پروسه های زیادی رو طی میکنه و مهندسی خیلی بالایی پشت همین بحث طراحی هست (ب استثنای ایران)
همینکه با یه تغییر ساده در سقف و ستون ها اینقدر ماشین تغییر کرده نشوندهنده دقت مهندسی بالای این خودرو در بحث طراحی هست
ولی مثلا شما سمندو وانتشو میشه ساخت، آمبولانسشو میشه ساخت و ...
در بحث طراحی اینم یه جورایی مزیته ولی در بعضی جهت ها نشوندهنده دقت پایین در طراحی ماشین هست
این نوع طراحی معمولا با قصد خاصی (که همون گسترده بودن کارایی ماشینه) اعمال میشه و برای ون ها یا وانت ها بیشتر کاربرد داره ...
1395/2/23
اینام شبیه ایرانخودرو شدن، وانت هر مدل رو میخوان بسازن خخ
1395/2/23
جدی خیلی زشته .... واقان این لکسوس هست آیا خخخ
1395/2/23
حرکت ایرانخودرویی بود :دی
1395/2/24
به نظره بنده تو عكس زشته اين شاسي به هر حال همان شاسي lx570 يا به نوعي لندكوروزر هست ولي تو عكس خيلي باريك شبيه وانت افتاده مسلماً از نزديك خيلي زيبا تر و البته اين كه بعضي ها ميگن اين ماشين و نبايد كروك ميكرد و حركت ايران خودرو يي خب نشان از بي اطلاعي است چون شركت معروف لندروور هم قبلا اين كار رو كرده و هنوز هم ميكند در كل بد نيست بنظرم تو عكس افتضاح و از اون خورو هاست كه از نزديك حتما زيباتر هست
1395/2/27
اگر بجاش استفاده بشه خیلی هم عالی است. منظور دست یک سری جوان ساکن شهر ساحلی که از لحاظ پوشش یا کمبود آن منع قانونی نداشته و بیشتر زمان تفریحی خود را با تفریحات سالم مانند موج سواری اعم از سرفینگ و بادی بوردینگ... در کنار دریا گذرانده و از صندوق عقب خوش اندازه برای جابجایی لوازم تفریحی لازمه استفاده کتتد

بطورحتم طراح این خودرو مصرف‌کننده جواندل بوق بوق و دُردر بزن در هوای بیشتر آلوده تهران را در زمان دیزاین در نظر نداشته....